Învață să conduci economicos. Iată câteva sfaturi

1020
Învață să conduci  economicos. Iată câteva sfaturi - invatasaconduci-1359293687.jpg
Prețurile carburanților continuă să urce, ceea ce face ca pentru mulți români o simplă deplasare cu autoturismul personal să fie foarte costisitoare. În continuare vă vom prezenta câteva sfaturi date de specialiști care vă vor ajuta să faceți economie, atât în portofel cât și în rezervor. 


1. Alegeți mijloacele de transport în comun.

Multora, probabil, nu le va conveni această soluție, care înseamnă să renunțe la confortul propriu. Însă utilizarea metroului sau a mașinilor de transport în comun înseamnă clar o economie în buzunar.

2. Planificați-vă ruta.

Asigurați-vă că aveți o destinație clară. În funcție de aceasta, puteți să vă planificați mai ușor traseul, scurtăturile fiind de preferat pentru a evita aglomerația în care mașina va consuma combustibil degeaba. Acum e momentul să vă bazați pe sistemele de navigație, mai ales pe cele care vă dau cea mai bună alternativă în timp real.

3. Verificați presiunea în pneuri.

Trebuie să știți că pneurile neumflate la presiunea nominală pot duce la creșterea consumului cu circa 3%. De aceea, e bine să verificați cât mai des presiunea din pneuri, o valoare nominală ajutându-vă să obțineți un consum sensibil mai scăzut.

4. Scăpați de obiectele inutile din mașină.

Orice obiect în minus înseamnă o masă mai redusă a mașinii, ceea ce înseamnă un consum mai mic. Ar fi util să scăpați de lucrurile de care nu aveți nevoie în utilizarea zilnică - chiar dacă, luate separat, ar fi hilar să credem că portul de CD-uri sau manualul de service ar putea duce la scăderea consumului, dacă le adunați se poate ajunge la o economie de câteva kilograme importante, care înseamnă câteva zeci de grame de combustibil economisiți la fiecare kilometru.

5. Asigurați o aerodinamică bună mașinii.

În principal, acest sfat se adresează celor care utilizează tot timpul cutii de bagaje pe acoperiș. Se știe că, în funcție de viteză, consumul crește chiar și cu 3 litri/100 km, doar din rațiuni aerodinamice. Prin urmare, lăsați comoditatea deoparte și folosiți aceste dispozitive doar când aveți cu adevărat nevoie.

6. Nu turați motorul.

Încercați să vă țineți în frâu pornirile viteziste sau de competiție la semafor. La plecarea de pe loc turați mai puțin motorul și plecați mai ușor de pe loc, pentru a nu consuma mai mult decât necesar. Schimbarea treptelor ar fi bine să se realizeze la limita inferioară a turației optime (cam la 2.500 rpm la motoarele diesel, respectiv 2.000 rpm la motoarele pe benzină).

7. Folosiți mai rar aerul condiționat.

Folosirea aerului condiționat, mai ales în condiții de trafic urban, duce la creșterea consumului cu 1 litru/100 km, în medie. Este adevărat că îți conferă un confort sporit, dar folosiți-l doar în situațiile cu adevărat necesare (dezaburirea rapidă a geamurilor sau obținerea unei temperaturi decente a interiorului).

8. Opriți motorul la pauzele lungi.

În trafic aglomerat, cu multe semafoare, se dovedește de un real ajutor pentru obținerea unui consum mai redus. Este, dacă vreți, aplicarea manuală a sistemului automatizat stop/start pentru motor, pe care încep să îl ofere din ce în ce mai mulți producători pe mașinile noi.

9. Anticipați evoluția traficului.

Dacă vedeți de la distanță că semaforul își schimbă culoarea în galben, nu mai are rost să accelerați pentru a ajunge mai repede la semafor. Dacă în față sunt multe mașini în coloană, nu își au sensul accelerările bruște pentru a fi tot timpul în spatele celui din față.

10. Evitați drumurile scurte cu mașina.

Când motorul este rece, mașina consumă mai mult combustibil până ce acesta ajunge la temperatura optimă de funcționare. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Luni, 28 Ianuarie 2013
Stire din Diverse : Cea mai scumpă mașină din lume
Vineri, 25 Ianuarie 2013
Stire din Diverse : Bentley va lansa un SUV de lux
Luni, 21 Ianuarie 2013
Stire din Diverse : Poze cu noul  BMW X5
Pagina a fost generata in 0.3971 secunde