Pandemia a deschis apetitul românilor de shopping online. Ce se cumpără cel mai mult

298

Articole de la același autor

Teama de a nu se infecta cu Sars-Cov-2 a schimbat modul în care românii aleg să-și facă cumpărăturile. Dacă înainte de pandemie mersul la magazin era preferat de români, acum, mulți aleg varianta online pentru a achiziționa bunuri de larg consum. Cu toate acestea, un recent sondaj al Eurostat ne situează pe ultimul loc în Europa la cumpărăturile online.

Prelungirea stării de alertă, carantinarea și măsurile impuse de autorități, cum ar fi închiderea marilor magazine în weekend, au tăiat elanul pentru cumpărături al românilor. Dacă înainte, româncele preferau să se relaxeze la shopping, acum teama de Covid-19 a mutat cumpărăturile în mediul virtual. De la alimente, la îmbrăcăminte, cadouri pentru cei dragi, de sărbători, sunt la un clik distanță pentru le procura. Nu mai pierdem nici timp, nici bani și suntem și feriți de a ne îmbolnăvi, dacă alegem să stăm în fața calculatorului, tabletei sau a telefonului mobil și să așteptăm să primim la ușă cele comandate. Deși ne situăm pe locul cinci în UE la viteza internetului, potrivit unui raport recent al Comisiei Europene (CE), suntem pe ultimul loc, din păcate, la servicii publice digitale și la competențe digitale. Potrivit studiului CE, aproape o cincime dintre români nu au utilizat niciodată internetul și mai puțin de o treime au competențe digitale cel puțin elementare. Nici la cumpărăturile online nu stăm bine, ocupăm ultimul loc din UE, arată datele unui studiu european realizat în 2018.

Pandemia de COVID-19, bună pentru comerțul online

Am putea spune că, la acest capitol, al digitalizării și al e-commerce, pandemia de COVID-19 a avut și o parte bună. A urgentat un pic lucrurile, astfel că, tot mai multe instituții și companii au venit în sprijinul populației de a oferi servicii de plată și comenzi de acasă. Bringo, Glovo, Takeaway, Food Panda sunt câteva dintre aplicațiile cele mai utilizate prin intermediul cărora, românii pot să-și facă cumpărături și să comande mâncare online. Piața de food-delivery este în creștere și se preconizează că va ajunge în doi ani la 600 de milioane de euro, spune Dragoș Petrescu, antreprenor în industria restaurantelor. Comenzile de mâncare online au crescut în medie de la 3% spre 20% în criza sanitară, iar ulterior acestea au ajuns și la 30% fiind într-un trend ascendent. Și de sărbători, se așteaptă la comenzi online pentru mâncare gata făcută. O astfel de comandă, cu mâncare tradițională, pentru o familie cu șase membrii, care să cuprindă platou cu diverse preparate din carne de porc, sarmale, friptură și cozonac, poate să coste în jur de 500 de lei. Sigur că nu este același lucru cu a găti în casă, să simți arome în bucătărie, dar te scutește să alergi prin magazine și să petreci multe ore gătind. Pentru gospodinele ocupate este o modalitate foarte bună de a avea masa îmbelșugată de sărbători.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5697 secunde