Twitter-ul vocal se "postează" la bordul mașinilor moderne

3497
Twitter-ul vocal se
Anul 2009 a fost anul Twitter. Platforma de micro-blogging a creat o isterie atât de mare în rândul maselor, încât toată industria și-a schimbat cursul, încer-când să incorporeze Twitter în orice produs. La ultima ediție a CES (Consumer Electronics Show) din Las Vegas, construc-torul auto Ford a prezentat o nouă tehnologie, care le permite șoferilor să își folosească PC-urile de bord pentru a citi tweet-uri și a posta în timp ce conduc, cu ajutorul unui soft care le preia vocea, cu un microfon, o transformă în text și apasă butonul "Publică".
Doug VanDagens, directorul secției IT din cadrul Ford, a precizat că cei mai mulți șoferi fac asta oricum – vorbesc la telefon, se joacă cu MP3-Playerul, urmăresc hărțile GPS, stau pe internet.
"Tehnologia noastră le face mai sigure și combate toate vocile rele, care s-au plâns că touch-screen-urile montate în mașinile moderne cau-zează multe accidente", spune VanDagens.
Nu toată lumea a salutat invenția Ford, în ciuda popularității crescânde a Twitter.
Christie Hype, purtător de cuvânt al Asociației Americane de Automo-bilistică (AAA), a declarat pentru CNN că industria auto trece printr-o "criză a șoferilor distrași", tocmai din cauza numărului mare de gadget-uri electronice care sunt puse în mașini: "Cu cât ai mai multă electronică pe bord, cu atât îți poți pierde mai repede concentrarea la volan".
Pentru cei care nu-și fac astfel de griji, primele sisteme de Twitter-Voce vor fi instalate în mașinile Ford spre finele acestui an. Șoferii vor fi limitați doar la folosirea platformei de micro-blogging, neputând accesa internetul cât timp mașina se află în mișcare.
Mai exact, un hot-spot Wi-Fi va permite accesul la web doar atunci când mașina este parcată.
Primele modele Ford care vor benefica de noua tehnologie sunt Edge și Focus. Restul mașinilor vor fi echipate, pentru început, cu un media-center modern, cu un LCD de 8 inch și un joystick multifuncțional, instalat pe spătarul scaunului. Oficialii Ford nu au menționat dacă prețul mașinilor va crește, ca urmare a acestor îmbunătățiri.
Aplicația Twitter din bordul mașinii se conectează la telefonul mobil al șoferului, folosind soft-ul Open Break, pentru a bloca astfel accesul la internet, prin intermediul computerului de bord. De altfel, Ford a anunțat că s-a aliat și cu Pandora, pentru a oferi posibilitatea de a descărca muzică de pe internet, și cu Sticher, un serviciu online de știri.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6049 secunde