Ești cumpărător online? Iată ce riști

122
Ești cumpărător online? Iată ce riști - sitecumparatoronline-1395329409.jpg
În vederea creșterii gradului de securitate în cazul tranzacțiilor online, Banca Centrală Europeană a emis un set de recomandări. Acestea ar urma să fie transpuse în legislația națională până cel târziu 1 februarie 2015. 
Raportul realizat de Banca Centrală Europeană cuprinde 14 recomandări care vizează sectoare principale, menite sa promoveze securitatea plăților online. Aceste recomandări sunt împărțite în trei categorii: 
Control și măsuri de securitate generale. Control și măsuri de securitate specifice. Educația consumatorilor.
 
Control și măsuri de securitate generale. Această categorie vizează siguranța generală a platformelor de plăți online. Astfel, este recomandat ca furnizorii de servicii de plăți să evalueze sistemele de securitate interne periodic și să ia în calcul scenarii în caz de risc intern sau extern, dar și să identifice aspectele vulnerabile și căi de rezolvare. 
În cadrul acestei categorii au fost încadrate atât tranzacțiile online cu cardul, cât și transferuri de fonduri prin internet sau alte tipuri de canale alternative (aplicații mobile, telefon, email). Tot aici au fost încadrate și diverse tipuri de debit direct sau alte transferuri în care ordinul se face online. Controlul și măsurile de securitate specifice iau în calcul toți pașii specifici unei tranzacții pe internet de la accesul serviciului (informarea consumatorului, înrolarea, autentificarea sa) pana la inițierea plătii, monitorizarea si autorizarea, precum si protecția datelor sensibile.


Furnizorii de servicii de plată trebuie să informeze consumatorii.
Clienții trebuie să știe exact la ce riscuri se expun atunci când efectuează o plată online, iar rolul de informare revine furnizorilor de astfel de servicii. 
Consumatorii trebuie informați asupra pașilor pe care să îi facă dacă li se solicită date personale, cum să utilizeze internetul în siguranță și cum pot să verifice dacă tranzacția s-a finalizat cu succes 
De asemenea, clienții onsumatori trebuie să poată comunica oricând furnizorilor problemele întâmpinate și să primească, prin intermediul aceluiași canal securizat prin care se face plata, noutăți, alerte și informații privind procedurile de urmat în diverse situații
Furnizorii au obligația de a iniția campanii de educație financiare care sa ofere consumatorilor detalii despre modul în care trebuie protejate parolele, cum se menține un grad sporit de securitate pe computer sau cum se reduce riscul la descărcarea online a diverselor aplicații.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Vineri, 21 Martie 2014
Stire din Cetățenești : De ce e bine să mâncăm urzici
Vineri, 21 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Secrete din bucătărie
Vineri, 21 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Calendar
Vineri, 21 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Ce gătim astăzi
Vineri, 21 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Colțul constănțeanului supărat
Joi, 20 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Ce gătim astăzi
Joi, 20 Martie 2014
Stire din Cetățenești : Calendar
Pagina a fost generata in 2.6879 secunde