Documentar "Cuget Liber"

Care sunt cursurile obligatorii pentru obținerea brevetului de ofițer

15562
12
Care sunt cursurile obligatorii pentru obținerea brevetului de ofițer - cecursuri-1432316052.jpg
Navigatorii sunt obligați să dea cele mai multe examene de-a lungul carierei lor profesionale, mult mai multe decât cei ce practică altă meserii. Spre deosebire de ingineri, medici, econo-miști sau juriști, marinarii trebuie să obțină reconfirmarea în profesie, din cinci în cinci ani. Probabil acesta este unul dintre motivele pentru care sunt considerați o categorie socio-profesională "de elită".

Trebuie să știți, stimați cititori, că pregătirea navigatorilor este foarte costisitoare, cu mult peste costurile instruirii din alte meserii. Familiile tinerilor ce se pregătesc pentru o carieră pe mare trebuie să facă un efort material uriaș.

v v v

Care sunt cursurile necesare eliberării brevetului de ofițer punte, ofițer mecanic și ofițer electrician? Cât durează și care este costul lor? Pentru a răspunde acestor întrebări ale cititorilor ziarului "Cuget Liber", am solicitat sprijinul Autorității Navale Române și al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale - CERONAV.

Cursurile obligatorii pentru obținerea brevetului sunt precizate în anexa nr. 3 a Ordinului ministrului Transporturilor

nr. 1252/2014, iar tarifele pentru cursurile organizate de CERONAV sunt prevăzute în anexa la Ordinul ministrului Transporturilor nr. 1703/22 decembrie 2014.

În cazul ofițerilor punte, cursurile necesare sunt următoarele:

1- Managementul resurselor umane și aplicarea principiilor de conducere și muncă în echipă în compartimentul pun-te, nivel operațional (cod curs HELM-POL):cu durata de 40 ore, tarif - 1.277 lei (64 lei la reexaminare) - nu necesită reconfirmarea;

2 - Navigație folosind dispozitive de afișare a hărților electronice - ECDIS pentru asigurarea siguranței navigației - curs inițial, nivel managerial și operațional (cod curs ECDIS-I): cu durata de 40 ore, tarif - 1.295 lei (65 lei la reexaminare) - nu necesită reconfirmarea;

3 - Operator general radio în sistemul mondial de primejdie și siguranță maritimă GMDSS-GOC și raportarea în conformitate cu principiile sistemului de raportare a navelor și cu procedurile sistemului de dirijare a traficului navelor - cursul pentru certificatul general de operator GMDSS (GMDSS-GOC) - inițial (cod curs GMDSS-GOC I): cu durata de 144 ore, tarif - 2.930 lei (36 lei la reexaminare) - reconfirmare la 5 ani.

Pentru navigația costieră, este necesar doar certificatul restrâns de operator GMDSS-ROC (cod curs GMDSS-ROC): cu durata de 40 ore, tarif - 812 lei (35 lei la reexaminare) - reconfirmare la 5 ani;

4 - Pregătire de bază pentru siguranța maritimă, inițial (cod BST-I): cu durata 120 ore, preț - 2.360 lei (40 lei la reexaminare) - reconfirmare la 5 ani;

5 - Competență în utilizarea mijloacelor de supraviețuire și a bărcilor de salvare, altele decât bărcile rapide de salvare - inițial (cod PSCRB-I): cu durata de 32 ore, preț 604 lei (33 lei la reexaminare) - reconfirmare la 5 ani;

6 - Prevenirea și lupta contra incendiilor, nivel avansat - inițial (cod AFF-I): cu durata de 56 ore, preț - 1.080 lei (34 lei la reexaminare) - reconfirmare la 5 ani;

7 - Prim-ajutor medical - inițial (cod MFA-I): cu durata de 3 ore, preț - 47 lei (41 lei la reexaminare) - nu necesită reconfirmarea;

8 - Sarcini specifice de securitate la bordul navei (cod SSD): cu durata de 16 ore, preț - 413 lei (33 lei la reexaminare) - nu necesită reconfirmarea). Se poate opta pentru cursul de ofițer cu securitatea navei (cod SSO-I): cu durata de 24 ore, preț - 468 lei (34 lei la reexaminare) - nu necesită reconfirmarea.

În total, cele opt cursuri obligatorii au o durată maximă de 458 ore, iar prețul maxim total este de 10.061 lei (respectiv 7.888 lei). Dacă este necesară reexaminarea candidatului, prețul crește.

În cazul ofițerilor mecanici și electricieni cursurile obligatorii sunt următoarele:

1 - Managementul resurselor umane și aplicarea principiilor de conducere și muncă în echipă în compartimentul mașini, nivel operațional (cod HELM-MO): cu durata de 40 ore, preț - 1.277 lei (64 lei la reexaminare) - nu necesită reconfirmarea;

2 - Sarcini specifice de securitate la bordul navei (cod SSD): cu durata de 16 ore, preț - 413 lei (33 lei la reexaminare) - nu necesită reconfirmarea). Se poate opta pentru cursul de ofițer cu securitatea navei (cod SSO-I): cu durata de 24 ore, preț - 468 lei (34 lei la reexaminare) - nu necesită reconfirmarea.

