Hidrogenule, mașină mică!

405
Hidrogenule, mașină mică! - 5c330742c5a1de4c28ba539c81d72d54.jpg
Modelele hibride sunt la modă acum, sunt lăudate și văzute ca un pas spre un viitor mai "verde". Totuși, constructorii avertizează că modelele hibrid nu fac decât să ușureze tranziția spre adevăratul viitor – motoarele cu pile de combustibil (hidrogen).

Takanobu Ito, directorul executiv al constructorului Honda, clarifică viitorul soluțiilor de propulsie alternativă: "Acum ne vom axa pe modele hibride. Sunt alternativa perfectă la trenurile convenționale de rulare. Dar, mașina hibridă va da naștere unei perioade de trecere către vehiculele pe bază de hidrogen. Într-adevăr, vor mai trece cel puțin 30 de ani până când mașinile alimentate cu pile de hidrogen vor avea suficientă forță de penetrare, pentru a înlocui mașinile pe bază de benzină și motorină".
Honda a lansat deja un model de serie, pe bază de hidrogen – FCX Clarity. Și dezvoltarea de hibride merge extrem de bine la Honda – au fost lansate modelul Insight și coupe-ul CR-Z. Pentru viitorul apropiat, Honda a anunțat și un urmaș "ecologic" al modelului S2000.

Asiaticii sunt cei mai ecologici producători auto din lume
Japonezii rămân și cei mai "verzi" producători auto din lume, potrivit unui studiu realizat de Queen’s University din Belfast. Potrivit nord-irlandezilor, constructorul Toyota este cel mai ecologic producător auto. Pe ultimul loc se clasează, cum era de așteptat, americanii de la General Motors, într-un clasament care a luat în calcul costurile energetice, sociale și de mediu ale producției de mașini și numărul de modele neconvenționale.
Potrivit studiului, General Motors a cheltuit 9,87 miliarde euro pentru diverse investiții ecologice și sociale. Comparativ, Toyota a cheltuit cu 5 miliarde mai puțin, datorită modului ecologic de producție.
Per ansamblu, industria asiatică producătoare de mașini (mărcile Toyota, Hyundai, Nissan, Honda, Mitsubishi și Suzuki) depășește cu mult performanțele celei nord-americane.
În Europa, cei mai verzi producători sunt Daimler, urmați de Volkswagen, Peugeot – Citroen și Renault.
Conform aceluiași studiu, "producătorii auto ar putea să își reducă foarte mult costurile prin investiții ecologice. Cei mai mulți dintre ei consumă resurse foarte scumpe".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Marţi, 10 Noiembrie 2009
Stire din Diverse : Cu liftul, spre stele
Pagina a fost generata in 1.684 secunde