SFATURI

Cum să concepeți mesaje care… să se lipească de clienți (I)

409
Cum să concepeți mesaje care… să se lipească de clienți (I) - 5797dcaf85fe08080252681a26d7d0bf.jpg
Vi s-a întâmplat vreodată ca în timp ce mergeți pe stradă să vă aduceți aminte de vreun cântecel dintr-o reclamă veche, pe care obișnuiați să-l fredonați tot timpul atunci când erați adolescent? Este un lucru care ni se întâmplă frecvent multora și care ține de faptul că unele mesaje... se lipesc pur și simplu de noi și ne rămân în memorie ani de zile. Întrebarea este din ce cauze unele mesaje sunt atât de ușor de ținut minte și atât de greu de uitat, în timp ce pe altele le uităm imediat ce le-am auzit? Iată ce spun specialiștii: l Memoria este, de cele mai multe ori, selectivă și subiectivă. Ținem minte lucruri care înseamnă ceva pentru noi și avem metode proprii prin care filtrăm tot ce experimentăm zi de zi, inclusiv mesajele pe care ni le transmit cei care vor să ne vândă ceva. În fiecare an se cheltuiesc miliarde de euro în încercarea de a-i face pe oameni să cumpere anumite produse, iar fiecare componentă care intră în procesul de marketing este intens studiată. Astfel, experții în domeniu au descoperit câteva trucuri care fac ca mesajele de marketing să rămână în memoria potențialilor clienți, pe care vi le recomandă. l Provocați o emoție. Fie că îi înduioșați, îi șocați, îi surprindeți sau îi faceți să râdă, cei care vă aud mesajul îl vor percepe și îl vor ține minte mult mai bine dacă le declan-șează o emoție. Dacă stăm și ne uităm, vom putea observa că multe dintre reclamele premiate sunt amuzante. Publicul le urmărește chiar și după ce produsul nu se mai găsește pe rafturile magazinelor, pentru simplul fapt că aceste reclame merg dincolo de banalul mesaj "Cumpărați produsul x!". l Un slogan trebuie să fie ușor de reținut. Categoric, nu numai umorul face mesajul de neuitat. Multe reclame impresionează până la lacrimi, iar altele te fac să visezi sau să devii mai energic. În principiu, un slogan trebuie să fie ușor de reținut, fredonabil și să conțină un mesaj interesant.

Articole din aceeași secțiune

Luni, 01 Iunie 2009
Stire din Cetățenești : Sfaturi
Luni, 01 Iunie 2009
Stire din Cetățenești : Rețeta zilei
Sâmbătă, 30 Mai 2009
Stire din Cetățenești : Rețeta zilei
Pagina a fost generata in 3.0797 secunde