Directorul ANPC, Paul Anghel, explică modul în care se acordă compensațiile de zbor

de Petruta RIDICHE Duminică, 17 Septembrie 2023 260
Directorul general al Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorului, Paul Anghel, anunță că transportatorii aerieni pot oferi compensații pasagerilor, dar doar dacă aceștia solicită în scris sau depun o reclamație la instituție.
Paul Anghel precizează că pasagerii pot solicita aceste compensații dacă zborul a fost anulat cu mai puţin de 14 zile sau în cazul întârzierii prelungite a plecării. „În situaţia în care sunteţi un pasager de transport aerian cu drepturile afectate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor, în cazul: refuzului la îmbarcare, anulării cu mai puţin de 14 zile înainte de zbor, sau în cazul întârzierii prelungite a zborurilor (o întârziere de cel puţin trei ore la sosire)”, a scris Paul Anghel, pe pagina lui de Facebook.
Directorul a explicat cum pot fi acordate compensaţiile din partea transportatorului aerian. „Aveţi dreptul să primiţi compensaţii din partea transportatorului aerian doar dacă solicitaţi acest drept în scris (conform politicii operatorilor economici) acestuia şi/sau dacă depuneţi o reclamaţie la ANPC – Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor! Wizz Air, Hisky, Ryanair, Lufthansa, Air Connect, TAROM, Aeroitalia şi Austrian Airlines se află pe lista companiilor care au anunţat modificări considerabile ale orarului de zbor în vara anului 2023. Aveţi în vedere că firmele de claim (firme de recuperare a despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate) pot percepe comioane de până la 30%+TVA din valoarea despăgubirilor!”, mai transmite Paul Anghel.

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei