Răcorește-ți mașina pe caniculă fără să consumi mai mult carburant

2500
3
Răcorește-ți mașina pe caniculă fără să consumi mai mult carburant - fondaerconditionatrtf-1372078896.jpg

Articole recomandate

Suntem în luna iunie și afară e cuptor! Șoferii folosesc instalațiile de climatizare și aer condiționat la putere maximă. Însă, dacă nu sunt utilizate corect, clima și aerul condiționat îți cresc considerabil consumul de carburant. Potrivit revistei Capital, există mai multe soluții pentru a răcori și mașina și a face economie la rezervor, în același timp. Așadar, iată câteva sfaturi:

Deschide geamul! Odată ce te-ai urcat în mașină, primul instinct este să apeși pe butonul de AC și să pui ventilatorul pe ultima treaptă. Însă, este o greșeală, deoarece vei suprasolicita sistemul de climati-zare.

Mai întâi, trebuie să deschizi geamurile, iar după ce ai parcurs câteva sute de metri, le poți închide și poți porni instalația de aer condiționat.

Folosește corect instalația de climatizare. Instalațiile de climati-zare automate pornesc cu "putere maximă" până la atingerea tempe-raturii prestabilite, după care trec automat pe o treaptă medie. La aceste mașini, temperatura optimă pentru perioada de după pornire este cu 10 grade Celsius mai mică decât temperatura exterioară.

Dacă sistemul de climatizare este manual, trebuie să ai grijă să reglezi viteza ventilatorului astfel ca după un timp, debitul de aer rece să fie mai mic, evitând îmbolnă-irea. De asemenea, trebuie corelată viteza ventilatorului de aer cu temperatura realizată. Cu cât setezi pe viteză mai mare, cu atât mai puțin răcit va fi aerul introdus în habitaclu. Duzele trebuie să fie îndreptate în sus pentru ca la coborâre aerul rece să se ames-tece încet cu cel cald.

Parchează mașina la umbră! O primă regulă ar fi să parchezi mașina la umbră, deoarece, dacă habitaclul nu este atât de fierbinte, nici instalația de răcire nu va trebui să lucreze din greu. Și, evident, nu va consuma atât de mult combustibil.

Protejează componentele din interiorul mașinii. Componentele din interior pot fi protejate de șocurile termice dacă înainte cu 5-10 minute înainte de a ajunge la destinație se oprește instalația de climatizare. Astfel, apa acumulată din condens pe vaporizatorul instalației de climatizare se poate "usca" în curentul de aer al mersului.

Cât te costă înlocuirea freonului?

Un sfat foarte important este ca, la începutul verii, să verificați într-un service auto instalația de climatizare a autoturismului. Specialiștii de acolo vor testa sistemul de aer condiționat și vor constata dacă se impune sau nu înlocuirea sau completarea instalației cu freon. Prețurile nu sunt foarte piperate, învârtindu-se undeva în jurul sumei de 100 lei. 

Comentează știrea

constantean
25 iunie 2013
si bordul...

Trebuie acoperit si bordul cu un parasolar pt ca se incinge si incalzeste aerul care incearca sa iasa receprin el, pana nu se raceste bordul nu iese din al aer rece.

gogu
25 iunie 2013
si totusi

daca o lasi in soare, deschide geamul de la sofer si apoi inchide si deschide portiera din dreapta brusc de vreo 10-15 ori. Daca tii un termometru pe scaun ai sa vezi ca daca la inceput temperatura din masina este cu vrei 10-12 grd. mai mare ca afara, dupa aceasta va scade la vreo 3-4 grd. in plus.

JURNALISTUL DE SERVICIU
25 iunie 2013
METODA JAPONEZA

Este o metoda inventata si utilizata de japonezi.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.1517 secunde