O măsură binevenită pentru protecția clienților din comerțul online

116
O măsură binevenită pentru protecția clienților din comerțul online - omasurabinevenitapentruprotectia-1658404388.jpg

Articole de la același autor

Potrivit unor dispoziții ale Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, operatorii economici din comerțul online, care activează pe teritoriul României și sunt în contact direct cu consumatorul-persoană fizică sunt obligați să afișeze o plachetă specială, menită să atragă atenția asupra procedurilor de soluționare alternativă a litigiilor – SAL și asupra Platformei SOL a Comisiei Europene, cu același rol.
 

Totodată, pentru corecta informare a consumatorilor și pentru a le oferi acestora posibilitatea de a afla informații referitoare la modul în care pot avea acces la procedurile legale privind insolvența persoanelor fizice, prestatorii de servicii financiar-bancare și nebancare, precum și casele de amanet au obligația de a afișa o placheta specială, informativă, în acest sens.

Scopul amplasării acestor înscrisuri, la loc vizibil, în spațiul de comercializare sau de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, este acela de a înlesni accesul consumatorilor la entitatea de soluționare alternativă a litigiilor, din cadrul ANPC, și la procedurile de tip SAL, în vederea soluționării pe cale amiabilă a reclamațiilor acestora, precum și, după caz, la procedura de insolvență a persoanelor fizice.


Plachetele, care vor fi realizate prin grija comerciantului sau prestatorului de servicii, vor avea o grafică unitară, modelele putând fi descărcate de pe site-ul ANPC.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4839 secunde