Noi obligații pentru comercianții online
Articole de la același autor
Nostalgicii comunismului s-au strâns la mormântul soților Ceaușescu, la 34 de ani de la execuție
25 Decembrie 2023
Mesajul Papei Francisc de Crăciun: „Inima noastră este la Betleem. Să ne gândim la Palestina, la Israel, la Ucraina”
25 Decembrie 2023
Apel umanitar! O profesoară tânără, îndrăgită de elevi, are nevoie de ajutorul nostru!
25 Ianuarie 2024
Ianis Hagi și frumoasa Elena, cununie cu 400 de invitați de Crăciun
25 Decembrie 2023
Se strâng semnături pentru revizuirea Constituţiei. Vezi ce se dorește
03 Februarie 2024
Retailerii online ar putea fi obligați să afișeze pe site, într-un mod vizibil, toate suprafețele ambalajului sau etichetei produselor vândute ce conțin informațiile obligatorii ale respectivului produs, nu doar imaginea de prezentare a acestuia.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC ) vrea să oblige prin lege magazinele online să afișeze pe site, pe lângă imaginea cu produsul comercializat, și toate suprafețele ambalajului/etichetei ce conțin informațiile obligatorii ale produsului, potrivit unui proiect de Ordin aflat în transparență decizională.
„Operatorii economici care desfășoară activitate de comercializare de produse alimentare și a produselor nealimentare în mediul online, au obligaţia de a informa consumatorii prin afișarea, în câmpul vizual, a tuturor suprafețelor ambalajului/etichetei ce conține informațiile obligatorii ale produsului lângă imaginea de prezentare a acestuia”, se menționează în proiect.
De asemenea, potrivit proiectului de act normativ, informațiile puse la dispoziție de retailerii online trebuie să fie identice cu cele oferite de operatorii economici care desfășiară activitatea de comercializare a acelorași produse prin intermediul magazinelor fizice.
Pentru situațiile în care nu pot fi afișate etichetele produselor, toate informațiile de pe aceastea se pot edita lângă imaginea de prezentare a produsului.
„Operatorii economici vor informa consumatorii, în mod complet, corect şi precis, asupra informaţiilor cu caracter obligatoriu ale produselor oferite, astfel încât consumatorii să aibă posibilitatea de a face o alegere raţională, în conformitate cu interesele lor, între produsele oferite şi să fie în măsură să le utilizeze, potrivit destinaţiei acestora, în deplină securitate”, se mai menționează în proiect.
Propunerea ANPC vine în contextul unor verificări în mediul online în urma cărora s-a constatat faptul că mare parte dintre produsele supuse vânzării online nu prezintă, în totalitate, informațiile cu caracter obligatoriu impuse prin cadrul legal, consumatorul fiind astfel în imposibilitatea de a face alegeri corecte, în deplină cunoștință de cauză.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Duminică, 15 Octombrie 2023
Joi, 21 Iulie 2022
Joi, 23 Decembrie 2021
Vineri, 11 Decembrie 2020
Vineri, 06 Noiembrie 2020
Vineri, 09 Octombrie 2020
Luni, 25 Februarie 2019
Luni, 27 Noiembrie 2017
Vineri, 17 Martie 2017
Luni, 01 Februarie 2016