280 de navigatori români muncesc în flota V.Ships France SAS

1550
2

Articole de la același autor

Compania franceză asigură cinci locuri de practică pentru cadeții români, în 2015


În sala de conferințe a companiei de crewing "Arpinav", a început seminarul. Cel ce le vorbește ofițerilor români este însuși președintele companiei V.Ships France SAS, comandantul Philippe Watteau. 


Într-una dintre pauze, reușesc să-l scot din mijlocul navigatorilor și-l rog să-mi răspundă la câteva întrebări. Acceptă cu plăcere dialogul. Discutăm despre schimbările ce au loc în shipping-ul mondial contemporan. Se remarcă câteva tendințe majore: se construiesc nave de dimensiuni tot mai mari; gradul de automatizare și informatizare a instalațiilor din com-partimentul mașini continuă să crească; navele eficiente energetic iau locul celor cu consumuri ridicate de combustibil; în propulsia navelor au început să fie utilizați carburanți neconvenționali, precum gazele naturale. Toate aceste schimbări își pun amprenta nu doar asupra conținutului meseriei de navigator, ci și asupra numărului și dimensiunii echipajelor din flota mondială, spune Philippe Watteau. 


Noile tehnologii necesită navigatori mai bine pregătiți. Totuși, spune el, în ceea ce privește talia echipajelor, nu se poate coborî sub o anumită limită de care depinde siguranța navelor și a manevrelor portuare. 


Pe de altă parte, au loc schimbări în structura echipajelor. Spre exemplu, creșterea volumului de automatizări din compartimentul mașini duce la înlocuirea electricianului cu ofițerul electrician. 


În urmă cu cinci ani se mai vorbea de criza de ofițeri. Astăzi, această noțiune pare să fi dispărut de pe piața crewing-ului. Într-adevăr, spune Philippe Watteau, nu mai avem de a face cu o criză acută, dar există deficite în anumite flote, pe anumite tipuri de nave, cum sunt cele din zona offshore.


V.Ships France SAS deține în management o flotă de 18 nave, dintre care: 4 very large tanks, un suezmax, 6 LPG-uri și 7 tancuri chimice. 


În fiecare an, circa 280 de naviga-tori români muncesc pe navele LPG. 


Conducerea companiei este mulțumită de nivelul pregătirii ofițerilor românii și va continua să recruteze și să formeze navigatori din țara noastră, afirmă Philippe Watteau.


Cum răspunde V.Ships France SAS crizei locurilor de practică pentru cadeții din România? Chiar în cadrul seminarului de la "Arpinav", crew managerul companiei a comunicat că, pentru 2015, sunt asigurate cinci locuri de practică pentru cadeții din țara noastră.


Comentează știrea

mircea
11 iunie 2015
corectura

domnule tita, imi face placerea sa va corectez din nou articolele despre shipping( am facut-0 de multe ori la comentarii) atentie "very large tanks "inseamna foarte mari tancuri militare pe senile , ce nu au ce cauta in flota unui armator de nave , corect era sa scrieti" very large tankers" , ce in traducere libera sunt nave tank petrolier dati la corectat articolele celor de la Histria Shipping ne mai auzim

catalin
11 iunie 2015

Ai un vis, dar n-ai resurse ?! Daca esti dispus să-ti conduci viața după o viziune măreață, dar nu ai resursele necesare, noi te putem ajuta ! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Se lucreaza part-time sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Valabil in toate orasele !!! Va oferim alte detalii la adresa de email [email protected]

Articole pe aceeași temă

Vineri, 29 Mai 2015
Stire din Economie : La mulți ani CERONAV!
Pagina a fost generata in 1.0805 secunde