De câte ori nu vi s-a întâmplat să trimiteți un colet și să i se piardă urma sau să ajungă cu întârziere ori cu ambalajul rupt. Astfel de situații sunt destul de dese în ultima perioadă, mai ales că am ajuns să cumpărăm tot mai multe lucruri online. Este bine însă să luați niște măsuri de siguranță înainte de a trimite un colet.
Autoritatea Națională pentru Adminis-trare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) recomandă celor care do-resc să expedieze un colet pe teritoriul României sau în străinătate să se informeze cu privire la caracteristicile specifice fiecărui tip de serviciu de curierat, mai ales atunci când este vorba despre coletele care trebuie livrate în anumite intervale de timp și în anumite condiții de siguranță sau coletele care conțin bunuri de valoare.
Servicii utile pentru coletele cu un conținut valoros
Pentru situațiile în care dorim să avem dovada predării coletului sau să beneficiem de o asigurare a bunului transportat, este indicat să optăm pentru serviciul de confirmare de primire, pentru serviciul de trimitere recomandată sau pentru serviciul de trimitere cu valoare declarată.
Atunci când dorim livrarea rapidă a coletelor, putem folosi serviciul Expres sau cel de livrare specială. Atenție, însă, aceste servicii sunt furnizate, în general, la un cost mai mare decât cel al unei trimiteri obișnuite.
De asemenea, trebuie să fim foarte atenți și la furnizorii pe care îi alegem și să ne interesăm atât asupra tarifelor, dar și asupra condițiilor de expediere. Pentru a afla care furnizori prestează un anumit tip de serviciu, precum livrarea de colete, cei interesați pot accesa pe pagina de internet a ANCOM lista furnizorilor de servicii poștale au-torizați, din care, utilizând opțiunea de "Filtrare avansată" și bifând tipul de serviciu dorit, vor obține lista tuturor fur-nizorilor care sunt autorizați să presteze serviciul căutat.
Ce, cum și unde reclami
În cazul în care furnizorii de servicii poștale nu afișează la punctele de lucru ori pe paginile de internet Condițiile generale de furnizare a serviciilor poștale, te poți adresa ANCOM și poți depune o sesizare online.
Dacă, totuși, furnizorii nu își respectă obligațiile asumate, precum timpii de livrare a coletelor, te poți adresa Auto-rității Naționale pentru Protecția Consu-matorilor (ANPC).