Cât de bună e școala ta? Profesorii trebuie să aibă în vedere noi standarde

419
Cât de bună e școala ta? Profesorii trebuie să aibă în vedere noi standarde - eleviscoalastandarde1-1477932129.jpg

Articole de la același autor

Timp de două săptămâni, părinții, dar și cadrele didactice au ocazia să își spună părerea vizavi de modul de evaluare a unităților de învățământ. Până pe 9 noiembrie, Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice supune dezbaterii publice două documente privind asigurarea și evaluarea calității în învățământul preuniversitar.


Metodologia și standardele propuse au fost elaborate de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP). Standardele au trecut printr-o primă rundă de consultări publice, din ianuarie 2015 până în iulie 2016, ulterior fiind pilotate, în intervalul martie - iunie 2015, în peste 680 de unități de învățământ preuniversitar de stat din mediul rural și mediul urban. Varianta finală a proiectului integrează deopotrivă observațiile rezultate în urma pilotării și observațiile membrilor Comisiei Consultative a ARACIP.


Prin noile standarde, activitatea de evaluare instituțională va fi reorientată spre concentrarea activității școlare pe promovarea bunăstării (ante)preșcola-rului sau elevului și pe îmbunătățirea continuă a rezultatelor învățării. De asemenea, se pune un accent deosebit pe valorizarea resursei umane în educație și pe promovarea răspunderii sociale și a bunei guver-nări. Alte două direcții de acțiune sunt fundamentarea funcționării și dez-voltării instituției școlare pe dovezi alături de consolidarea dialogului și a colaborării între instituția de învăță-mânt, părinți, autoritate locală și cu întreaga comunitate, în beneficiul (ante)preșcolarilor și elevilor.


Iată cele zece standarde:
Din punct de vedere al conținutului, noile standarde sunt centrate pe 10 aspecte esențiale, evaluând modul în care instituția de învățământ asigură și îmbunătățește:
1. Comunicarea cu beneficiarii de educație, cu personalul instituției de învățământ, cu instituții și persoane din comunitate și din afara acesteia;
2. Rezultatele învățării obținute de (ante)preșcolari și elevi;
3. Bunăstarea la nivelul (ante)preș-colarilor și al elevilor, dar și al perso-nalului instituției de învățământ;
4. Rezultatele învățării și bunăstarea (ante)preșcolarilor și elevilor apar-ținând categoriilor defavorizate pe criterii economice, educaționale, cultu-rale, etnice sau de orice altă natură;
5. Rezultatele învățării și bunăstarea (ante)preșcolarilor și elevilor cu dizabilități, cu cerințe educaționale speciale;
6. Rezultatele învățării și bunăstarea (ante)preșcolarilor și elevilor talentați sau capabili de performanțe înalte;
7. Capacitatea managerială și instituțională;
8. Capacitatea profesională a corpului profesoral;
9. Combaterea discriminării, asigurarea drepturilor minorităților și interculturalitatea vieții școlare;
10. Dimensiunea europeană a educației oferite.


Metodologia și standardele propuse vor sta la baza procesului de acreditare și evaluare periodică a unităților școlare și a programelor de studii oferite de către acestea, la nivelul învățământului preuniversitar din România. Procesul în sine va fi inițiat de Ministerul Educației și Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, înce-pând cu anul universitar 2018 - 2019.


Propunerile, observațiile și sugestiile celor interesați pot fi trimise pe adresa [email protected], astfel încât pe baza acestora să poată fi adoptată varianta optimă de lucru.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Marţi, 11 Octombrie 2016
Stire din Cultură-Educație : Admitere pentru elevii de clasa a V-a
Pagina a fost generata in 2.0373 secunde