"Chiar n-are nimeni ac de cojocul șoferilor de maxi-taxi?"

2149
6

Articole de la același autor

O mare parte din viața celor fără mașini la scară gravitează în jurul transportului în comun. S-ar părea că inamicul comun al acestora rămân maxi-taxi-urile, pe ai căror șoferi se luptă din răsputeri să-i convingă că neeliberarea biletelor tot evaziune fiscală se cheamă și că trebuie să închidă ușile când mașina se supraaglomerează.

Din păcate, semnalele primite în mod repetat la redacție arată că această veche meteahnă pare sortită să reziste cât timp va funcționa și acest tip de transport în comun. Cel puțin asta este concluzia la care au ajuns cititorii noștri. Ei sunt nemulțumiți din două motive: din cauza aglomerației, în special la orele de vârf, când sunt obligați să stea încordați ca un arc în picioare, să su-porte cu stoicism busculadele în funcție de manevrele pe care le fac șoferii și, în al doilea rând, din cauza perpetuării obiceiului multor șoferi de a nu elibera bilete pentru banii primiți de la călători.

"N-am încotro, trebuie să ajung dimineața la timp la muncă și merg de cele mai multe ori cu maxi-taxi în oraș, din Tomis III, până la gară. Cu toate că evit pe cât posibil această formă de transport. Pot să spun că experiența generală este negativă: la orele de vârf este o aglomerație de n-ai aer să respiri, ajung cu cămașa udă leoarcă la serviciu, fără să fac nicio mișcare. Nici n-aș avea cum, sunt prins ca într-o menghină și nu exagerez niciun pic… Plus că trebuie să suport toate interjecțiile altor călători la depășirile pe care le fac șoferii. Dacă îți permiți să le spui s-o lase mai moale, te iau peste picior de nu te vezi. Același tupeu îi ajută pe mulți să nu elibereze bilet de călătorie, cu toate că întind mâna după bani de cum pui piciorul în mașină. Chiar n-are nimeni ac de cojocul șoferilor de maxi-taxi?" – se întreabă Cornel Vișinescu. Bărbatul ne-a spus că nu-i plac de fel conflictele, dar chiar dacă și-ar propune să le ceară socoteală șo-ferilor pentru această… eternă scă-pare, gestul său ar fi inutil. Când face această afirmație se bazează pe nenumărate antecedente, când călători care au îndrăznit să ceară bilet s-au lovit, fie de indiferența totală a șoferului, care și-a văzut în continuare de drum, ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat, fie de ape-tența acestuia pentru scandal, prima sancțiune fiind oprirea mașinii și obligarea călătorului să coboare între stații.

"Ca la ușa cortului…"

În noaptea de 12 mai, în jurul orei 21, sâmbătă fiind, după ce a așteptat "mult și bine" autobuzul RATC, Mihaela Vărgatu și-a călcat pe inimă și s-a urcat într-un maxi-taxi. Femeia nu suportă să fie luată de "fraieră", drept urmare, după ce s-a urcat în microbuz, în zona Tomis III și văzând că nu primește biletul, susține că pur și simplu a rămas cu mâna întinsă către șofer. Acesta a stat impasibil până la prima stație: "După ce a luat alți doi călători, de asemenea, nu le-a dat bilet, s-a întors spre mine, mi-a dat bilet, în sfârșit, însă mi-a vorbit ca la ușa cortului. M-a acuzat că mă dau legistă și m-a întrebat de la obraz unde lucrez și dacă nu-mi iese niciun ciubuc de la locul de muncă. Problema e că niciun călător nu s-a băgat, toți s-au făcut că plouă. Dacă dai șoferul în judecată, ți se cer martori! Tăcerea asta cred că i-a încurajat în atâția ani de când s-au băgat mașinile astea să nu taie bilete decât când au ei chef sau știu sigur, de la sursele lor, că sunt controale pe traseu".

E nevoie de controale mai dese!

Clienți "de nevoie" al acestor mijloace de transport în comun, Aida Preda și Mariana Leciu sunt de părere că obiceiul incriminat ar fi fost demult, dacă nu stopat, măcar atenuat. Iar metodele cele mai eficiente rămân, din punctul lor de vedere, nu sancțiunile aplicate de angajator șoferilor surprinși în flagrant ("Cu o floare nu se face primăvară!"), ci efectuarea unor controale zilnice, la ore dintre cele mai neașteptate: "Vor sări mulți cu gura că așa ceva nu se poate! Nu spun că nu sunt și șoferi corecți, care vorbesc frumos și dau bilete, dar pentru ca anatema să nu se arunce asupra întregii bresle, n-o să moară nimeni dacă-i controlează în fiecare zi" (Mariana Leciu).

