Observații astronomice asupra eclipsei parțiale de soare în curtea Academiei Române - eclipsapartialadesoarecreditfoto-1666620859.jpg

Articole de la același autor

Academia Română, prin Institutul Astronomic al Academiei Române, în parteneriat cu Astroclubul București, organizează marți, 25 octombrie 2022, o sesiune ghidată de observații astronomice asupra eclipsei parțiale de Soare, vizibilă și din România. Sesiunea ghidată va avea loc în curtea Academiei Române, din Calea Victoriei nr. 125, în intervalul orar 12-15.

Observațiile se vor realiza cu două instrumente astronomice – un telescop Newton-Dobson de 200 mm diametru și o lunetă de 80 mm, ambele instrumente fiind dotate cu filtre pentru Soare – și vor fi coordonate de astronomii de la Institutul Astronomic al Academiei Române și de la Astroclubul București.

La sesiunea de observații participă Magda Stavinschi, cercetător onorific al Institutului Astronomic al Academiei, Dan Alin Nedelcu, Diana Ionescu Beșliu și Sorin Marin, cercetători ai aceluiași institut, și Marian Naiman, Cristian Suciu, Victor Vasile și Melania Boicescu de la Astroclubul București. Accesul publicului este liber, în limita timpului disponibil.

Institutul Astronomic al Academiei Române, înființat în anul 1908, este instituția de cercetare științifică fundamentală care coordonează activitatea observatoarelor astronomice de la București, Cluj-Napoca și Timișoara. Activitățile sale au ca scop investigarea Sistemului Solar, studiile de cosmologie galactică și extragalactică, astrometrie, mecanică celestă, cercetările de astrofizică stelară și de sisteme planetare, dar și accesibilizarea observațiilor astronomice prin proiecte educaționale.

Astroclubul București, una dintre cele mai mari organizații de astronomie din România, continuă activitatea primei Societăți Astronomice Române „Camille Flammarion“, înființată de Victor Anestin (1875-1918), primul jurnalist de știință din România. Astroclubul București își desfășoară activitatea sub patronajul Institutului Astronomic al Academiei Române.