Trei sferturi din studenții români petrec peste 3 ore pe zi în fața calculatorului

Computerul, frate cu studentul

310
Computerul, frate cu studentul - f7c3c4088dfe80933e84ca084fa3524a.jpg
Peste 70% din studenți folosesc Internetul ca principală sursă suplimentară de studiu, dar doar 2% accesează Internetul de pe computerele facultăților.

78% din studenții români petrec zilnic cel puțin trei ore în fața calculatorului, arată un studiu comandat de Intel România și realizat de Hermes Advisors în centre universitare din București, Timișoara și Cluj între 1-15 octombrie. O treime din studenții participanți la studiu petrec zilnic până la șase ore în fața computerului. Majoritatea timpului este dedicată comunicării online și căutării de informații pe Internet.

"Dă și mie linku’ unde ai încărcat cursurile"
Mediul virtual a devenit un partener important în viața tinerilor. Potrivit cercetării Intel România, în ceea ce privește sursele suplimentare de studiu, 72% din tineri plasează pe primul loc Internetul. Mediul virtual este cea mai utilizată metodă de aflare a informațiilor necesare pentru îndeplinirea obligațiilor de student. Prin comparație, doar 22% preferă să folosească biblioteca. 6% utilizează presa scrisă sau alte metode de informare.
Atunci când accesează Internetul, activitatea preferată a studenților români este comunicarea online. 65% din studenți folosesc Internetul ca mijloc de comunicare, în alte scopuri decât cele profesionale. Comunicarea online, prin intermediul diferitelor servicii de email, instant messaging, bloguri, rețele sociale etc. reprezintă activitățile preferate ale studenților când vor să se relaxeze, indicând o tendință clară a modului în care tinerii români își petrec timpul liber pe Internet.
Accesarea conținutului online are loc de cele mai multe ori de acasă (93%). Un procent foarte mic, de numai 2% din studenți, accesează conținut online folosind computerele din sălile facultăților. Studiul arată că timpul petrecut în mediul online ar trebui valorificat în mai mare măsură pentru scopuri educaționale și de formare/dezvoltare profesională, iar universitățile s-ar situa în avantaj dacă ar putea dezvolta și oferi cât mai multe astfel de oportunități studenților. Se poate deduce că, în timp ce sălile clasice de seminar rămân locuri importante de întâlnire, comunicarea și accesul la informații s-ar putea face în mai mare măsură prin intermediul mediului virtual, ce reprezintă o resursă importantă pentru educație pe termen lung.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Joi, 22 Octombrie 2009
Stire din Diverse : WoW de capul nostru!
Pagina a fost generata in 2.0837 secunde