Noi metode de instruire a elevilor constănţeni. Ce abordări propun profesorii

208
1

Articole de la același autor

Sfârşitul lunii septembrie a coincis şi cu consfătuirea profesorilor de limba română din județul Constanța. În cadrul acestui eveniment au fost discutate subiecte legate de abordarea integrată și demersul didactic în sistem blended-learning.

Potrivit directorului Colegiului Naţional Pedagogic „Constantin Brătescu”, prof. Anamaria Ciobotaru, integrarea este un proces complex pe care profesorul trebuie să-l realizeze progresiv, de la modelul clasic disciplinar până la disoluția barierelor disciplinare - transdisciplinaritatea.

„În acest sens, ideea este de a da o lectură coerentă textelor pe care le alegem în cadrul diferitelor teme, în clasa a IX-a, care să meargă dincolo de granițele înguste ale disciplinei, pornind de la alte texte literare, studiate de elevi în gimnaziu. Discursurile unor autori studiați de elevi pe parcursul ciclului gimnazial pot deveni conținuturi integrate pentru descifrarea unui nou text propus lor spre analiză în clasa a IX-a.


De asemenea, transgresarea corectă a graniței textului se poate realiza dacă profesorul cunoaște foarte bine limitele disciplinei pe care o predă. Tocmai de aceea, am pledat, pe lângă abordarea integrată a textului, în fond primul pas al abordării transdisciplinare, pentru activitatea didactică în sistem blended-learning, pentru că merg foarte bine împreună”, a declarat aceasta.

În acest sens, a subliniat managerul, profesorul, în contextul practicării învățării de tip mixt, trebuie să insereze/asambleze diverse stiluri de învățare, stiluri pe care le poate realiza prin resurse fie fizice, fie mixte. Altfel spus, profesorul îi poate învăța pe elevi utilizând nenumărate modalități de instruire. Totodată, folosind învățarea mixtă, profesorul poate crea o serie de sarcini de învățare apelând la tehnologia și interacțiunea face to face.

Ideea centrală în activitatea derulată în sistem blended-learning este de a combina mai multe metode de livrare a instruirii. „Eu am început, de exemplu, o lecție în clasă și am continuat cu materiale pe care le-am postat pe clasa virtuală, utilizând platforma de e-learning pe care o avem la nivel de școală. Americanii, și nu numai, vorbesc de Learning Management System - integrarea e-learning în sistemul acesta de management al instruirii. Un demers eficient pe care l-am recomandat”, a adăugat cadrul didactic. 



Comentează știrea

Socrate
3 octombrie 2022
Romania “educata”

Sunt curios cu ce materiale si solutii va veni in predarea disciplinei Psihologie la doua importante licee constantene educatoarea Lori de la ISJ tinand cont ca nu a predat aceasta disciplina nici macar o zi! Ce parere aveti?

Pagina a fost generata in 0.3387 secunde