Concurs Utilizatorii de servicii de comunicații electronice vor ști exact condițiile contractelor

327

Articole de la același autor

"În sfârșit, utilizatorii vor ști cu exactitate cât plătesc, pentru ce plătesc și când se termină contractele pe care le încheie cu furnizorii de servicii de comunicații electronice. Factura pentru telefonia mobilă, fixă sau internet va fi clară și exactă, contractele vor putea fi studiate înainte de semnare, iar costurile vor fi descrise detaliat și complet", a declarat președintele ANC, Liviu Nistoran, în cadrul unei conferințe de presă organizată la sfârșitul săptămânii trecute cu ocazia adoptării deciziei privind obligațiile de informare a utilizatorilor care revin furnizorilor de comunicații electronice.
Conform deciziei adoptate și trimise vineri spre publicare la Monitorul Oficial, furnizorii de servicii de telefonie au obligația de a-și informa mai bine clienții cu privire la serviciile oferite și la tarifele practicate, astfel încât utilizatorii să poată lua o decizie informată, corectă și adecvată nevoilor proprii.
Totodată, furnizorii vor trebui să ofere și detalii despre condițiile de conectare și utilizare a serviciilor de telefonie, drepturile utilizatorilor finali, condițiile contractuale și procedura de soluționare a reclamațiilor. Deși furnizorii oferă și în prezent numeroase informații, accesarea acestora este adeseori dificilă, utilizatorul fiind "bombardat" cu oferte și promoții, cele mai multe dintre ele fiind condiționate de alte elemente (înscrise ilizibil în subsolul paginilor, marcate cu steluță etc.). De asemenea, compararea ofertelor și a pachetelor tarifare oferite de diferiți furnizori este extrem de dificilă, având în vedere diversitatea și complexitatea acestora.
Personalul de vânzări al operatorilor va avea obligația să comunice clientului, verbal sau, dacă acesta solicită, în formă tipărită ori electronică, înainte de încheierea contractului, cel puțin următoarele informații: planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe întreaga perioadă contractuală inițială, precizând serviciile incluse - abonament lunar (numărul de minute/creditul inclus, dacă este cazul), extra-opțiuni, conectare/instalare, echipament terminal achiziționat etc., după caz, cu toate taxele incluse; tarifele aplicabile pentru acces și pentru apelurile naționale, tarifele pentru apelurile efectuate în orele de vârf/în afara orelor de vârf (cu indicarea intervalelor orare corespunzătoare) și condițiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus; durata minimă a contractului, precum și condițiile de încetare a contractului înainte de termen și penalitățile aplicabile.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.9608 secunde