GALERIE FOTO. Experiența învățământului francofon pentru elevi ai Liceului ”Nicolae Bălcescu” din Medgidia

224
În perioada 7 - 18 noiembrie 2022, o echipă de șase elevi de la Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” din Medgidia, însoțiți de un cadru didactic, s-a deplasat la Liceul „Leonard de Vinci” din localitatea Soissons, Franța, într-o mobilitate de învățare pe termen scurt, în cadrul proiectului acreditat Erasmus+.

Mobilitatea a avut drept obiective imediate, după cum informează prof. Elena Nechita, director, familiarizarea elevilor cu sistemul de învățământ din Franța, favorizarea contactului direct cu limba și cultura Franței, observarea metodelor de predare-învățare-evaluare de la școala parteneră, a sistemului de notare, precum și a aplicării metodei de predare-evaluare bazată pe proiect. Elevii și profesorul însoțitor au participat la ore de limba franceză, limba engleză, ore de matematică, științe (biologie, chimie, fizică), ateliere de dezvoltare durabilă inițiate și susținute de un ONG local, ore de tehnologie și informatică, unde au avut ocazia să experimenteze abilități tehnice de instalare a unor fibre optice sau să creeze și să imprime 3D diverse obiecte.

Elevii au apreciat lecțiile aplicative, posibilitatea de a lucra în echipe multiculturale si oportunitatea de a împărtăși experiențe, bune practici, dorințe și planuri de viitor cu colegii lor din Franța. Dincolo de prieteniile legate, LTNB Medgidia își lărgește portofoliul de parteneriate cu noi instituții de învățământ din Franța care doresc să colaboreze în proiecte Erasmus.

La sfârșitul mobilității, elevii vor disemina către colegii lor din România experiența unui stagiu de două săptămâni în Franța, ce au învățat, ce le-a plăcut, asemănările și deosebirile față de sistemul românesc de educație. De asemenea, vor prezenta colegilor lor și cadrelor didactice concluziile experienți de mobilitate.

În aceeași perioadă, Liceul „Leonard de Vinci” a primit vizita a două cadre didactice de la Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” din Medgidia, într-un stagiu de observare, în urma căruia au descoperit modul în care se desfășoară procesul instructiv-educativ într-o instituție de învățământ din Franța, au inițiat noi parteneriate cu școli din localitate, au avut ocazia să facă schimb de bune practici și să asimileze noi experiențe de învățare pe care le vor aplica la orele de predare și le vor disemina către colegii de altă specializare.

Pagina a fost generata in 0.2883 secunde