S-au visat studenți, dar nu au dus la capăt studiile. Concluzii îngrijorătoare despre abandonul universitar
Articole de la același autor
Plecând de la premisa că analiza abandonului universitar la nivel sistemic este un indicator relevant pentru eficiența sistemului de învățământ superior din România, Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI) din cadrul Ministerului Educației a realizat un studiu având la baza datele extrase din Registrul național de înscriere a studenților (Registrul Matricol Unic al Universităților din România, RMUR), care cuprinde date despre toți studenții înmatriculați în universitățile din România, din anul universitar 2015/2016 până la finalul anului 2021/2022.

Instituțiile cu profil militar, agronomic, medical sau cel de artă, arhitectură sau sport au rate ale abandonului mai scăzute (doar 23% în cadrul instituțiilor cu profil militar și 38% la cele cu profil agronomic), în timp ce instituțiile cu profil tehnic, științe socio-umane și economice au rate ale abandonului de aproximativ 46-47%. În funcție de județul universității, cele mai mari rate de abandon sunt în Caraș-Severin (83,33%), Mureș (74,04%) și Prahova (77,27%), în timp ce ratele cele mai scăzute sunt în Bacău (34,74%) și Dolj (34,75%). La Constanța, rata este de 54,54%.


De asemenea, s-a constatat că, în privința mediului de domiciliu, studenții domiciliați în mediul rural au rate de abandon mai scăzute (44,3%) față de studenții cu domiciliul în mediul urban (48,5%).
Top articole din Cultură-Educație
Comentează știrea
„ce-o să spună lumea?” : de ochii lumii e banul si comportamentul. Adica are [casa, masa][ban] si [bunaZiua][familieCuNormeMorale] => model. [2] in pp. pe [moral] ar fi impact mai mare dar [1] e mereu premisa[decent, de om normal si e suficient]. La prea mult [1] deja e interpretabil [hot], [pileRelatiiMostenire], [peMeritDeAfacereCorecta si eventual conectare pe actiuni in interesul comunitatii Locale, aspecte ClubRoma : criza alimentara, medicina, etc]. Alti factori de analiza. Pai: raport[nr.LocuriFacultate] si [nr.LocuriLiceu, ScoalaProfesional]. In momentul cind ai R=1, pa-pa si iese ce avem acuma pe grafic. La raport 1-5, pai e concurenta si nu cred ca mai vrei sa abandonezi (inainte ai ocupat locul pe merit si nu ban). Concurenta - Teoria Generala Economica aplicata pe Scoala ! (competitie - alMaiBun, vrei nu vrei e nevoie si). Nimic nou la Luna! (practic statistica de azi e o consecinta normala, nimica surprinzator!)