O premieră cu două coregrafii diametral opuse: aglomerare vs. senzualitate

552
7

Articole de la același autor

Duminică, 31 martie, la Teatrul Național de Operă și Balet "Oleg Danovski" din Constanța am asistat la premiera unui spectacol compus, ce a avut la bază viziunile coregrafice a doi invitați: Florin Brândușă și Lee Won Kook.

De la începutul lunii martie, balerinii constănțeni au repetat intens, fără a neglija repertoriul programat, pentru realizarea a două tablouri din "Faust" - "Noaptea Walpurgiei", singurul divertisment dintr-o operă care poate constitui un balet în sine, respectiv "Car-men", pasaje din celebra și tragica poveste.

În viziunea spectatorului iubitor de balet, ceea ce s-a petrecut pe scenă duminică a demonstrat valoarea incontestabilă a unora dintre balerinii Companiei constănțene, care, de altfel, ne reprezintă cu cinste și peste hotare.

Primul tablou prezentat a fost "Noaptea Walpurgiei", în viziunea coregrafică a maestrului Florin Brândușă, care a făcut ca scena teatrului să pară neîncăpătoare, senzația de aglomerare fiind comentată la pauză de spectatorii nu atât de numeroși la cât ne-am fi așteptat pentru o premieră. Cu o durată de 20 de minute (egală cu pauza), montarea a avut în prim plan două dintre cele mai repre-zentative cupluri de îndrăgostiți "damnați": Paris (Sergiu Dan) și Elena (Eliza Maxim), respectiv Antoniu (Horațiu Cherecheș) și Cleopatra (Delia Luca). Înconjurați de mult prea multe perechi de Nimfe și Fauni, care pe alocuri chiar i-au încurcat, evident fără voia lor, ca dovadă că Sergiu Dan a avut câteva ezitări vizibile, soliștii au oferit și linii acrobatice în măsura în care spațiul le-a permis.

Din caietul program am reținut că în țara noastră, "Noaptea Walpurgiei" a cunoscut montări dintre cele mai spectaculoase, începând încă din 1923, pline de culoare, îndrăzneală și senzualitate, una dintre versiuni fiind semnată chiar de maestrul Oleg Danovski.

La polul opus, vi-ziunea coregrafică a lui Won Kook a oferit spectatorilor o Carmen plină de senzualitate, care atinge cote maxime în scena de dragoste dintre ea și șarmantul Don Jose. Un moment esențial al spectacolului, deosebit de expresiv, pentru care cei doi soliști, Aliss Tarcea și Horațiu Cherecheș, merită sincere felicitări.

Și pentru că suntem la capitolul aprecierilor, nu putem să nu remarcăm tehnica pe care Adrian Mihaiu o desăvârșește cu fiecare spectacol, oferind constănțenilor iubitori de balet o adevărată demonstrație de forță și siguranță. El a interpretat duminică, în prima parte, demonul ce face pereche cu Aliss Tarcea, ca în cea de-a doua montare, "Carmen", să întruchipeze un Joker pus pe șotii, dar foarte spectaculos.

La finalul reprezentației, în culise, fermecați de montarea mai tânărului Lee Won Kook, i-am propus Danielei Vlădescu, directorul Teatrului Național de Operă și Balet "Oleg Danovski", să ne ofere bucuria montării integrale a baletului "Carmen". 

Comentează știrea

un cunoscator
2 aprilie 2013
foarte greu

Ce înseamnă viziunea spectatorului iubitor că mai înnebunit și cu viziunea coregrafilor care din păcate a fost varză...Ce înseamnă mai tânărului Lee Won Kook mai tânăr decât tine ( ?! ) că cică tu i-ai propus...

baletoman
2 aprilie 2013
un spectacol ratat

un spectacol,daca il pot numi asa,ratat din nascare.un chici.un spectacol ieftin,de altfel la cati balerini mai sunt nu e de mirare ca nu ai cu cine face un spectacol de calitate.iar D-na Daniela,a aprobat aceasta montare doar ca sa aiba baletul activitate.nu sunt de acord nici cu spectacolee lui horatiu chereches,dar nici cu asa ceva.de altfel s-a putut vedea si din nr de spectatori foarte putini aflati in sala.

un speriat
2 aprilie 2013
e mai bine

Sala e din ce în ce mai plină ,spectacolele sunt din ce în ce mai variate. E bine, e foarte bine. Probabil si exigența o să crească odată cu calitatea. Artiști există, publicul vrea, conducerea teatrului se implică, ce urmează nu poate fi decât ceva minunat. Imediat acum putem la Constanța, la OPERĂ, să vedem un festival VERDI. Ce bine! Cui să mulțumim? Că nouă ni se pare normal...

augusta
2 aprilie 2013
Bravo!

Dragii mei, numarul de spectatori a fost mic si pt ca era Pastele catolicilor, asta uitati si dumneavoastra si conducerea se pare, care organizeaza spectacole fara sa tina cont de alte evenimente importante care au loc in acelasi timp. cat despre spectacol, mie mi s-a parut bun, mai ales solistii (Adrian Mihaiu - din ce in ce mai bun). Atat!

Baletoman
2 aprilie 2013
Greu la deal.

Un spectacol ca toate celelalte, destul de slab calitativ. Un ansamblu foarte redus si slab pregatit si cativa solisti consactati cu care ne-am obisnuit deja, care incearca din rasputeri sa mai salveze calitatea spectacolelelor si sa spele mediocritatea acestei companii care nu cu mult timp in urma era o forta si minune iar acum este pur si simplu o epava. Limbajul coregrafic a fost destul de slab iar alegerea interpretilor pe anumite roluri a fost chiar penibila in frunte cu personajul principal Carmen.

Baletofob
3 aprilie 2013
Varza acra.

Daca voi credeti ca astea-s spectacole de balet,va inselati stimati balerini si conducatori de institutii de arta."Productii"moarte inca inainte de a se naste.Doar ca sa-si ia niste bani(sume triste...)cativa oameni dinainte stiuti.Cu niste becuri chioare,costume jenante si coregrafii insailate,departe de subiect si bun-simt artistic,nu o sa redeveniti ce-ati fost,o companie de balet aproape fara concurenta in Europa.La nr.3 cineva scrie ca sala este"din ce in ce mai plina".Minte.La o premiera din trecut nu gaseai un loc nici in picioare...Atentie,conducerea! Incet dar sigur nu o sa mai pacaliti pe nimeni,fiindca pe spectatorul avizat nu-l mai duci usor de nas.Chestia ca era Pastele catolic nu tine...Nu vreti sa stiti ce vorbea lumea pe holuri in pauza...

un cunoscator
3 aprilie 2013
of ce greu

MAI bine că M-AI prins dar nu despre asta era vorba și pe mine nu mă plătește nimeni. Dacă din fraza aia cu mai tânărului tu înțelegi ceva înseamnă că ai probleme mari cu scrisul. MAI vorbim

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5318 secunde