Concurs Dobro business, Bulgaria!

379

Articole de la același autor

La Balcic, în Bulgaria, pe strada care duce spre grădina botanică, două restaurante și trei tonete cu suveniruri sunt conduse de români. În mod ironic, tot românii sunt cei care le fac cele mai mari vânzări. Care ar fi însă avantajele în a merge în Bulgaria, pentru a vinde produse și servicii acelorași oameni pe care îi întâlnești în fața blocului?

În primul rând, costurile de înființare a unei firme sunt extrem de mici. Fie că e vorba de un SRL, cu un capital de minimum 2.556 euro, sau de o firmă mixtă, procedurile de înregistrare sunt accelerate.
Apoi, cu ajutorul unei agenții imobiliare, se poate găsi și un sediu potrivit. Piața construcțiilor se dezvoltă în ritm alert, prețurile fiind mai mici cu 10 – 20% față de România. În toate zonele de interes se construiește, ofertele fiind variate. Prețul mediu al locuințelor este de 1.376 leva/metru pătrat, cele mai scumpe zone fiind Cap Sofia (2.312 leva/mp), Varna (2.137 leva/mp) și Burgas (1.647 leva/mp).
La Constanța, Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură (CCINA) se ocupă de medierea relațiilor între oamenii de afaceri români și cei bulgari. Datorită parteneriatelor derulate cu instituțiile similare din Bulgaria, găsirea unor oferte de asociere, de export-import sau de preluare a unui business este simplă.
"Există două opțiuni. Prima este înființarea de afaceri în regiunea de graniță, baza relațiilor transfrontaliere între România și Bulgaria. Zona este încă «sălbatică», nu există foarte multe spații moderne de birouri, majoritatea firmelor desfășurându-și activitatea în apartamente sau case. A doua opțiune este dezvoltarea de afaceri în zonele moderne, ceea ce presupune o strategie serioasă și posibilitatea menținerii investiției pe termen lung", spun oficialii CCINA Constanța.
Varianta alternativă este startul unei afaceri în zonele turistice consacrate. Deși este doar un business de sezon, câștigurile sunt însemnate, mai ales că litoralul bulgăresc este frecventat de nenumărați turiști străini, din Anglia, Germania, Grecia, Turcia și, mai ales, România. Țara noastră a trimis cei mai mulți turiști în Bulgaria, 712.743, fiind urmată de Turcia (429.000) și Grecia (421.000).
Potrivit datelor Institutului de Statistică din Bulgaria, în perioada ianuarie – iunie 2008, peste 3,2 milioane de persoane au intrat în Bulgaria, din care 1,8 milioane ca turiști și 210.000 cu afaceri.
Destul de simplă este și găsirea de personal calificat, prin intermediul anunțurilor în presă sau pe internet. Mai multe oferte pot fi găsite și pe pagina CCINA Constanța.
Salariul mediu, la nivel de țară, este de circa 220 euro/lună, în creștere cu șapte puncte procentuale față de anul trecut.
Alte aspecte de reținut sunt rata fixă de schimb la euro, de 1,9 leva/euro și cel mai mic impozit pe profit din Uniunea Europeană, de numai 10%.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8568 secunde