Condusul pre-plătit, soluția anti-criză a șoferilor constănțeni

1516
Condusul pre-plătit, soluția anti-criză a șoferilor constănțeni - 43a4721c29acf68a78d2502f8f994d1b.jpg

Articole de la același autor

"Sâmbăta, odată la două săptămâni, mă trezesc de dimineață și merg până în Austria, ca să îmi cumpăr benzină. Este de două ori mai ieftină", îmi spune Aaron Schmidt, un bun prieten din sudul Germaniei, care locuiește aproape de granița dintre cele două state. Pe lângă el, zeci de mii de alți șoferi europeni și-au schimbat radical modul în care abordează deplasările cu mașina.

Un studiu Europcar arată că circa 90% dintre șoferii din Germania, Belgia, Spania, Franța, Italia, Marea Britanie și Portugalia au început să facă economie la carburant, în ultimul an. De asemenea, peste 60% dintre participanții la studiu au declarat că au renunțat la multe dintre obiceiurile "costisitoare" din timpul condusului.
În primul rând, europenii folosesc mașina mai puțin, mai ales când trebuie să facă deplasări pe distanțe scurte.
În al doilea rând, circa 40% dintre respondenți (dublu față de anul trecut) ar renunța în orice moment la una dintre mașinile familiei, din cauza costurilor mari de întreținere.
Ce alternativă aleg șoferii? Mersul pe jos, mijloacele de transport în comun, bicicleta, închirierea de mașini pentru călătoriile de week-end, iată doar câteva dintre alegerile posibile.
În România, șoferii se împart în două categorii distincte – cei care nu renunță la mașină nici în ruptul capului (majoritatea, cel mai probabil) și cei care folosesc tactici anti-criză.
Șoferii chestionați de "Cuget Liber" spun că cea mai simplă metodă de a face eco-nomie la benzină este să nu mergi cu mașina.
"Înainte să plec, fac o scurtă analiză. Dacă destinația este în apropiere, pot să merg pe jos sau cu autobuzul. Dacă este departe și trebuie să schimb un mijloc de transport în comun, atunci este mai economic să merg cu mașina", spune Sorin Mirente, un tânăr de 28 de ani.
O altă strategie este șofatul pre-plătit. Andrei Drăgan, un tânăr șofer, explică: "Mi-am setat o limită. Cumpăr motorină de 30 lei în fiecare săptămână. Când rămân fără, merg cu autobuzul".
De asemenea, condusul economic este o soluție de economisire a carburantului, care le permite proprietarilor să își folosească mașinile după plac.
Cum funcționează? "Încerc să merg constant, cu 50 – 80 km/h, pentru a nu fi nevoit să schimb de prea multe ori viteza. La semafor, dacă am de așteptat mai mult de 20 de secunde, opresc motorul", spune Florian Leonte, un tânăr fermier care face zilnic naveta între Constanța și Pecineaga.
Potrivit studiului Europcar, șoferii din Europa pot fi împărțiți în cinci mari grupuri. Dependenții/Constrânșii sunt cei care locuiesc la țară sau la periferia marilor orașe și care sunt obligați să circule toată ziua cu mașina. Detașații sunt cei care nu sunt "îndrăgostiți" de mașină și preferă să meargă pe jos sau cu mijloacele de transport în comun, chiar dacă au în proprietate o mașină. Strategii sunt cei care au de gând să se separe de mașină, din motive economice și ecologice, și folosesc orice alternativă, inclusiv închirierea unor alte automobile. Proprietarii non-restrictivi sunt cei care își apreciază mașina, însă nu refuză niciodată o alternativă mai ieftină. Exclusiviștii sunt cei care nu se despart de mașini, întrucât sunt convinși că renunțarea la vehicul le-ar aduce mai multe dezavantaje decât avantaje.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Marţi, 20 Octombrie 2009
Stire din Cetățenești : Cine a fost primul, oul sau găina?
Pagina a fost generata in 1.3031 secunde