Ești cetățean European, ai o grămadă de drepturi!

175
Ai făcut sacrificii mari pentru excursia mult visată, însă, în ciuda promisiunilor că totul va fi extraordinar, constați că lucrurile nu stau deloc așa, iar sentimentul că ai fost păcălit, deși ai plătit mulți bani, îți lasă un gust amar. Drepturile pe care le ai, în calitate de cetățean al Uniunii Europene, te vor ajuta să-ți iei revanșa față de organizatorul excursiei, cu condiția de a dori să le cunoști.

Așadar, dacă serviciile prevăzute în contractul excursiei nu sunt efectuate sau sunt prestate necorespunzător, trebuie să reclamați acest lucru reprezentantului agenției în timpul călătoriei (dacă reprezentantul nu ia măsuri pentru rezolvarea reclamațiilor, acestea se fac pe loc, în scris), deoarece neînțelegerile ivite se pot soluționa și îndepărta mai repede pe loc. Dacă se fac reclamații după terminarea excursiei, nu mai este timp pentru a rezolva respectiva problema. Turistul care nu face reclamația în timpul excursiei pierde dreptul de a cere și a primi compensație.

Dacă neînțelegerile nu se soluționează pe parcursul călătoriei se pot face reclamații la agenție timp de cinci zile calendaristice de la încheierea excursiei. Pentru a fi luată în considerare, reclamația trebuie să fie semnată de reprezentantul prestatorului de servicii (hotel, restaurant ș.a.), care vă constata realitatea și veridicitatea reclamației

Turistul trebuie să informeze în legătura cu obiectele uitate la hotel imediat după încheierea excursiei. De asemenea, turistului i se poate cere să achite cheltuielile (telefon, fax, alte servicii) legate de căutarea obiectelor pierdute, indiferent dacă acestea se recuperează sau nu, important este să știi toate aceste lucruri, nu degeaba se spune că informația înseamnă, până la urmă, și bani!

Și, totuși, poți rămâne cu buza umflată! Într-adevăr, ai o grămadă de drepturi, ca turist european, însă e bine să știi că agenția nu își asumă responsabilitatea pentru cazurile de forță majoră ale căror repercursiuni nu se pot evita pe parcursul sejurului, deci pentru lucruri care o depășesc. De aceea, nu se admit reclamații referitoare la serviciile care nu sunt incluse în descrierea sejurului din catalog și în prețuri și pentru servicii pe care turistul nu le-a achitat agenției. Litigiile se soluționează pe baza discuțiilor, iar în cazul neajungerii la o înțelegere, în ordinea și condițiile prevăzute de lege.

Imprtant! Trebuie să fiți convins că ați fost înșelat, căci dacă vă hazardați, în cazul unui litigiu juridic, dacă turistul apucă să comunice presei motivul plângerii până la soluționarea cazului, iar ulterior se dovedește că reclamațiile turistului au fost parțial sau total nefondate, agenția are dreptul, tot în condițiile prevăzute de lege, să ceară turistului respectiv compensație bănească pentru prejudiciile de imagine aduse. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Sâmbătă, 09 Martie 2013
Stire din Cetățenești : Sportul te ajută să dormi mai bine!
Pagina a fost generata in 2.1572 secunde