Umilința, la catedră

800
Umilința, la catedră - b82d4ebb72894ba446f35f593c8a534f.jpg
Starea de spirit care definește atmosfera în cancelariile unităților de învățământ constănțene în anul de grație 2011 încape într-un singur cuvânt: DEZNĂDEJDE. Profesorii au încetat să mai spere că li se va face dreptate, atâta timp cât nici sentințele judecătorești cu privire la reîncadrarea pe Legea 221 câștigate în instanță nu se aplică. Ba, mai mult, cum este cazul cadrelor didactice de la Mangalia, la tăierile aplicate salariilor de către Guvern se adaugă și umilința de a aduce înapoi tichetele cadou acordate cu doi ani în urmă.
Pe fondul acestei tristeți iremediabile, vorba poetului, a veni cu propunerea unei inițiative legislative peste recent adoptata Lege a educației naționale pare doar o zbatere sindicală fără sorți de izbândă.

Nemulțumiri sindicale tardive
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a pus, recent, în discuție faptul că Legea Educației Naționale nu poate fi aplicată în forma actuală, întrucât va duce la reducerea a zeci de mii de posturi. Totodată, noua structură a ciclurilor de învățământ nu se poate aplica, deoarece nu se fundamentează pe o riguroasă analiză a bazei materiale a școlilor.
Cu toate că, în 2004, în urma demersurilor făcute de FSLI, a fost introdusă la Legea învățământului nr. 84/1995 prevederea prin care sistemul educațional primea 6% din PIB, Legea bugetului de stat pe 2011 prevede pentru învățământ 3% din PIB. De asemenea, cheltuielile de personal au fost reduse cu 27% față de 2010, fapt ce va determina imposibilitatea plătirii salariilor pe lunile noiembrie-decembrie 2011.
La toate acestea se adaugă și faptul că, în Legea cadru privind salarizarea coeficienții de ierarhi-zare pentru angajații din învățământ sunt situați în partea inferioară a grilei de salarizare.

Noi vrem altceva!
Zilele trecute, am încercat un sondaj în rândul liderilor de sindicat constănțeni, rugându-i să ne spună cât de mult mai cred colegii lor de la catedre în organizarea unor noi proteste.
Conștienți, probabil, că membrii lor și-au pierdut orice speranță și e posibilă o nouă eșuare a mișcărilor în masă, FSLI și-a propus o inițiativă legislativă pentru modificarea unor articole din Legea Educației Naționale. Cum ar fi păstrarea structurii ciclurilor de învățământ, respectiv clasa a IX-a să nu fie inclusă în ciclul gimnazial, motivându-se lipsa de spațiu și probabilitatea ca, la vârsta de 16 ani, elevii să nu aibă nicio calificare profesională. Prin aceeași inițiativă, se va solicita ca titularizarea să se facă în sistem pentru toate cadrele didactice, așa încât să existe o acoperire a tuturor disciplinelor cu personal calificat, dar și asigurarea unei continuități în actul de predare la nivelul clasei.
Având în vedere uzura psihică a cadrelor didactice, mai ales în condițiile în care se dorește implementarea unei noi legi, se va solicita menținerea reducerii normei de predare pentru profesorii de grad I, cu 25 de ani vechime, dar și reducerea cu trei ani a vârstei de pensionare, față de 65 de ani cât este prevăzut în Legea unitară a pensiilor.
Decontarea navetei pentru per-sonalul din învățământul preuniversitar constituie o altă solicitare a FSLI având în vedere că Legea 128/1997, precum și Legea 108/2008 au fost abrogate prin Legea Educației Naționale.
Nu în cele din urmă, se va solicita modificarea componenței consiliilor de administrație din școli, astfel încât cadrele didactice să fie în majoritate.
v v v
Toate aceste modificări au fost supuse atenției celor ce urmau să dea undă verde proiectului de lege, dar, după cum se vede, nu s-a ținut cont de ele. Acum de ce ar fi luate în seamă???

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.5564 secunde