Începe curățenia pe piața furnizorilor de marinari

2485
10
Începe curățenia pe piața furnizorilor de marinari - mihalcioiu-1329326560.jpg

Articole de la același autor

Au mai rămas zece luni și jumătate până la momentul intrării în vigoare a Convenției Maritime Consolidate - MLC 2006. Actul normativ va acționa cu forța unui cutremur în shipping-ul mondial, căci va elimina de pe piață armatorii și furnizorii de echipaje care încalcă drepturile navigatorilor.

Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor și inspector ITF România, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", că MLC 2006 are ca obiectiv central îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață la bordul navelor, creșterea nivelului de protecție a marinarilor. Pe viitor, fiecare navă va avea un certificat și un document DMLC, care vor atesta că prevederile convenției sunt îndeplinite. Fiecare navă în parte va avea propriul contract colectiv de muncă semnat cu un reprezentant al echi-pajului, recunoscut de Federația Internațională a Transportatorilor ITF (iar în cazul țării noastre, de către SLN).

De peste un deceniu, România îndeplinește rolul de rezervor de echipaje pentru flota mondială. Pentru că aplicarea MLC 2006 vizează în mod direct munca și viața marinarilor, SLN și-a asumat misiunea de a impulsiona și susține preparativele necesare transpunerii convenției în practică. Organizația a întocmit documentația care va sta la baza ratificării ei de către statul român și a elaborat propunerea pentru proiectul hotărârii de guvern privind autorizarea agențiilor de crewing, conform prevederilor MLC 2006. Respectiva propunere se află în dezbatere publică pe site-ul sindicatului, la adresa www.sln.org.ro.

Pe parcursul anului trecut și în 2012, SLN a organizat acțiuni de informare și dezbateri, pe tema aplicării convenției, în colaborare cu Asociația Companiilor de Crewing. Mai mult, sindicatul a trecut la adaptarea contractelor colective de muncă la prevederile MLC 2006. Din cele opt existente, unul a trecut deja prin acest proces. Același lucru se va întâmpla și cu contractele colective de muncă în care SLN nu este parte, care sunt negociate de sindicate naționale cu care este în relații de parteneriat. E vorba de sindicate din Italia, Germania, Israel, Japonia și Norvegia. În perspectivă, vor fi realizate înțelegeri și cu sindicatele din Spania, Portugalia și Marea Britanie.

La data de 1 ianuarie 2013, piața crewing-ului din România se va împărți în două categorii distincte: firmele care aplică MLC 2006, care au contracte colective de muncă cu SLN; furnizori care nu dețin un astfel de contract. Cei din urmă vor fi scoși de pe piață, pentru că navele cărora le asigură echipaje vor fi reținute în mai toate porturile lumii. Astfel, convenția va pune capăt dumping-ului social pe mările și oceanele lumii.

Pe plan internațional, ITF a început să întocmească lista agențiilor de crewing care nu respectă prevederile convenției. SLN, la rândul său, va realiza o astfel de listă, pe baza reclamațiilor primite la "cutia virtuală de sesizări", care va fi pusă la dispoziția navigatorilor încă din acest an. Autoritățile din România vor avea obligația să retragă autorizația de funcționare a agențiilor aflate pe "lista neagră" a ITF.

Aplicarea convenției nu elimină posibilitatea armatorilor de a recruta direct echipajele, fără mijlocirea firmelor de crewing, precizează liderul SLN. În schimb, navigatorii vor trebui să facă dovada în fața autorităților din România că au plătit asigurările sociale și de sănătate, fie în țară, fie în alt stat.

Comentează știrea

mihai
16 februarie 2012
locuri de munca intii

Sln-ul sa se lupte ptr locuri de munca si apoi vor avea si cotizanti din proprie initiativa nu prin santajarea firmelor.Ideea este ca impreuna cu firmele de crewing si armatori sa mai salvati niste locuri de munca de la filipinezi ,indieni etc prin instituirea unor testari riguroase profesionale,lingvistice,sociale etc.

Dan
16 februarie 2012
Iarasi minti Tita-Calin !!!

