Ai firmă și vrei să deduci TVA-ul? Află în ce capcană să nu cazi

653
Camera de Comerț, Industrie și Navigație și Agricultură (CCINA) găzduiește vineri, începând cu ora 10.00, un seminar privind mai multe aspecte fiscale extrem de important pentru reprezentanții mediului de afaceri constănțean, organizat de Camera Consultanților Fiscali din România în parteneriat cu CCINA, prin Centrul Enterprise Europe Constanța. Temele vizează taxa pe valoare adăugată și calculul impozitului pe profit și depunerea declarației 101.

Vicepreședintele Camerei Consultanților Fiscali, Ionelia Vișan, moderatorul acțiunii, a explicat pentru cititorii Cuget Liber care sunt principalele aspecte care ar putea da bătăi de cap contribuabililor constănțeni, dar și care sunt prevederile speciale care aduc anumite clarificări: Articolul 11 din Codul fiscal a suferit anumite completări, o extindere cu patru aliniate, care explică clar în ce condiții contribuabilii, dar și beneficiarii care achiziționează bunuri sau servicii de la aceștia pot beneficia de deducerea taxei pe valoare adăugată.

Pe scurt, un contribuabil declarat inactiv nu beneficiază de dreptul de deducere a cheltuielilor și a taxei pe valoare adăugată aferente achizițiilor efectuate în perioada respectivă. "Problema care apare este că beneficiarul produselor, serviciilor prestate de către acest contribuabil inactiv nu are nici el drept de deducere asupra sumelor înscrise în documentele primite de la un contribuabil inactiv și nici asupra TVA-ului pe care l-a înscris contribuabilul inactiv în factură. Înseamnă că eu, un contribuabil care achiziționez bunuri, servicii din piață, trebuie să fiu foarte atent și să urmăresc site-ul ANAF și să văd dacă acel contribuabil cu care închei o relație a fost sau nu declarat inactiv",a explicat Ionelia Vișan.

Sancționarea beneficiarilor de servicii sau produse cu limitarea dreptului de deducere asupra cheltuielilor trebuie să îi determine pe aceștia să fie foarte atenți la problemele altor contribuabili. "De multe ori poate nu ai avut timp să te informezi, nu ai avut sursa de informare. Undeva la țară, într-o localitate, unde este mai greu să am acces la internet, cum aș putea eu să urmăresc atent dacă distribuitorii de produse care vin la mine la magazin, de exemplu, au fost declarați inactivi sau au codul de înregistrare anulat?", spune Ionelia Vișan.

În ceea ce privește impozitul pe venit, începând cu 2012, declarație 101 se depune până în 25 martie, cu o lună mai devreme față de anul trecut. Acest lucru nu ar trebui să-i încurce însă prea mult pe agenții economici constănțeni, spune Ionelia Vișan, și asta deoarece majoritatea nu lasă pe ultima sută de metri aspecte de genul acesta. "Evident, este posibil să apară erori de calcul din cauză că această modificarea a fost puțin în scurt. Este posibil să cunoască contribuabilul că urmează să mai primească un document, situații independente de voința conducerii unei entități. Dar legea îți dă posibilitatea să vii să rectifici, se poate face o declarație rectificativă", a explicat Ionelia Vișan. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Joi, 16 Februarie 2012
Stire din Economie : Leul se depreciază ușor
Pagina a fost generata in 1.5295 secunde