O măsură binevenită pentru protecția clienților din comerțul online
116
Articole de la același autor
Nu-i minciună! Pescarii de la Marea Neagră și Dunăre au capturat peste 3.179 tone de pește
25 Iunie 2022
Peste 400 de hectare de terenuri agricole, scoase la vânzare într-o singură zi, în județul Constanța
30 Mai 2022
Epavele ferry-boat-urilor "Mangalia" și "Eforie" au păgubit "CFR Marfă" de 41,734 milioane de lei
23 Iunie 2022
Potrivit unor dispoziții ale Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, operatorii economici din comerțul online, care activează pe teritoriul României și sunt în contact direct cu consumatorul-persoană fizică sunt obligați să afișeze o plachetă specială, menită să atragă atenția asupra procedurilor de soluționare alternativă a litigiilor – SAL și asupra Platformei SOL a Comisiei Europene, cu același rol.
Totodată, pentru corecta informare a consumatorilor și pentru a le oferi acestora posibilitatea de a afla informații referitoare la modul în care pot avea acces la procedurile legale privind insolvența persoanelor fizice, prestatorii de servicii financiar-bancare și nebancare, precum și casele de amanet au obligația de a afișa o placheta specială, informativă, în acest sens.
Scopul amplasării acestor înscrisuri, la loc vizibil, în spațiul de comercializare sau de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, este acela de a înlesni accesul consumatorilor la entitatea de soluționare alternativă a litigiilor, din cadrul ANPC, și la procedurile de tip SAL, în vederea soluționării pe cale amiabilă a reclamațiilor acestora, precum și, după caz, la procedura de insolvență a persoanelor fizice.
Plachetele, care vor fi realizate prin grija comerciantului sau prestatorului de servicii, vor avea o grafică unitară, modelele putând fi descărcate de pe site-ul ANPC.
Totodată, pentru corecta informare a consumatorilor și pentru a le oferi acestora posibilitatea de a afla informații referitoare la modul în care pot avea acces la procedurile legale privind insolvența persoanelor fizice, prestatorii de servicii financiar-bancare și nebancare, precum și casele de amanet au obligația de a afișa o placheta specială, informativă, în acest sens.
Scopul amplasării acestor înscrisuri, la loc vizibil, în spațiul de comercializare sau de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, este acela de a înlesni accesul consumatorilor la entitatea de soluționare alternativă a litigiilor, din cadrul ANPC, și la procedurile de tip SAL, în vederea soluționării pe cale amiabilă a reclamațiilor acestora, precum și, după caz, la procedura de insolvență a persoanelor fizice.
Plachetele, care vor fi realizate prin grija comerciantului sau prestatorului de servicii, vor avea o grafică unitară, modelele putând fi descărcate de pe site-ul ANPC.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 23 Decembrie 2021
Vineri, 11 Decembrie 2020
Vineri, 06 Noiembrie 2020
Vineri, 09 Octombrie 2020
Luni, 25 Februarie 2019
Luni, 04 Februarie 2013
Luni, 27 Noiembrie 2017
Vineri, 17 Martie 2017
Luni, 01 Februarie 2016