Acuzațiile operatorilor la adresa conducerii administrației portului Constanța

139
1
Acuzațiile operatorilor la adresa conducerii administrației portului Constanța - acuzatiile-1426087478.jpg

Articole de la același autor

Războiul comunicatelor dintre comunitatea portuară și conducerea administrației portului Constanța continuă. Redacția noastră a primit următorul comunicat de presă, pe care îl publicăm integral:

"Organizația Patronală "Operatorul Portuar" Constanța și Federația Națională a Sindicatelor Portuare (FNSP), organizațiile reprezentative la nivelul sectorului de activitate "Transporturi pe apa și servicii conexe. Transporturi aeriene și servicii conexe" au inițiat proteste, începând cu data de 9 martie 2015, împotriva conducerii administrative și a celei executive a Companiei Naționale "Administrația Porturilor Maritime" S.A. Constanța.

Operatorul Portuar, cât și FNSP atrag atenția asupra actului de administrare defectuos, cât și asupra lipsei unei strategii unitare privind dezvoltarea Portului Constanța, astfel cum s-a sesizat în numeroase rânduri și consideră imperios necesare schimbări structurale complete ceea ce privește conducerea CN APMC, din următoarele motive:

- Consiliului de administrație este desemnat în mod nelegal, cu încălcarea prevederilor imperative ale OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cât și a Deciziei Curții Constituționale a României nr. 574/2014 (potrivit căreia Consiliul Local si-a pierdut definitiv calitatea de acționar și nu mai poate participa la nivel decizional în activitatea curenta de administrare a companiei);

- Conducerea executivă existentă este neprofesionistă, lipsită de experiență, pregătire și viziune economică, deciziile acesteia conducând la grave disfuncționalități în activitatea portuara;

- Master Planul Portului Constanța a fost întocmit fără consultăr prealabile ale comunității portuare, având la bază date și informații eronate și false, ce au generat identificarea unor soluții și strategii investiționale care nu au în vedere realitățile existente la nivelul portului Constanța și sunt lipsite de fundamente economice, tehnice și legale.

Master Planul Portului Constanța ignoră fundamentele Master Planului General de Transport al României;

- Compania Națională, fără a comunica în mod transparent componența tarifelor practicate și fără fundamente legale și contractuale, a demarat procedurile necesare pentru ca, în mod unilateral, majoreze tarifele de utilizare a domeniului portuar, pe care operatorii economici le achită administrației în prezent;

Astfel, conducerea executiva nu are o viziune de ansamblu, care să mențină portul Constanța la un nivel competitiv pe piețele în domeniu, având în vedere ca în aceasta perioada, în celelalte porturi europene se stabilesc politici tarifare reduse;

- Compania Națională "Administrația Porturilor Maritime" S.A. Constanța refuză demararea procedurii de încheiere a contractelor de subconcesiune și respectiv, de închiriere a terenului aparținând domeniului public al statului și concesionat CN APMC, exista cadrul legal în vederea demarării acestei proceduri, iar operatorii portuari au solicitat în mod repetat acest lucru;

- Conducerea CN APMC ignoră comunitatea portuara, refuzând în mod constant dialogul și manifestând o lipsă totala de transparență, în pofida manifestării interesului și disponibilității acesteia privind un dialog constructiv.

Se opune astfel, în mod abuziv, oricărei încercări de dialog, ignorând reprezentanții organizațiilor reprezentative (deși practica consultării acestora este elementară în context european), amânând repetat întâlnirile cu operatorii portuari privind Master Planul Portului Constanța, neprezentându-se (fără notificare prealabila) în fața comisiei pentru Transporturi și Infrastructura a Camerei Deputaților, în vederea dezbaterii problemelor privind transportul naval.

În consecință, comunitatea portuara va întreprinde în continuare, orice demersuri necesare în scopul remedierii urgente a acestor probleme, a adoptării tuturor masurilor legale ce se impun, pentru intrarea în normalitate și pentru respectarea intereselor legitime ale tuturor celor implicați în activitatea portuara."

"Cuget Liber" a solicitat și punctul de vedere al CNAPMC, pentru a-l da publicității.

Comentează știrea

EscorteDinRomania.ro
26 martie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5445 secunde