Automulțumire nejustificată la directorii școlilor românești

483
Pentru a crește calitatea educației în școlile românești, Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) a implementat un proiect a cărui primă etapă a fost evaluarea școlilor, cu scopul de a identifica punctele slabe ale acestora. Pentru aceasta au fost folosite, printre altele, rapoartele anuale de evaluare internă, în care directorii școlilor trebuie să noteze progresele făcute și obiectivele pe care vor să le atingă în viitor.
Potrivit reprezentanților ARACIP, autoevaluarea pe care au făcut-o directorii școlilor dezvăluie o stare a învățământului "excelentă", acesta fiind calificativul pe care și l-au însușit mai toți raportorii. "Automulțumirea aceasta este cel mai mare dușman al îmbunătățirii calității școlii. Iar asta cu atât mai mult cu cât situația nu este atât de bună, dovadă stând evaluările externe și semnalele transmise de mass-media, care, cu toate păcatele ei, nu trebuie neglijată", a comentat purtătorul de cuvânt al ARACIP, Violeta Gogu.
Pe de altă parte, inspectoratele școlare, care, teoretic, ar putea să sancționeze eventualele nereguli de care se tem directorii, au arătat același interes pentru evaluarea școlilor ca și șefii instituțiilor respective. Astfel, în studiul ARACIP se precizează că inspectoratele școlare s-au implicat foarte puțin în demersul pentru care au fost solicitate, nu au respectat criteriile, iar multe rapoarte au fost trimise după termenul stabilit. "Pe de altă parte, este îngrijorător că se preferă ascunderea problemelor în locul rezolvării lor", subliniază reprezentantul ARACIP.
Cea mai gravă problemă este, însă, slaba pregătire în domeniul manage-mentului educațional și, mai rău decât atât, mentalitățile dăunătoare, care împiedică, practic, schimbarea în bine. "Cei implicați în învățământ nu sunt capabili, încă, să-și însușească mecanismele moderne de management și asigurarea calității în școli, chiar dacă există numeroase cursuri în acest sens. În plus, de multe ori, orice progres se lovește de mentalități închise, care nu acceptă sistemele noi, oricât de bune sau de bine intenționate ar fi ele", explică Violeta Gogu.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.1978 secunde