Elevii din anii terminali, copleşiţi de stresul pandemiei! „Mulţi au înregistrat regres şcolar!”

1422

Articole de la același autor

Elevii din clasele terminale se pregătesc pentru unul dintre cele mai importante examene din viaţa lor: Evaluarea Naţională şi Bacalaureatul. Din păcate, au avut parte de un an greu, cu şcoală mai mult online, cu numeroase provocări şi griji, care pare că şi-a pus amprenta pe nivelul lor de pregătire. Prima dovadă a fost cea care a vizat rezultatele destul de slabe la simulările examenelor.



Urmează două luni de muncă asiduă pentru elevii din clasele a VIII-a şi a XII-a. Specialiştii atrag însă atenţia că stresul şi oboseala îi poate afecta extrem de mult, mai ales în contextul pandemiei şi a condiţiilor dificile cu care s-au confruntat în ultimul an de şcoală. Deja unii resimt perioada aceasta o presiune extrem de mare şi se declară copleşiţi. Din păcate, prea puţini recunosc şi apelează la sprijinul părinţilor, prietenilor sau al unui specialist.

„Copiii au ajuns la o epuizare fizică şi psihică în acelaşi timp. Stau câte şase-şapte ore în faţa calculatorului, informaţia ajunge din ce în ce mai greu la ei. Mai mult decât atât, unii dintre ei sunt cu părinţii acasă şi trebuie să facă faţă şi unui frăţior mai mic, care nu stă locului eventual şi vine şi îi deranjează. În această perioadă, îmi cer ajutorul foarte mulţi copii care spun că nu se mai pot concentra, nu mai pot să înveţe, au ajuns la un punct de saturaţie. Presiunea aceasta este periculoasă”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, psihologul Elena Stambuli, consilier în cadrul Şcolii Gimnaziale nr. 8 Constanţa.

„Este din ce în ce mai greu să îi motivăm!”

Specialistul spune că elevii ar trebui să nu ezite să solicite ajutor şi să stea de vorbă cu cei din jurul lor. „Copiii de clasa a VIII-a s-au săturat să audă din toate părţile «Învaţă!». Îmi mărturisesc că acesta este singurul lucru pe care îl aud în ultima perioadă. Însă trebuie să înţelegem că pandemia i-a afectat şi pe ei. Şi, din păcate, foarte mulţi au înregistrat un regres şcolar. Ei s-au ţinut bine la început. Dar acum pare că nu se mai pot concentra pentru că nu mai văd speranţa că se termină. Este din ce în ce mai greu să îi motivăm, mai ales că este o stare de tensiune generalizată”, explică Elena Stambuli.

Psihologul le recomandă şi părinţilor să aibă în vedere perioada dificilă şi presiunea asupra copiilor şi să fie mai înţelegători. „În mod normal, programul zilnic al unui elev ar trebui să cuprindă opt ore de odihnă, opt ore activităţi de şcoală şi opt ore activităţi pentru el. Primul sfat pentru copii este să apeleze la consilierul şcolar, pentru că poate discuta chiar şi online cu el. Au nevoie să se descarce, să vorbească cu cineva. Şi le mai spun şi părinţilor că, aşa cum noi avem nevoie de momentul nostru de relaxare, la fel şi copiii au nevoie”, adăugă specialistul.

„Îşi păcălesc părinţii!”

Consilierul şcolar consideră că elevii ar trebui să aibă timp şi pentru ei, să se joace, să se odihnească, să se relaxeze. „Le recomand să ţină cont de activităţile importante şi urgente, în cazul lor şcoala, dar să aibă timp şi pentru ei. Măcar o oră pe zi să-şi dea timp să facă ce vor ei, să se relaxeze. Altfel, mulţi dintre ei ajung să îşi păcălească părinţii, pentru că unii au pretenţii exagerate şi consideră că adolescentul trebuie să înveţe permanent. Aşa ajung, la un moment dat, să stea cu cartea în mână, prefăcându-se că învaţă. Dar nici nu se relaxează, nici nu învaţă, este, efectiv, un timp pierdut. De aceea, mai bine îi dăm un timp copilului să se aerisească, să discute cu prietenii, şi apoi va reveni cu altă tragere de inimă la învăţat”, ne sfătuieşte psihologul.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5025 secunde