Ce metodă considerați dumneavoastră, stimați cititori, că ar ajuta la curmarea practicii incriminate mai sus? Ați fost vreodată puși în situația de a nu primi bilet de călătorie sau bonul fiscal în schimbul banilor dați șoferului de transport în comun sau unui taximetrist?

Comentează știrea

a
29 mai 2012
a

cea mai buna solutie e sa interzica porcariile astea. soferii astia nu respecta legea de circulatie, nu respecta statiile, nu dau bilete, iau mai multi calatori decat au voie, multe dintre autovehicule au mari probleme tehnice, au si probleme estetice, multe fiind busite, zgariate etc si majoritatea sunt f f jegoase. singura explicatie este ca sunt mana in mana cu primaria, mai ales ca la ratc o calatorie este mult mult mai scumpa decat la maxi taxi, iar oriunde in lumea transportului de calatori sau de marfa, cu cat incarci mai mult cu atat pretu scade pe unitate. la noi e invers, un maxi taxi de 16 locuri are pretu de aproape 2 ori mai mic decat un autobuz de 98 de locuri...cei drept pe ratc sunt multi blatisti dar la maxi taxi nu se dau bilete deci banii carei revin firmei sunt doar o fractiune. inca un indiciu cum ca maxi taxiurile sunt mana in mana cu primarie, este faptu ca toate firmele de maxi taxi au in geam in fiecare campanie electorala afise cu mazare constantinescu si psd

b
29 mai 2012
@ a

Observatie corecta.Dar sa nu-ti faci griji draga "a".PSD-ul a ajuns la butoane.Schimba procurorul general,schimba seful la DNA iar Monica Macovei are deja un trecut patat. Rusine Monica Macovei !

asdf
29 mai 2012
probleme

Multe microbuze din Constanta au defectiuni la sistemul de lumini. Unii soferi de microbuz sunt neglijenti si nu aprind farurile. Intr-o seara l-am oprit pe unul, a crezut ca sunt client, ca sa-i zic sa aprinda dracu’ farurile, ca-si omoara pasagerii. Toate microbuzele merg cu 20-30km/ora. Daca as circula cu ele, i-as reclama la OPC ca ofera servicii de transport cu melcul, nu cu autovehiculul.

Sofer
29 mai 2012
Soferii de microbuz sunt o plaga in circulatie

Ei sunt cei mai indisciplinati si terorizanti soferi, nu au nici o treaba cu regulile de circulatie, iti tisnesc in fata fara sa se asigure, au impresia ca au dreptul sa faca orice manevra idioata, n-au treaba cu semnalizarea, cind merg foarte incet, cind merg foarte tare (in special in afara orasului), etc. Ei SUNT CEA MAI MARE PLAGA PE SOSELELE CONSTANTEI.

Nina
8 iunie 2012
Pasager

acesta-i punctul de vedere - corect, de altfel -al unui partener de trafic, dar eu , ca pasager, pot sa spun ca stau cu inima cat un purice cand il vad pe soferul de maxi-taxi ca in timp ce vorbeste la telefon TOT TRASEUL isi mai si numara banii adunati,,cu obida", mai si striga sa mergem in spate ca nu vede oglinda, dupa ce tot el aduna cu mult mai multi pasageri dacat e legal sau macar rezonabil !Cred ca au norma de strans bani pentru toti cei care nu iau nici o masura de bun simt in aceasta problema! In Galati, de ex. e cu totul altfel si parcul de masini, si respectarea legii !Deci se poate unde se si vrea !

Răspuns la: Soferii de microbuz sunt o plaga in circulatie
Adăugat de : Sofer, 29 mai 2012
Ei sunt cei mai indisciplinati si terorizanti soferi, nu au nici o treaba cu regulile de circulatie, iti tisnesc in fata fara sa se asigure, au...
sofer amator
24 august 2014
nite netrebnici

nesimtiti sustinuti de alti nesimtiti !

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 10 Martie 2012
Stire din Eveniment : Accident rutier în zona Cireșica
Pagina a fost generata in 1.8089 secunde