Noi metode de instruire a elevilor constănţeni. Ce abordări propun profesorii
Articole de la același autor
FOTO/ Festivitate de deschidere a noului an şcolar, cu două VEŞTI IMPORTANTE, la Universitatea Ovidius Constanța
30 Septembrie 2022
De nouă ani nu interesează pe nimeni! Reabilitarea Muzeului de Artă Populară bate pasul pe loc
28 Septembrie 2022
CURSURI GRATUITE la cercul de fanfară organizat la Palatul Copiilor
03 Octombrie 2022
Evenimente inedite despre vin şi istorie. Cetatea Capidava se transformă într-o mare scenă
20 August 2022
Festivalul "Black SEAmphony" aduce solişti de talie internaţională pe scena din Piaţa Ovidiu
19 August 2022
Sfârşitul lunii septembrie a coincis şi cu consfătuirea profesorilor de limba română din județul Constanța. În cadrul acestui eveniment au fost discutate subiecte legate de abordarea integrată și demersul didactic în sistem blended-learning.
Potrivit directorului Colegiului Naţional Pedagogic „Constantin Brătescu”, prof. Anamaria Ciobotaru, integrarea este un proces complex pe care profesorul trebuie să-l realizeze progresiv, de la modelul clasic disciplinar până la disoluția barierelor disciplinare - transdisciplinaritatea.
Potrivit directorului Colegiului Naţional Pedagogic „Constantin Brătescu”, prof. Anamaria Ciobotaru, integrarea este un proces complex pe care profesorul trebuie să-l realizeze progresiv, de la modelul clasic disciplinar până la disoluția barierelor disciplinare - transdisciplinaritatea.
„În acest sens, ideea este de a da o lectură coerentă textelor pe care le alegem în cadrul diferitelor teme, în clasa a IX-a, care să meargă dincolo de granițele înguste ale disciplinei, pornind de la alte texte literare, studiate de elevi în gimnaziu. Discursurile unor autori studiați de elevi pe parcursul ciclului gimnazial pot deveni conținuturi integrate pentru descifrarea unui nou text propus lor spre analiză în clasa a IX-a.
De asemenea, transgresarea corectă a graniței textului se poate realiza dacă profesorul cunoaște foarte bine limitele disciplinei pe care o predă. Tocmai de aceea, am pledat, pe lângă abordarea integrată a textului, în fond primul pas al abordării transdisciplinare, pentru activitatea didactică în sistem blended-learning, pentru că merg foarte bine împreună”, a declarat aceasta.
În acest sens, a subliniat managerul, profesorul, în contextul practicării învățării de tip mixt, trebuie să insereze/asambleze diverse stiluri de învățare, stiluri pe care le poate realiza prin resurse fie fizice, fie mixte. Altfel spus, profesorul îi poate învăța pe elevi utilizând nenumărate modalități de instruire. Totodată, folosind învățarea mixtă, profesorul poate crea o serie de sarcini de învățare apelând la tehnologia și interacțiunea face to face.
Ideea centrală în activitatea derulată în sistem blended-learning este de a combina mai multe metode de livrare a instruirii. „Eu am început, de exemplu, o lecție în clasă și am continuat cu materiale pe care le-am postat pe clasa virtuală, utilizând platforma de e-learning pe care o avem la nivel de școală. Americanii, și nu numai, vorbesc de Learning Management System - integrarea e-learning în sistemul acesta de management al instruirii. Un demers eficient pe care l-am recomandat”, a adăugat cadrul didactic.
Articole pe aceeași temă
Joi, 10 Februarie 2022
Miercuri, 17 Noiembrie 2021
Marţi, 14 Mai 2019
Marţi, 29 Mai 2018
Colegiul Național Pedagogic "Constantin Brătescu" - 125 de ani de tradiție și învățământ de calitate
Luni, 21 Mai 2018
Sâmbătă, 09 Decembrie 2017
Vineri, 24 Noiembrie 2017
Vineri, 19 Iunie 2015
Luni, 14 Ianuarie 2019