Efecte speciale şi tridimensionale! "Cocoşatul de la Notre-Dame" se joacă în paşi de dans, la Constanţa

49683

Articole de la același autor

Joi, 9 martie, începând cu ora 20.00, sunteţi invitaţi la Casa de Cultură a Sindicatelor din Constanța, la un spectacol extraordinar de balet: premiera naţională a „Cocoşatului de la Notre-Dame”. Organizatorii vă promit un spectacol grandios, care va aduce pentru prima dată împreună, pe aceeaşi scenă, trei ansambluri profesioniste de balet, însumând peste 50 de balerini atât din ţară, cât şi din străinătate, solişti balerini care dansează în teatre importante din Europa.





Altfel spus, totul va fi la superlativ, datorită efectelor extraordinare create special pentru spectatori. Publicul va avea parte de proiecţii în 3D, efecte deosebite, cu fum produs din gheaţă carbonică şi multe alte surprize. Ca dovadă că publicul de la malul mării este interesat de astfel de reprezentaţii, „Cocoşatul de la Notre-Dame” se joacă cu casa închisă.

Drept urmare, constănţenii se vor putea delecta cu una dintre cele mai romantice şi tulburătoare poveşti de dragoste ale literaturii universale.

Vă era dor de o poveste din Parisul medieval? Vă mai amintiți de cocoșatul Quasimodo, clopotarul Catedralei Notre-Dame, sau de frumoasa Esmeralda, din celebrul roman al lui Victor Hugo? Poate că nu! Nu-i nimic! Veți avea ocazia de a savura povestea în seara zilei de 9 martie, dar, de data aceasta, în pași de dans. Totul începe cu un complot, în mijlocul căruia se află o țigancă, Esmeralda, după care toți trecătorii se întorc cu admirație în piața din fața Catedralei Notre-Dame. Chiar și arhidiaconul Claude Frollo își încalcă sfântul jurământ când se îndrăgostește de ea și încearcă să o seducă.

Frollo este în permanență pe urmele fetei, care este acuzată pe nedrept de crimă și condamnată la moarte, dar clopotarul catedralei, deformatul Quasimodo, îl salvează.





Două stiluri de balet îmbinate armonios

„Cocoşatul de la Notre-Dame” va reuni pe scenă ansamblul de balet al Operei Maghiare de Stat din Cluj-Napoca, ansamblul de balet al Teatro D’Opera Italiana şi ansamblul de balet al Operei Vox din Cluj-Napoca.

Regia şi coregrafia spectacolului sunt semnate de Vlad Sebastian, balerin şi coregraf, care a dansat pe scene celebre de pe Broadway, din Europa şi nu numai, iar muzica poartă semnătura binecunoscutului Péter Wenczel. Alături de el, pe scenă se vor afla Alin Ripa (Quasimodo), Ioana Cristina Terebesy (Esmeralda), Florin Ioan Ianc (Phoebus de Châteaupers), Claudio Dane (Clopin Trouillefou), Mircea Cadariu (călugărul), în rolurile principale.

Din distribuţie mai fac parte: Delia Gollner, Camelia Rațiu, Antonia Indrei, Andreea Popa, Andreea Ilincariu, Alexandra Fîlfan, Francesca Dulca, Olivia Saliou, Vasiana Sălăjan, Aurora Ișvanca, Viorica Bogoi, Oana Siminic, Smaranda Ciubotariu, Alexandra Nuna, Júlia Barabás, Dana Timofte, Szerénke Madarász, Sergiu Hosu, Antonio Mon, Alexandru Moldovan, Marc Ambruș, Radu Domșa, Teodor Pătrașcu, Camelia Luțai, Bianca Busuioc, Beni Ștefan, Radu Pop, Dominik Iabloncic, Orlando Rați, Antonio Mon şi copiii Maya Șerban, Marisa Luțai, Sofia Rațiu, Victoria Bella Morvay, Sofia Beldean, Antonia Stoica.



Potrivit directorului Teatrului Vox, Ioan Vrășmaș, până acum, în România, nu s-a mai pus niciodată în scenă „Cocoşatul de la Notre-Dame” ca balet clasic. În ultimii ani, s-au încercat variante de musical, dar nu sub această formă de manifestare artistică. „Noutatea pe care o aduce baletul constă în faptul că îmbină foarte armonios stilul de balet clasic cu cel de balet neoclasic, creează un limbaj foarte direct către public, gesturi foarte clare, sigure, precise. Nu mai funcţionează doar baletul, cu clasicele piruete. Este un balet care se adresează direct publicului, prin gesturi şi printr-un limbaj al gesturilor foarte clar. Publicul va viziona o premieră care va fi dusă în cele mai importante oraşe din România: Bucureşti, Constanţa, Oradea, Cluj, Timişoara, Braşov, Iaşi. La spectacol s-a lucrat intens timp de trei luni şi vă pot spune că a existat o presiune puternică asupra balerinilor, pentru că, zi de zi, au existat repetiţii de câteva ore, cât au rezistat ei. Spre deosebire de baletele clasice, unde se pot număra piruetele şi intrările/ieșirile balerinilor, aici totul este efervescent, captează atenţia privitorului din toate unghiurile scenei. Uneori, se joacă şi tridimensional”, a declarat managerul, pentru „Cuget Liber”.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4264 secunde