La Colegiul economic "Carol I"

Concurs Elevii de-a XI-a își înființează firme

542

Articole de la același autor

La primirea comunicatului-invitație din partea Colegiului Economic "Carol I", ce cuprindea cuvântul-cheie "firme de exercițiu", ne-am gândit la un nou proiect cu finanțare guvernamentală sau europeană sau… care n-are nici un fel de legătură cu viitorul elevilor, ci eventual doar cu bifarea unei noi activități. Și, totuși…

În sfârșit ceva concret pentru viitorul lor!
"Firma de exercițiu" reprezintă o formă inovatoare pentru procesul de predare-învățare, care are ca obiectiv o apropiere cât se poate de mare de practică și dezvoltarea unei gândiri antreprenoriale.
Totul se petrece la nivel virtual. Fiecare clasă de-a XI-a are câte una sau două firme, depinde cum au dorit să lucreze, respectiv pe grupe sau toată clasa. Și-au înregistrat firma cu domeniul de activitate respectiv la o centrală unde găsesc sprijin pentru toate activitățile, inclusiv o bancă a firmelor de exercițiu. Tranzacțiile dintre aceste firme se desfășoară atât pe piața națională, cât și pe piața europeană, acest concept fiind introdus în țările sud-est europene începând cu anul 2002.
"Firma de exercițiu" este o metodă de predare-învățare orientată spre elev, având astfel posibilitatea să simuleze activități care se întâmplă într-o firmă reală, începând cu înregistrarea lor, până la efectuarea de tranzacții, adică: achiziții, comenzi, completarea unei facturi, a unui ordin de plată, inclusiv evidențierea contabilității, elevii fiind împărțiți pe departamente. Domeniile preponderente sunt cele de comerț cu ridicata și prestări de servicii.
Pentru acest proiect sunt alocate trei ore de laborator, de la disciplinele de specialitate marketingul afacerii, planificare operațională și orga-nizarea resurselor umane. Important de menționat este faptul că profesorul este doar moderator, consilier, oferă sfaturi, elevii luând deciziile.
Modelul firmei de exercițiu este promovat prin proiectul ECO NET, coordonatoarea acestuia, prof. Adriana Dima, afirmând că important nu este succesul firmei de exercițiu, ci crearea situațiilor de învățare. "Acest concept dezvoltă capacități antreprenoriale, de a comunica, de a relaționa, de a forma o echipă de a-și asuma decizii, dar și anumite riscuri. Important este să se confrunte cu situații reale și să știe exact ce au de făcut".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8873 secunde