Rezultate șocante ale elevilor la testarea PISA 2015

Învățământul românesc, praf și pulbere. Suntem ultimii din Europa

1573
6
Învățământul românesc, praf și pulbere. Suntem ultimii din Europa - fondrezultate2-1481215705.jpg

Articole de la același autor

Ca și cum mai era nevoie de confirmarea internațională a picajului în care se află învățământul românesc ca urmare a puternicei sale politizări, zilele acestea Ministerul Educației a făcut publice rezultatele testărilor PISA 2015, care au relevat o tristă scădere a nivelului de competență al elevilor față de precedenta testare, din 2012, situându-se pe locul 48 din 70 de țări participante. 
Culmea, rezultatele apar concomitent cu publicarea ordinului de "raționalizare" a temelor. 


"Dacă acesta ar fi genul de demers pedagogic rațional, unde dincolo de cele 5-6 ore pe care elevul le stă la școală, trebuie să mai lucreze acasă încă 6 ore, atunci ar trebui să fim primii la testele PISA. Suntem acolo? Atunci probabil că ei nu muncesc sufi-cient acasă, ar trebui să muncească 16 ore acasă. Nu înseamnă că aborda-rea cantitativ este cea importantă", a afirmat ministrul Mircea Dumitru.


Ne-au întrecut și vecinii bulgari


De la implementarea lui în anul 2000, din trei în trei ani Programul OECD-PISA evaluează în ce măsură elevii aflați aproape de finalul educației obligatorii dețin unele dintre competențele-cheie, cunoștințele și deprinderile de bază esențiale atât pentru continuarea studiilor, cât și pentru angajare.


La testarea din aprilie 2015 au participat 5.103 elevi de 15 ani, din 182 de școli participante, fiind validate 4.876 de teste. Fiecare elev participant a primit o broșură de test cu durata de lucru de două ore, conținând o combinație de itemi de investigare a competențelor de Științe, de Matematică și de Citire/Lectură. 


Dintr-o analiză realizată pe țări participante a reieșit că performanțe excelente au elevii din China: mai mult de un sfert din elevii din Beijing - Shanghai - Jiangsu - Guangdong (China), Hong Kong (China), Singapore și Taipei obținând performanțe de top în matematică, o medie mai mare decât în orice altă regiune. Dintre țările din Europa Centrală și de Sud-Est, România e întrecută de Slovenia, Polonia, Cehia, Letonia, Ungaria, Lituania, Croația, Slovacia și Bulgaria. În urma României se află Moldova. Finlanda se află pe o tendință descrescătoare a performanțelor ca urmare a noii reforme prin care trece sistemul de educație. 
Pentru perioada 2006-2012 se remarcă o tendință de ușoară scădere a procentului elevilor români cu performanțe sub nivelul 2, considerat media: 2006 - 46,9%, 2009 - 44,4%, 2012 - 37,3% și 2015 - 35%. Pentru aceeași perioadă procentele elevilor cu performanțe de vârf, adică la nivelul 5 sau peste acest nivel au fluctuat astfel: 2006 - 0,5%, 2009 - 0,4%, 2012 - 0,9% și 2015 - 0,7%.


Și, cu toate acestea, ministrul Educației declara că este mulțumit de faptul că procentele, deși nu au crescut în plan… internațional, s-au modificat în bine în plan național. 


Din acest punct de vedere, România face parte din grupul de 11 țări (între care Columbia, Israel, Portugalia și Qatar) a căror per-formanță medie la Științe s-a îmbunătățit semnificativ între 2006 și 2015.
v v v
Și ca să justificăm afirmația legată de politizare, trebuie spus că în acești trei ani scurși de la precedenta testare, în fotoliul de la Educație s-au perindat cinci miniștri: Ioan Mang (mai 2012), Liviu Marian Pop (mai - iulie 2012), Ecaterina Andronescu (iulie 2012 - decembrie 2012), Remus Pricopie (2012 - 2014), Sorin Câmpeanu (2014 - noiembrie 2015).


