Premieră de balet la "Oleg Danovski"

711
1
Premieră de balet la
Decor amplu, costume splendide, însoțite de proiecții, iată în câteva cuvinte cum ar suna invitația Danielei Vlădescu, directorul Teatrului Național de Operă și Balet "Oleg Danovski" din Constanța, la premiera de sâmbătă, 23 iunie, de la ora 19, a spectacolului de balet "Don Quijote", de Ludwig Minkus.

Cu certitudine, constănțenii iubitori ai genului așteptă cu interes să descopere transpunerea coregrafică a aventurilor vestitului hidalgo Don Quijote, întruchipat de Ovidiu Lintzmaier și a supusului său scutier Sancho Panza, interpretat de Cezar Buculei.

Aceeași echipă care a lucrat la montarea capodoperei "Lacul Lebedelor", prezentată publicului la sfârșitul anului trecut, a colaborat și pentru această premieră, adap-tare a variantei clasice după ro-manul lui Cervantes, în coregrafia lui Mihai Babușka, în colaborare cu scenografa Adriana Urmu-zescu.

După cum ne informează gazdele evenimentului de sâmbătă, spre deosebire de nenumăratele variante puse în scenă până acum la nivel mondial, spectacolul coregrafului Mihai Babușka este unul dinamic, care include foarte multe elemente teatrale cu accent pe latura comică.

Celor doi protagoniști amintiți mai sus li se alătură în distribuția spectacolului: Takahiro Tsubo (Japonia), în rolul Basil, Risa Mochizuki (Japo-nia) - Kitri, Eliza Maxim - Mercedes, Aliss Tarcea și Amalia Mîndruțiu - Florărese, Andrei Dolcoș (București) - Gamache, Bogdan Plopeanu (Sibiu) - Toreador, Diana Ionescu - Amoraș, Cecilia Ursul - Dulcineea, Camelia Radu - Cârciumăreasa și Gelu Râpă - Cârciumar, alături de ansamblul de balet.

Spectatorii prezenți la premieră vor avea șansa, în finalul spectacolului, să îi cunoască atât pe artiști, cât și pe cei implicați în punerea în scenă a acestui nou titlu din repertoriul Teatrului "Oleg Danovski".

Prețul biletelor puse în vânzare este cuprins între 20 lei (reducere pentru seniori, elevi și studenți), 25 lei și 30 lei, în funcție de poziția în sală.

v v v

Și pentru că suntem convinși că mulți constănțeni iubitori ai valoroasei trupe de balet din Constanța se întreabă de ce maestrul Horațiu Cherecheș nu figurează în distribuție, le facem cunoscut că acesta se află în Italia, unde are câteva spectacole, dar va preda și un stagiu de cinci zile la Academia de balet din Brescia.

"Dansez în două gale de balet ale căror coregrafii le semnez, respectiv «Traversee» pe muzica lui Rene Aubry (n.r. - același compozitor care i-a inspirat și capodopera «Agon») și «Sur le fill de la vie», pe muzica lui Yann Tiersen. Ultimul va face parte din noul meu spectacol pe care îl voi realiza la Constanța în Luna Operei, programată în luna noiembrie", a declarat, pentru "Cuget Liber", Horațiu Cherecheș, care a dorit să mulțumească, prin intermediul ziarului nostru, tuturor celor care l-au felicitat la aniversarea petrecută vineri, 22 iunie: "Am primit sute de mesaje de la persoane pe care le cunosc și de la persoane pe care nu le cunosc și m-am bucurat foarte mult. Înseamnă că nu am făcut umbră degeaba până acum pe acest pământ".

Să ne trăiți, maestre, și la cât mai multe premiere… pe scena constănțeană! 

Comentează știrea

Constantean
23 iunie 2012
Babuska a fost si platit pentru asta?

Ia sa vedem ce scrie Simona Somacescu despre aceasta lucrare in asa zisa coregrafie babuskciana "Contributia regizorala si adaptarea lui Mihai Babusca se rezuma la scoaterea unor momente din desfasurarea actiunii celui de-al doilea act: este vorba despre tabloul Dans gitan (saracind astfel cromatica stilistica a partiturii coregrafice), apoi tabloul Morile de vint si lupta lui Don Quijote cu acestea (episod care are legatura directa cu romanul lui Cervantes), precum si scena Duelului dintre Basilio si Don Quijote, gindita in spiritul romanului cervantin, care intregeste alcatuirea tabloului caracterologic al personajului Don Quijote. Toate aceste operatii executate de Mihai Babusca reprezinta o flagranta deviere de la sensul libretului original, avind ca efect o constructie regizorala neinchegata. De asemenea, la o atenta radiografiere a acestei montari, descoperim ca seamana izbitor de mult cu versiunea semnata de Mihail Baryshnicov, dupa varianta originala a lui Marius Petipa si Alexandre Gorski, cu decoruri si costume create de Santo Loquasto, de la American Ballet Theater, iar asemanarea merge pina acolo incit pasaje intregi sint identice. Ca principiu, spectacolul de balet clasic nu reprezinta doar o simpla insiruire de momente coregrafice, indiferent cit de stralucitor ar fi interpretate, ci se fundamenteaza pe o solida constructie regizorala, desfasurata in functie de reperele impuse de libret." Pentru articolul complet: http://www.observatorcultural.ro/DANS.-Don-Quijote-sau-lupta-cu-morile-de-vint*articleID_13381-articles_details.html Si dna Vladescu se mira de ce sunt salile goale si nu merge treaba. Uite d-aia. Precis cineva a incasat niste bani pe facatura asta.

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 30 Mai 2012
Stire din Cultură-Educație : Balerina care a cucerit Croația
Pagina a fost generata in 0.8662 secunde