Corvoada elevului "corporatist". Reclamații și experimente
Articole de la același autor
"Ceea ce se întâmplă este că vacanțele de vară se transformă într-un fel de competiție, de concurs - câte sute sau mii de probleme să rezolvăm", declara, recent, ministrul Mircea Dumitru, adăugând că numărul de ore va fi diferențiat, însă profesorii trebuie să se gândească la limita de tolerabilitate a temelor.
"Pentru învățământul primar, de asemenea, este un cuantum de ore pe care trebuie să îl petreacă acasă ca să facă temele, care nu trebuie să depășească o oră. Pentru învățământul gimnazial, crește gradul la două ore. Pentru liceu, sigur că trebuie să fie ceva mai mare. Asta este o obligație pe care trebuie să o coreleze fiecare dascăl, fiecare profesor, fiecare educator cu ceea ce gândește că este cuantumul de rezolvare a unei probleme sau sarcini sau a unei teme. Trebuie să ia în calcul faptul că este un prag, o limită de tolerabilitate pentru un elev care se află la o vârstă foarte fragedă și care nu poate, nu are capacitatea psihologică și biologică să se concentreze intelectual asupra unei astfel de sarcini după ce a stat un număr foarte mare de ore la școală", a susținut demnitarul.
Mircea Dumitru a precizat că acest lucru nu înseamnă că elevilor li se interzice să lucreze mai mult dacă ei vor acest lucru.
"Am avut la minister o reclamație din partea unui părinte"
În urmă cu o lună, corpul profesoral de la Școala Gimnazială nr. 39 "Nicolae Tonitza" decidea să fie pionierul unui experiment, intitulat "Perioada fără teme".
Astăzi, este programată o ședință cu profesorii acestei instituții, pentru a se evalua modul cum au înțeles elevii să trateze o astfel de… libertate.
Revenind la experiment, același director declara că deja au fost trase concluziile la română și la matematică, dar și la învățământul primar.
"Nu am vorbit cu colegii de la fizică și chimie, ei fiind cei care solicitau mai multe ore. Feed-back-ul este pozitiv, dar există și câțiva părinți nemulțumiți. Culmea este că am avut și la minister o reclamație din partea unui părinte. Nouă, profesorilor, ne-a fost destul de greu să ne schimbăm și aveam tendința la finalul orelor să spunem TEMĂ! Trebuie să ne adaptăm viitorului și noilor generații de copii, care evoluează altfel decât noi. Doamna psiholog a aplicat un chestionar de satisfacție și astăzi avem rezultatele.
La mine la oră, cine a lucrat suplimentar a primit puncte, după care, pentru felul în care a lucrat, am pus notă. Și au venit de fiecare dată aceeași copii interesați, din aceleași familii. Psihologia este aceeași, degeaba încercăm noi să căutăm nod în papură", a conchis prof. Bercaru.
Comentează știrea
In Finlanda copii au pentru teme acasa 10 minute si sunt cei mai destepti din lume deci se poate.
Da, dar copilul roman, nu e copilul finlandez. Cum nici familia romana nu e una finlandeza. Nici statul roman ...
sunt pe naiba cei mai destepti ...as vrea sa stiu si eu cine a tras concluzia asta...o sa ajungem in scurt timp sa avem 90% analfabeti ... ca de buna voie sau placere cati invata?!
Stiti cine se plange de multe teme? Parintii copiilor care nu invata. Mai este acea categorie de parinti care-si duc toata vara copiii la meditatie. De ce trebuie ca toti copiii sa aiba note mari? Examenul de intrare in liceu trebuie sa se dea la liceul la care vrea sa intre. Copilul meu a intrat la un liceu foarte bun si fara sa invete in vacante. Nu toti copiii au aceeasi capacitate si nu toti trebuie sa aiba studii superioare