Acest asa ziarist , Tita-Calin , scrie niste articole ca sa se afle in treaba !!! Daca tot il intervieveaza mereu pe nulitatea asta de Mihalcioiu , mai bine il intreaba si cum rezolva el atatea sesizari ale marinarilor de la GSP , mai ales ca societatea se afla la doi pasi de sediul sindicatului ?!? Tita-Calin , esti un ziarist gen "Telegraf-TV Neptun" ! De ce nu incerci sa te angajezi la Mazare si sa lasi ziarul Cuget sa devina mai bun prin plecarea ta ?!? Parca ieri , semnai un articol la fel de prost ca si asta! Te-ai gandit putin cand ai luat interviul si sa-l intrebi pe prostul ala: de ce sa platesti asigurarile de sanatate in Romania ptr perioada cat esti pe mare , odata ce aceste cheltuieli sunt acoperite de armator !!! Halal ziarist !!!

Mircea
16 februarie 2012
Curatenia D-lui Mihalcioiu

E bine sa stim de fapt ce vrea D-l Mihalcioiu si ce cauta D-lui in problema implementarii MLC 2006 si in problemele mentionate, atit timp cit scopul Conventiei este de a transfera relatiile de munca ale industriei din punga ITF-ului (respectiv ITF-SLN-ului D-lui Mihalcioiu) in sarcina guvernelor si a industriei. Este un demers expres realizat in a elimina santajul exercitat de ITF asupra industriei, D-l Mihalcioiu cunoaste bine ca le fuge pamantul de sub picioare si se erijaza ca implementor in Romania pe fondul slabiciunii autoritatilor. Este cel mai prost moment ales de dumnealui pentru ca industria se zbate sa supravietuiasca deja de o buna bucata de vreme, tinerii Romani care termina o scoala de marina nu mai au unde sa inceapa o meserie din cauza ca armatorii pe fondul crizei dau buzna in Asia, iar "chelul cu tichie de margaritar" Mihalcioiu a uitat ca in 2006 shippingul era pe val iar acum e in groapa rau si demersuri precum articole de presa cu titluri bombastice si tendentioase pot cauza o sumedenie de locuri de munca pierdute in continuare. Domnule Mihalcioiu, nu-ti mai arata pumnul, nu mai ticlui regulamente de autorizare si-ti bate atit capul cu MLC-ul pentru ca nu e nicidecum treaba dumitale sa propui, sa discuti, sa implementezi si sa-ti asumi misiuni. Autoritatile din Romania nu vor asculta de listele tale de sesizari si gogoritele care le vinzi chelemcului care a scris articolul de mai sus D-le Mihalcioiu.ITF-ul si SLN-ul dumitale valea..exista Autoritati abilitate cu controlul si verificarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor si proceduri clare odata ce MLC-ul intra in vigoare, nu mai bate campii cu liste si porcarii...

Un navigator
16 februarie 2012
Mihalcioiu ai si un Sancho Panza?

Anacronic, Mihalcioiu da interviuri de presa, de doi bani, si explica felul cum adapteaza el MLC-ul la realitatile Romaniei. Ce nu pricepe ce ca la ora actuala e o competitie imensa la nivel global intre statele furnizoare de navigatori, printre care s-ar situa si Romania, in a urmarii implementarea conventiei astfel incat sa fie cat mai bine perceputa de industria transpoturilor navale mondiala. Asta face navigatorii angajabili, precum si calitatea prestatiei lor, nu pus pumnul in gura agentilor de crewing (vezi foto) si implicit armatorilor si navigatorilor pe care ei ii reprezinta. SC SLN Mihalcioiu SRL nu are vreo cadere sa discute conventii internationale cu reprezentantii Autoritatilor. Dispari nenea Mihalcioiule, nu-i treaba dumitale.

Tot un navigator si familia lui
16 februarie 2012
Mihalcioiu si MLC-ul -baba si mitraliera

O sa faca dracu contracte colective de munca cu SLN-ul dumitale D-le Mihalcioiu. NU AI REPREZENTATIVITATE PRIETENE! si nici instrumete sa obligi navigatorii sa vina sa cotizeze la balaria ta de sindicat fara sa incalci dreptul la libera asociare si in ultima instanta dreptul la munca prin ce tampenii debiteaza ametitul asta care te citeaza. Asta se cheama ca vei inchide tu pravalia ta de doi bani, nu inchizi tu agentii bai nea caisa! Habar n-ai ce-i cu MLC-ul in mintea ta bolnava..

om cu toate tiglele pe casa
16 februarie 2012
Uite cum a vnit nea Mihalcioiu cu MLC-ul in virf de batz

