Trucuri pentru depistarea angajatorului potrivit

112
Trucuri pentru depistarea angajatorului potrivit - trucuridepistareangaj20fb-1392905151.jpg

Articole recomandate

Fie că suntem angajați cu experiență sau tineri absolvenți, toți ne străduim să identificăm profilul unei companii în care să ne punem în valoare potențialul și să ne dezvoltăm ca profesioniști, în care să fim valorizați și la care să ne întoarcem cu determinare în fiecare nouă zi de lucru. 


Gradul de atractivitate. Punctul de plecare îl constituie cunoașterea, cel puțin în mare parte, a domeniilor sau ariilor de interes și adecvarea lor la aptitudinile și competențele personale. În acest mod, potrivit Cariere.ro, eforturile tale vor fi direcționate, iar acțiunile tale vor fi precise. În funcție de profilul de personalitate și de așteptările personale pe care le ai față de un loc de muncă sau companie, te poți orienta după anumite criterii în cercetarea unei organizații care să îți satisfacă exigențele. Unul dintre aceste criterii ar putea fi atractivitatea organizației că potențial angajator. Acest lucru se referă atât la nivelul de dezvoltare al companiei, profitul sau rezultatele obținute, cât și la orientarea față de proprii angajați, obținând astfel un mai mare grad de satisfacție al acestora și rezultate de durata. Angajații care nu sunt bine tratați nu vor fi eficienți și nici productivi. De asemenea, tindem să alegem anumite companii atunci când valorile personale sunt în concordanță cu cele ale organizației respective, putându-ne identifica cu ele. 


Pachetul salarial, un cerc vicios. Mulți măsoară gradul de atractivitate al unei companii și după pachetul salarial oferit la angajare și oportunitățile de promovare. Aici intervine un alt criteriu, motivația de a lucra în cadrul acelei organizații. Când munca ta are un scop bine determinat, o finalitate concretă și corespunde dorințelor tale, poate elibera o imensă forță productivă și creatoare, fiind acel mobil care te impulsionează spre performanță. Te simți motivat atunci când jobul respectiv îți dă posibilitatea de a-ți folosi abilitățile și atuurile, iar contribuțiile tale nu trec neapreciate și nerăsplătite. 
Atenție! Nu te aștepta să primești o mărire de salariu în fiecare an doar pentru că îți consumi timpul și reușești să apari la muncă în fiecare zi. Multe companii au adoptat ca regulă să nu mărească salariul până când angajatul respectiv nu face dovada contribuției personale la rezultatele financiare ale companiei. 


Politicile firmei. De asemenea, te simți motivat atunci când ești încurajat să te simți liber și să te implici, iar pentru a te implica trebuie să îți fie permis un anumit grad de autonomie. Aici intervin politicile sau practicile organizației, dacă încurajează stabilirea unor limite destul de flexibile, astfel încât un angajat să își asume responsabilități și să își folosească atuurile. Trebuie să te informezi în prealabil pentru a vedea în ce măsură cultura organizației din care faci parte îți permite să-ți folosești inventivitatea pentru a împlini obiectivele companiei. Modelul ierarhic tradițional susținea controlul și ordinea, supunerea, precum și o serie de practici bine structurate, care lăsau puțin loc pentru exprimarea creativității personale. Astăzi, însă, această prăpastie între angajat și superior poate fi o piedică în calea succesului. Dimpotrivă, accesul la anumite date (considerate odinioară confidențiale), precum planuri de dezvoltare și strategii, informații financiare sau cele mai bune practici ale concurenței, îți conferă, ca angajat, un statut privilegiat de încredere și te poate mobiliza să cauți soluții creative la aspectele problematice ale organizației. Fie că ești o fire dinamică, practică, realistă, care îți asumi responsabilități asupra propriilor proiecte și judecați, fie că preferi colaborarea și munca în echipă, ar fi indicat să te orientezi spre acele companii care apreciază, încurajează și dezvoltă calitățile tale.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 07 Decembrie 2013
Stire din Cetățenești : Cum se plătesc datoriile către angajator
Pagina a fost generata in 1.6528 secunde