Comentează știrea

Radu
9 decembrie 2016
Invatamant fara cap

Hahahaha,mor de ras,ma tavalesc pe jos,ma doare burta,cata prostie si aberatie,invatamantul finlandez a cazut de pe locul 4 in lume pe 6.Hahahaha.Ministere,profesori universitari,doctori docenti,profesori plini,pentru ce????Pentru super locul 42 hahahhaah din 70 hahahaha,rusine,mor de ras

haoleu
9 decembrie 2016
nu uitati!

se incepe cu "definitivatul"... se continua cu suplinitorii fara studii si se termina in apoteoza cu 35 elevi la clasa..... Dar... mult laudatul invatamint finlandez a mai pierdut niste locuri? Nu se poate... Stai sa vezi unde o sa ajunga dupa 1 generatie, daca se pastreaza sistemul asta. (Oricum, pentru a lucra cu fiecare elev la ora, e nevoie de clase cu cel mult 10 elevi.) Totusi, ma intreb de ce stinga insista ca toti copiii sa mearga la scoala, daca la scoala nu invata nimic -prin cererile lor-. Si ma mai intreb de ce parintii nemultumiti de numarul temelor nu-si iau copiii de la stat sa-i duca la privati? Sau sa-i tina acasa, sa-i invete ei. De ce se tot preseaza pe invatamintul public, care -oricum- e praf?

Răspuns la: Invatamant fara cap
Adăugat de : Radu, 9 decembrie 2016
Hahahaha,mor de ras,ma tavalesc pe jos,ma doare burta,cata prostie si aberatie,invatamantul finlandez a cazut de pe locul 4 in lume pe...
DODO
9 decembrie 2016
rusinos !

sint mai multe cauze dintre care consider ca principala ingradirea autoritatii profesorilor in numele unei educatii democratice speculata prompt de elevi Prea mult li se cer parerile Ascultatori sint doar in clasele 1-4 apoi...,,una dupa ceafa,, nu a omorit pe nimeni de-a lungul timpului si asta a dus la disciplina.Alta buba este lipsa de interes a multor familii care lasa pe scoala toata responsabilitatea Rezultate bune au avut numai copiii cu sustinere din partea parintilor .alta vina o are internetul care prost utilizat are efect invers si care le ocupa mult timp apoi lipsa moralei crestine care prevede clar ce este bine si ce este rau si nu in ultimul rind lipsa modelelor de viata si asta multumita TV-urilor comerciale care ridica in slavi nonvaloarea si ciorile poleite si nu pomenesc nimic despre oamenii cu adevarat valorosi ai acestei tari De unde sa afle copiii ca exista si asa ceva .Trebuie urgent un program national de educatie care sa implice toate structurile care pot sa-si aduca aportul nu numai ministerul invatamintului De expl. prin anii,80 la Tv-urile turcesti (toate ) se transmitea zilnic un program obligatoriu de clipuri numite parca ,,DIKAT,, si care invata populatia cum sa se comporte civilizat si acum se vad rezultatele in raport cu noi Pericoul este ca incultura se mosteneste si se perpetueaza Reparatia se face apoi in zeci de ani in generatii Bineinteles ca mai sint si altele.

Educatia face diferenta intre oameni
9 decembrie 2016
Televiziunile si presa promoveaza de 27 ani incultura, imoralitatea, nonvalorile- de ce? - pt ca patronii acelor televiziuni s-a si dovedit ca sunt penali, fiind amandoi la puscarie (ai celor mai urmarite televiziuni din tara)

Televiziunile private au facut mult rau oamenilor, mai ales tinerilor. Se face de fapt tiganizarea Romaniei. Moderatoare isterice, cu probleme neurologice sau psihice (nervoase, isi repeta fiecare propozitie de 2 sau 3 ori),știriste obraznice, fara cultura, care nu au urmarit vreodata vreo stire pe un canal de tv strain sunt tinute ca modele de ac tv-uni. La tv-nile noastre moderatoarele se trag de sireturi cu ministrii, premierii, medicii, primarii, nu stiu formule de adresare. D.na Clinton era Hilary -ca au mancat lapte cu ea cand erau ele mici, premierul e Ciolos, etc. La CNN din "d.na senator Clinton" nu era scoasa Hilary Clinton. Diferenta de competenta e imensa. La noi toate țațele sunt știriste.

Habibi
9 decembrie 2016
Șpăgari

semianalfabeți care condiționează notele cu meditații,care"lucrează"16ore pe săptămână,6luni pe an...dublați-le salariile,că merită!!!

uruioc constantin valentin
10 aprilie 2017
e-learning

Vă invit să citiți proiectul de lege pentru introducerea e-learning în liceu, o soluție posibilă pentru rezolvarea parțială a crizei Facebook @profesor.electronic

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1317 secunde