Cu cine încheie asistentul personal contractul
246
Articole de la același autor
Ce poate ascunde o simplă durere de gât
03 Iunie 2014
Ai nevoie de o copie a diplomei de bacalaureat?
02 Iunie 2014
Cum să-ți pui la… colț cumnata intrigantă
23 Iunie 2014
Se poate "rupe" temporar contractul cu RCS & RDS?
01 Iulie 2014
Câți ani trăiește un peruș
14 Iunie 2014
"Asistentul personal al unui om cu handicap chiar nu are voie să facă contractul cu primăria localității lui de domiciliu? În fond, nu el se angajează să aibă grijă de cineva care nu se descurcă, unde poate și are condiții?" – este dilema cititoarei noastre, Maria Lazăr.
v v v
Consilierul juridic Carmen Gigică ne-a explicat că potrivit legislației privind asistența socială și a legii asistentului personal, contractul de muncă al unui asistent personal se încheie cu primăria localității. Atenție, însă, nu cu orice primărie, ci numai cu aceea de domiciliu sau de reședință a persoanei cu handicap grav, așa cere legea. Există și un termen în acest sens, care este de maximum 30 de zile de la data înregistrării cererii la primăria în drept.
Pe de altă parte, pentru ca totul să fie sub control, este nevoie ca documentul să fie întocmit în 3 exemplare, cel de-al treilea exemplar urmând să se transmită Direcției Județene de Asistență Socială și Protecția Copilului, în termen de 5 zile de la încheierea acestuia. Că obligațiile unor asemenea contracte, pe care unii le consideră chestiuni de familie, trebuie respectate cu sfințenie o arată și faptul că în cazul încălcării unor clauze, cei vinovați vor suporta răspunderea disciplinară, civilă sau, după caz, chiar penală.
v v v
Consilierul juridic Carmen Gigică ne-a explicat că potrivit legislației privind asistența socială și a legii asistentului personal, contractul de muncă al unui asistent personal se încheie cu primăria localității. Atenție, însă, nu cu orice primărie, ci numai cu aceea de domiciliu sau de reședință a persoanei cu handicap grav, așa cere legea. Există și un termen în acest sens, care este de maximum 30 de zile de la data înregistrării cererii la primăria în drept.
Pe de altă parte, pentru ca totul să fie sub control, este nevoie ca documentul să fie întocmit în 3 exemplare, cel de-al treilea exemplar urmând să se transmită Direcției Județene de Asistență Socială și Protecția Copilului, în termen de 5 zile de la încheierea acestuia. Că obligațiile unor asemenea contracte, pe care unii le consideră chestiuni de familie, trebuie respectate cu sfințenie o arată și faptul că în cazul încălcării unor clauze, cei vinovați vor suporta răspunderea disciplinară, civilă sau, după caz, chiar penală.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 19 Iunie 2014
Sâmbătă, 24 Mai 2014
Vineri, 25 Aprilie 2014
Sâmbătă, 01 Februarie 2014
Sâmbătă, 21 Decembrie 2013
Marţi, 17 Decembrie 2013
Miercuri, 04 Decembrie 2013
Sâmbătă, 14 Iunie 2014
Joi, 08 Mai 2014