Ai trac să vorbești în public? Ar trebui să-ți pregătești dinainte discursul

92
1
Ai trac să vorbești în public? Ar trebui să-ți pregătești dinainte discursul - aitracjpg-1418353346.jpg

Articole recomandate

Conceperea unui discurs autentic înseamnă a ști să te regăsești în discursul respectiv. Ai nevoie de date și informații pe care să le aranjezi în concordanță cu gândurile tale. Fie că vorbești în fața unui grup mic de oameni sau că te adresezi unei audiențe mari, următoare sfaturi recomandate de www.vorbitori.în.public.ro, te vor direcționa către un discurs de succes:


1.Un discurs are nevoie de timp pentru dezvoltare – de la câteva zile până la câteva săptămâni. Visează la subiectul despre care vei vorbi, adormi cu el în minte și lasă ideile să se scufunde în subconștientul tău; Pune-ți singur întrebări care să te ajute la inovarea discursului; Scrie pe hârtie toate gândurile pe care le ai; Continuă să adaugi noi idei. Odată ce ai determinat scopul pentru susținerea acestui discurs, scrie acel scop într-o propoziție pe o coală de hârtie și concentrează-ți discursul în jurul lui.


2. Lasă ca scopul pe care îl ai să te conducă către un discurs de succes. Un titlu bun al discursului nu ți-ar face rău, de asemenea.
3. Structurarea discursului. În timp ce-ți pregătești fiecare discurs, alege o structură simplă: Secvențială – materialul va urma o ordine cronologică sau vei ține cont de felul în care evenimentele se întâmplă. Împărțit pe categorii - materialul va fi împărțit pe categorii. Problema și soluția - discursul tău este conceput pentru a menționa o problemă, iar mai apoi o soluție pentru problema respectivă. Contrast și comparație – discursul tău va scoate în evidență diferențele dintre punctele principale ale materialului.


4. Schema discursului. Indiferent care ar fi lungimea discursului, acesta ar trebui să cuprindă tradiționalele secțiuni: introducerea; cuprinsul; încheierea. Introducerea este compusă din alte trei părți și anume: elementul introductiv, scopul și agenda. Elementul introductiv este acel opener care ar trebui să uimească sau să stârnească curiozitate – un citat, o informație șoc sau statistici. Poți chiar începe cu ceva amuzant. Scopul discursului ar trebui să se focuseze pe beneficiile ascultătorilor. Marea majoritate a ascultătorilor își pun întrebarea "Eu cu ce mă aleg din asta?". Scopul este răspunsul la această întrebare. Iar agenda discursului evidențiază punctele prin care vei trece pentru a susține discursul.
Cuprinsul reprezintă nucleul discursului tău, unde vei prezenta și discuta ideile principale. Numărul de idei pe care alegi să le prezinți depind de lungimea discursului tău sau, mai bine zis, de timpul alocat pentru discursul respectiv. Pentru un discurs de 20 de minute poți acoperi 4 idei principale; Pentru un discurs de 30 de minute poți acoperi între 4 și 6 idei principale; Pentru un discurs de 60 de minute poți acoperi între 6 și 8 idei principale.
Încheierea, sau concluzia, servește pe post de recapitulare a ceea ce ai spus. Aici este momentul în care te asiguri că audiența ta pleacă cu ceva acasă, astfel că poți recapitula acele idei cu care îți dorești să rămână. Aici este momentul în care scoți în evidență cele mai importante idei ale discursului. 
Îndemn către acțiune: dacă alegi să închei astfel discursul, spune-i audienței ce ar trebui să facă cu informația pe care doar ce a asimilat-o; Oricât de ciudat ar suna, încheierea constă în remarci ce ar trebui să lase audienței cel puțin un gând memorabil, din care n-ar trebui să lipsească și o notă de umor de calitate.


Comentează știrea

elena
12 decembrie 2014
job

Lucru pe calculator, max. 3 ore pe zi, pentru un castig de cel putin 300 de euro lunar, oferta serioasa. Cei interesati trimiteti textul "JOB" la adresa de email [email protected]

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5741 secunde