Cine este vinovat pentru eșecul elevilor de la Evaluarea Națională și Bacalaureat?

"Unii profesori le vor da note de trecere elevilor numai ca să scape de ei!"

2341

Articole de la același autor

În ediția de ieri a cotidianului nostru, atrăgeam atenția asupra unui subiect delicat: nivelul slab de pregătire al elevilor,

atât la Evaluarea Națională, cât și la Bacalaureat. Care să fie explicația pentru această situație deloc plăcută în care se află, la ora actuală, învățământul? Am încercat să aflăm de ce s-a ajuns aici direct de la directorii sau profesorii din învățământul constănțean.

Directorul Colegiului Tehnic Energetic, prof. Claudia Nițu, spune că părinții sunt primii vinovați de multe din "relele" învățământului, iar în ziua de azi există două categorii de părinți: unii foarte interesați de educația copiilor lor, alții dezinteresați. Primii sunt cei care doresc pentru copiii lor poate mult mai mult decât sunt aceștia capabili, sufocându-i cu pregătiri suplimentare la toate materiile, începând chiar cu ciclul primar și până intră la facultate.

"Aceștia sunt cei care sunt zilnic pe capul învățătoarei/dirigintei/profesorilor, cu rugăminți, presiuni, amenințări pentru ca fiul sau fiica lor să ia note mari. Adică 10 și, eventual, 11, pentru că 9 este deja prea puțin! În această categorie intră și cei care vin cu «atenții» la cadrele didactice, pentru ca apoi să spună în dreapta și în stânga că profesorul cutare a luat șpagă!

În cealaltă categorie sunt cei cărora nu le pasă nici măcar dacă fiul sau fiica lor ajung la școală. Acest lucru este valabil în special pentru cei mai măricei, din ciclul gimnazial sau liceal. Pentru că, de bine de rău, cât sunt în clasele primare, părinții se mai interesează de copii.

La fel de vinovate de ceea ce se întâmplă în învățământul românesc sunt și unele cadre didactice. La catedră ajung, în ultimii ani, din ce în ce mai puțini oameni dedicați acestei meserii și tot mai mulți absolvenți de studii superioare care, negăsind un alt loc de muncă, «măcar un profesor» s-au gândit să ajungă. Aceștia sunt cei care nu-și vor da niciodată interesul în a se pregăti, perfecționa, nu îi va interesa dacă elevii au înțeles sau au învățat ceva și care fie le vor da note de trecere ca să scape de ei, fie îi vor chinui un an (sau mai mulți) doar pentru că pot sau pentru că așa vor.

Nu mai puțini vinovați sunt și directorii/inspectorii acestor cadre didactice care le permit unor astfel de profesori să rămână în sistem. Asta în cazul în care au obținut, cumva, statutul de titular, caz în care nu-l mai dă nimeni afară fără îndelungi procese juridice și/sau alte bătăi de cap", a declarat, pentru "Cuget Liber", prof. Claudia Nițu.

Elevi cu note umflate, care abia reușesc să obțină 5 la Evaluare

Prof. Claudia Nițu a adus în prim-plan un aspect extrem de important, ce face referire la elevii care au avut note umflate în gimnaziu, dar care nu reușesc să obțină nici măcar nota 5 la Evaluarea Națională, dar care vor ajunge, totuși, la liceu cu media 5.

"Acest elev va trebui ca în următorii patru ani să învețe integrale, derivate, șiruri sau stiluri și genuri literare, legea lui Ohm sau a lui Arhimede, reacții chimice sau nutriția la nevertebrate, astfel încât să obțină media minim 6 la Bacalaureat!", a conchis cadrul didactic.

Micșorarea numărului de elevi dintr-o clasă, o soluție

La rândul său, prof. Elena Dincă, director la Școala Gimnazială "Mihail Sadoveanu" din Medgidia, spune că există elevi care au rezultate foarte bune la învățătură datorită pregătirii suplimentare (meditații particulare) finanțată de părinți. De partea cealaltă se află, însă, elevii care provin din medii defavorizate.

"Acești copii au absențe multe, rezultate foarte slabe la învățătură și mulți dintre ei abandonează școala. Există și realitatea următoare: după revoluție, profesiunea de cadru didactic nu a fost deloc atractivă. Au intrat în sistem absolvenții mai slabi și care, din păcate, nu au beneficiat de o formare inițială serioasă. În opinia mea, următoarele sugestii ar fi de luat în seamă: restructurarea planului cadru, în sensul micșorării numărului de ore de la fiecare clasă, «aerisirea» programelor școlare de la fiecare disciplină de studiu (curriculum relevant pentru viață, atractiv). Apoi, fiecare cadru didactic ar trebui să participe, obligatoriu, la cursuri de formare organizate periodic și gratuit. De asemenea, de recomandat ar fi micșorarea numărului de elevi la clasă la maximum 10, la grădiniță, 15, în ciclul primar, 20 la gimnaziu și 25 la liceu. Totodată, este necesară angajarea unui consilier școlar pentru fiecare 150 de elevi și mai ales obligativitatea frecventării învățământului de zece ani, care să fie pusă în aplicare, nu doar declarativ, și extinderea obligativității la frecventarea grădiniței timp de doi ani", a adăugat prof. Elena Dincă.

v v v

Directorul Școlii Gimnaziale nr. 12 "Bogdan Petriceicu Hasdeu", prof. Adelina Oșca, este de părere că sistemul de învățământ este unul complex, cu aspecte vulnerabile, ca oricare altul.

"În fiecare an, fiecare unitate școlară, în urma simulărilor examenelor naționale propune și pune în aplicare un plan remedial al cărui obiectiv este creșterea mediei notelor peste cinci la aceste examene. La nivelul unității noastre, această medie a crescut considerabil prin efortul susținut al corpului profesoral și al elevilor, care au conștientizat importanța acestora, aplicându-se măsuri interne precum organizarea unei alte simulări la nivelul școlii, pregătire suplimentară gratuită, în afara orelor și fișe de lucru individualizate", a declarat prof. Adelina Oșca. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2423 secunde