3 - Pregătire de bază pentru siguranța maritimă, inițial (cod BST-I): cu durata de 120 ore, preț - 2.360 lei (40 lei la reexaminare) - reconfirmare la 5 ani;

4 - Competență în utilizarea mijloacelor de supraviețuire și a bărcilor de salvare, altele decât bărcile rapide de salvare - inițial (cod PSCRB-I): cu durata de 32 ore, preț - 604 lei (33 lei la reexaminare) - reconfirmare la 5 ani;

5 - Prevenirea și lupta contra incendiilor. Nivel avansat - inițial (cod AFF-I): cu durata de 56 ore, preț - 1.080 lei (34 lei la reexaminare) - reconfirmare la 5 ani;

6 - Prim-ajutor medical - inițial (cod MFA-I): cu durata de 3 ore, preț - 47 lei (41 lei la reexaminare) - nu necesită reconfirmarea.

În total, cele șase cursuri obligatorii au o durată maximă de 275 ore, prețul total fiind de 5.836 lei. 

Comentează știrea

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Medic rezident.
22 mai 2015
Ridicol Articol

La noi costa un congres atat si trebuie sa mergem la congrese cel putin odata pe an. Salariul unui medic e 300 de euro, iar al unui navigator e minim 3000 de euro si face cursuri odata la 5 ani. Cinste lor, nici ei nu au o meserie usoara! Dar articolul prezinta ridicol si disproportionat ideea ca familiile noilor marinari s-ar cocosa. De ce nu prezentati corect problema, domnule Tita? In orice profesie e nevoie de specializare.

Realistul
23 mai 2015
Tara de someri cu diploma

Pe vremuri de trista amintire,absolventul de I.de Marina sectia comerciala ...era incadrat imediat ca Ofiter 3 pe nava..obtinand toate cele enumerate mai sus din scoala.Acum ce dreaq ii invata aia de la UMC ??!!..scot someri cu diploma!!

lucian
23 mai 2015
fiecare dupa cit merita

Ptr 1/ Nvigatorii sint platiti de armatori straini,conform salarizarii in vigoare,iar munca este riguros controlata si verificata de acestia ptr a nu-i plati degeaba.La noi treaba se desfasoara exact cit ptr 300 euro,restul e spaga,daca facem un control al averilor vom observa o mare diferenta intre un cmdt care ia 10000 euro/luna si un doctor cu 1000 euro/luna dupa acelasi timp de vechime,nu stiu care are mai multe vile si masini scumpe,reporterul acestui articol ar putea face asta ptr ca sa nu mai ne plingem aiurea.Malpraxisul la unii si pericolul ,lipsa de linga familie la altii fac diferenta ,vreti bani drumul e liber si navigatorii cauta tot la companii straine un salariu mai bun.Am putea scrie o carte pe tema asta ,dar abia trezit din somn si citind comentariul de mai sus am scris la nervi citeva opinii in graba.

lucian
23 mai 2015
fiecare dupa cit merita

Ptr 1/ Nvigatorii sint platiti de armatori straini,conform salarizarii in vigoare,iar munca este riguros controlata si verificata de acestia ptr a nu-i plati degeaba.La noi treaba se desfasoara exact cit ptr 300 euro,restul e spaga,daca facem un control al averilor vom observa o mare diferenta intre un cmdt care ia 10000 euro/luna si un doctor cu 1000 euro/luna dupa acelasi timp de vechime,nu stiu care are mai multe vile si masini scumpe,reporterul acestui articol ar putea face asta ptr ca sa nu mai ne plingem aiurea.Malpraxisul la unii si pericolul ,lipsa de linga familie la altii fac diferenta ,vreti bani drumul e liber si navigatorii cauta tot la companii straine un salariu mai bun.Am putea scrie o carte pe tema asta ,dar abia trezit din somn si citind comentariul de mai sus am scris la nervi citeva opinii in graba.

patea c
23 mai 2015
Undeva nu da matematica bine

Eu din cate imi aduc aminte,si imi aduc aminte foarte bine cursurile costa undeva la 15000 de Ron( 150 de milioane vechi). Calculul facut de dvs este unul bun doqr pentru obtinerea brevetului,adica inca o hartie si atat ,dar pentru a putea naviga fiecare companie mai are in grila alte cursuri de formare care costa inca pe atat. Cu stima,

vasile
24 mai 2015
marinari

Vad ca nimeni nu a precizat ca marinarii pe timpul stationarii,nu sunt platiti.Ref. cursuri sunt exagerat de scumpe!!! Cu respect.

Narcis
25 mai 2015
Elita?

Despre ce elita vorbim?A betivanilor(90%).A clientilor de la tarfe de peste mari si tari? Hai sa fim seriosi.

anca
24 iunie 2015
O afacere profitabila pentru toti!

Cum ar fi daca ai avea o afacere a ta, puternica si profitabila? Noi iti oferim un sistem recomandat de catre cei mai mari experti, gata sa-ti aduca si tie castigurile pe care ti le doresti. Solicita chiar acum mai multe informatii, la adresa de email: ancuta9_ro@yahoo.com

Fireworker
26 iunie 2015
Raspuns pentru Narcis

Elita? Da, cafea Elita, verde.....

Costa
13 februarie 2016
pentru narcis si fireworks

...mai aveti mult de muncit si invatat!!! Spor la ajutoarele de somaj :)

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2721 secunde