O primă concluzie a proiectului "Parteneriat pentru copilul meu"

Elevi comozi, care evită efortul intelectual

438
Elevi comozi, care evită efortul intelectual - mircea-1308259407.jpg

Articole de la același autor

 Structurat de-a lungul a zece "pași", proiectul derulat de Fundația Academică Alumni a Colegiului Național "Mircea cel Bătrân", în parteneriat cu Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, Fundația Shotron și Ministerul Educației, se află la finalul primei etape. Proiectul a debutat prin realizarea unei cercetări aplicative de diagnoză la nivel multiregional cu tema "Problematica diminuării riscurilor de părăsire timpurie a școlii prin programe educative parteneriale suport". Chestionarul a fost aplicat în cinci regiuni de dezvoltare, respectiv 35 de școli, centrele în care au fost sintetizate datele fiind Iași, Brașov, Craiova, București și Constanța.
În această primă etapă, au fost identificați factorii care influențează prezența elevilor la școală, din perspectiva elevilor, a părinților și a cadrelor didactice.
Fiecare categorie de respondenți a evidențiat un profil specific de fac-tori, astfel: elevii consideră că factorii individuali sunt mai importanți decât cei școlari și familiali, diferențele nefiind semnificative. Cadrele didactice consideră factorii școlari semnificativ relevanți față de ceilalți doi care au ponderi relativ similare. Părinții consideră că nu există diferențe relevante între cele trei categorii de factori.
Îngrijorător pentru școala românească este că tipul de activități cu care elevii înlocuiesc pregătirea academică sunt activități preponderent pasive, care evidențiază tendința acestora spre comoditate și evitarea efortului intelectual susținut care să le asigure succesul școlar.
În acest context, se conturează un lanț vicios în care elevii, în absența unor oportunități de a obține succese, sunt demotivați și au tendința de a evita eforturile presupuse de programul școlar.
Programul în sine este considerat un puternic factor de protecție menit să sprijine și să ofere alternative educaționale prin intermediul centrelor de resurse pentru părinți, pentru școlile implicate în proiect.
Formele de implementare a conținutului tematic propuse de respon-denți sunt: activități școlare și extrașcolare comune cu părinții, cursuri de formare pentru părinți, consiliere psihologică pentru părinți, consiliere psihologică și vocațională pentru elevi, activități de sprijin în învățare, concursuri, excursii și vizite. Grupul țintă al acestui proiect este constituit din 1.000 de elevi, câte 40 din 25 de școli care vor fi luați în monitorizare, dar mai ales sprijiniți pe o perioadă de doi ani. O latură foarte interesantă a proiectului ni s-a părut apropierea elevilor de părinții plecați la muncă în străinătate prin utilizarea internetului pentru a discuta între ei, dar și cu cadrele didactice, care le vor prezenta progresele făcute de copii.
În județul nostru, beneficiare vor fi Școala nr. 5 din Constanța, precum și alte școli din Cernavodă, Medgidia, Hârșova și Mangalia.
"Am căutat să nu ne suprapunem cu alte proiecte, dar și să fie distribuite în teritoriu centre de diseminare care, mai apoi, vor funcționa nu numai în cadrul proiectului, ci și în afara lui. Ne dorim să-și multiplice experiența, să ofere consiliere și suport practic, de la platforma e-learning până la opționale. Până în toamnă, vom crea statutul, regulamentul și tipul de activități care se vor desfășura în centre, după care vor fi dotate cu calculatoare și tehnica necesară, în paralel cu pregătirea a trei cadre didactice în fiecare centru: un responsabil de centru, un psihopedagog și un cadru didactic", a declarat, pentru "Cuget Liber", prof. Vasile Nicoară, directorul Colegiului Național "Mircea cel Bătrân".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.7032 secunde