"Un copil nu are cum să crească numai cu legume. Din amidon își ia energia necesară"

271
Alimentația copiilor este un subiect pe cât de necesar de abordat, pe atât de controversat. În timp ce unele mame sunt adeptele unui mic dejun compus din merdenele luate de la patiseria din colț și cornuri cu ciocolată, altele preferă varianta cerealelor integrale, neapărat bio, cu lapte de migdale făcut în casă. Și exemplele în antiteză pot continua la nesfârșit.


Bunul simț alimentar și mâncarea gătită în casă, cu ingrediente a căror denumire nu ne creează dificultăți de pronunțare, este sfatul numărul unu oferit de medicul nutriționist Mihaela Bilic, care dezaprobă toate încercările părinților de a exclude diferite grupe alimentare din hrana copiilor.


Într-un interviu acordat site-ului de profil tonica.ro, Mihaela Bilic a ținut să puncteze faptul că un copil trebuie să aibă o alimentație cât mai diversificată posibil. 


"Asta nu înseamnă că tu, ca părinte, trebuie să te miri că un copil nu o să prefere legumele. Natura știe că în legume avem apă 90% și fibre, vitamine, minerale, care nu au valoare calorică. 


Și un copil nu are cum să crească numai cu legume. Fructele, la fel, sunt 90% apă. Deci un copil trebuie să mănânce alimente concentrate, hrănitoare, asta însemnând proteine, grăsimi și făinoase, pentru că în produsele făinoase avem amidon, din care un copil își ia energia necesară, dacă el chiar face mișcare. 


Din punct de vedere al lucrurilor pe care trebuie să le facem în alimentația copiilor, aș sublinia că bunul simț este, de fapt, baza. Adică, cel mai bine ar fi ca mare parte din mâncare să fie gătită în casă, pentru că așa știi exact ce ai pus în mâncare. În momentul în care iei un produs cumpărat, ambalat, industrializat, nu poți intui exact ce ingrediente conține. Nu este vorba neapărat despre faptul că ingredientele sunt nesănătoase, cât despre faptul că respectivul produs este mult mai bogat în grăsime și zahăr decât îl facem noi acasă."


Copil slab egal poftă de dulciuri 
Același medic ne mai spune și că nu ar trebui să nu ne mirăm că un copil, cu cât este mai slab și mai activ, cu atât va căuta mai mult lucrurile dulci. "El știe instinctiv că în zahăr are cea mai rapidă formă de glucoză, adică de energie pentru mișcare. Copiii își pot permite însă să mănânce dulciuri, pentru că se mișcă foarte mult. 


Dar aici trebuie să intervină rolul părinților, de a ține balanța în echilibru. Adică nu cumva alimentele clasice să fie înlocuite, cantitativ și ca frecvență, cu astfel de produse dulci. Și când vorbim despre mâncarea gătită, copiii simt și au nevoia de mai multă grăsime, deci vor prefera întotdeauna un șnițel în loc de o bucată de carne uscată, făcută la grătar. Părinții trebuie să-și dezvolte abilitatea de a găsi mâncăruri gustoase și atractive. 


Așa că de ce să nu le oferim și variantă de chiftele din carne slabă, tocată, de calitate, făcute la cuptor, nu prăjite? Șnitelul este foarte concentrat în grăsime, iar prăjeala este indigestă. Putem mânca și șnițel, dar mai rar", a mai spus medicul Mihaela Bilic.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.6443 secunde