Poate citeste si vreun reprezentant de la ANR ce scriu aici, daca nu sta la taclale cu Mihalcioiu. Oameni buni, cititi de 3 ori acest articol! Omul ala vi se pare in toate mintile? Pe cine reprezinta? Ce cauta sa dea asemenea interviuri si sa debiteze astfel de enormitati! De fapt ce legatura are el, SLN-ul lui cu 5-10 membri, nici p-aia nu stiu daca-i are, cu Maritime Labor Convention? Daca vine Mihalciou sa traduca, sa propuna, sa implementeze, sa stea la masa cu cei care sunt abilitati legal in implementarea si ratificarea unei astfel de conventii, pai atunci ne ducem dracu cu totii! Du-te ma nene si lasa-ne! Da du-te departe!

crewing
20 februarie 2012
MLC

Bai neghinelor. Poate nu ati inteles ce va asteapta. Cred ca asa zisul domn Mihalcioiu va face jocul voua, acelor crewingari care lucrati pe spagi si dati munca la negru. Cred ca voi nici nu mai stiti ce sa faceti ca sa ne exploatati pe noi navigatorii cit mai mult si pe salarii cit mai mici daca se poate si va plateasca voua armatorii "uiumul" cit mai gras. Si ca sa va atentioneze sa gasiti o cale de rezolvare, Mihalcioiu va face jocul. Si mai trebie sa stiti ca de la anu sau cind vine tzunami-ul asta printre voi, v-ati dat foc la valiza in care stringeati spaga. Lasati autoritatile ca isi fac ele treaba cu si fara Nihalcioiu dar voi ba. Ati be..it-o . Pina cind sa mai fim asimilati cu asiaticii? Si pentru ce? Pentru spagile voastre grase? Bai creiere de gisca, ITF -ul a promovat aceasta conventie impreuna cu armatorii aia de top ca sa va scoata pe voi astia care ne trimiote la munca la negru si pe acei armatori care fac dumping cu asiatici la fratele vostru Scaraotzchi. Sa va vad in smoala.

Urzica
20 februarie 2012
Vise nebune

Articolul este foarte interesant. Se va aplica aceste reguli si la GSP si cred ca e de bine pentru noi. Vor iesi de pe piata cei care nu respecta standardele si din partea armatorilor, si din partea ag. de crewing si din partea noastra a navigatorilor. Dar cei ce vor fi buni vor luat totul. Cei slabi nimic. Si fata de ce scria un GSP-ist, ITF ne ajuta dar credeti ca noi sa stam sa nu spunem nimic, sa ne facem ca nu stim nimic si cei de la ITF sa ne bage banii in buzunar, daca se poate sa si spunem ca noi nu vroiam asta dar daca s-au deranjat... sa acceptam sa fim platiti la zi!!?? Pai daca era asa , compania ne platea fara nici o interventie de la nimeni, dar compania nu mai are bani si noi nu facem nici macar plingere la ITF-ul unde nu am cotizat niciodata, ca de sindicatul GSP si Cocos unde platim tot timpul..ce sa mai spunem, nu are nici o responsabilitate, ai? Vai , vai , vai

navigator
20 februarie 2012
mlc

nu mai este mult... se cam strange surubul pentru societatile de crewing care au ca prima activitate ..spaga ...la plecare sau la sosire...

MaritimeGate
23 februarie 2012
Comunitatea virtuala MaritimeGate este deschisa

Va invitam, cu titlu gratuit, sa promovati firma dvs pe site-ul www.maritimegate.com, un site dedicat tuturor companiilor care vor sa fie incluse intr-o comunitate globala a shippingului. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa va creati un cont cu toate datele la care sa va poata contacta potentialii parteneri de afaceri. Odata creat contul, site-ul ofera multiple facilitati de promovare a activitatii dvs., cum ar fi: postari directe, blog, upload de fisiere, fotografii, crearea de sondaje, precum si multe altele pe care va lasam sa le descoperiti. Comunitatea virtuala MaritimeGate este deschisa incepand cu 15 februarie 2012 si deja a inceput sa adune membri. Inscriind si compania dvs. aici, impactul de marketing asupra unei comunitati specifice de shipping va creste proportional cu marimea numarului de useri. Mai mult decat atat, faceti-va un favor si aduceti-le la cunostinta si partenerilor si prietenilor dvs. implicati in acest domeniu de activitate, precum si in cele conexe. Pentru suport si lamuriri suplimentare va stam la dispozitie prin adresele de e-mail comunicate pe site (userii MGadmin si MGoffice). Si pentru ca, in business, "the time is money", consideram invitatia ca fiind facuta si va dorim mult succes in sctivitatea dvs.! Asteptam sa va vedem on-line!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.3308 secunde