Transformarea digitală, în contextul
actual, a accelerat apariția de noi nevoi în rândul consumatorilor. Pentru a
veni în întâmpinarea lor, Enel a alocat resursele necesare pentru a le oferi
clienților o diversitate de servicii digitale, care să le eficientizeze timpul
petrecut pentru efectuarea operațiunilor de bază, precum și să ajute la reducerea
interacțiunilor fizice cu un operator.
Astfel, Enel a dezvoltat o suită de
servicii pentru gestionarea facilă a facturilor și a datelor de contract, chiar
din confortul și siguranța propriei locuințe, de pe orice dispozitiv cu
conexiune la internet, fără să fie nevoie să se autentifice în aplicație: contractarea
online, plata online, schimbarea online a titularului de contract și obținerea
unei copii a facturii. Pentru accesarea acestor servicii, clienții folosesc o
platformă 100% securizată, astfel că orice operațiune este efectuată în
condiții de maximă siguranță.
Plata online
Plata online
ar trebui să fie la fel de simplă ca trimiterea unui e-mail sau ascultarea
melodiei preferate pe telefonul mobil. Pornind de aici, Enel a creat
pagina de plată online.
Cea mai simplă
modalitate este
Plata fără autentificare, prin care clienții
nu trebuie decât să completeze formularul cu informațiile necesare plății,
respectiv codul de plată și adresa de e-mail. După redirecționarea în pagina
web cu valoarea facturii curente și a totalului de plată, clientul trebuie doar
să apese butonul Plătește, fără ca Enel să rețină însă datele de card,
care sunt gestionate de către procesatorul de plăți.
Schimbarea titularului de contract
Schimbarea
titularului unui contract de furnizare energie electrică poate
fi acum făcută online, fără a mai fi necesară deplasarea la unul dintre
magazinele Enel. Clienții trebuie mai întâi să completeze formularul cu datele
de identificare ale locului de consum și cu cele ale solicitantului, cu
informații despre codul de plată și codul de client, informații care se găsesc
pe prima pagină a facturii Enel, precum și numele, prenumele, adresa de e-mail
și numărul de telefon. După completarea formularului, clienții vor primi un
e-mail de confirmare a înregistrării solicitării.
Ulterior, clienții trebuie să
pregătească o serie documente pentru a continua procesul de schimbare a titularului,
respectiv actul de spațiu al locului de consum, actul de identitate,
cererea
de contract de furnizare și
oferta de
furnizare energie electrică aleasă de către
client.
Copia facturii
Clienții care au nevoie de o copie a facturii Enel, o pot accesa online
prin intermediul noului serviciu
Copia facturii. Pe
https://my.enel.ro/cd/copie-factura, clienții
pot introduce datele de identificare ale titularului de contract (codul de
plată și CNP/CUI) și instant li se va deschide o pagină personalizată unde pot
vizualiza ultima factură, precum și celelalte facturi emise în ultimele 12 luni.
Tot pe această pagină, clienții pot
găsi informații precum ID-ul facturii, data emiterii și a scadenței, numărul
kWh facturați, valoarea facturii curente și soldul la zi, dar și adresa de corespondență.
Pentru ca toate opțiunile online
oferite clienților săi să fie ușor de accesat, Enel a creat pagina dedicată de
Servicii
online, unde, pe lângă cele trei servicii prezentate mai sus,
clienții au la dispoziție și altele, precum Factura prin Email, Factura prin SMS
sau Contractarea online.