Anul în care navigatorii români au fost capturați, jefuiți și bătuți

1425
4
Anul în care navigatorii români au fost capturați, jefuiți și bătuți - rbdanemaecore-1324917483.jpg

Articole de la același autor

"2011 a fost un an greu pentru marinarii români, din cauza amplificării fenomenului pirateriei pe mare. Până în prezent, un număr de 18 nave, cu peste 55 de marinari români au fost implicate în atacurile piraterești" - a declarat Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Victimele piraților
Românii au fost victimele mai multor atacuri piraterești reușite. Iată câteva dintre ele:
- Pe data de 9 ianuarie 2011, tancul petrolier de 9.000 tdw "Chassiron", sub pavilion belgian, a căzut în mâinile piraților nigerieni. Incidentul s-a petrecut la 6,5 mile distanță de intrarea în portul Lagos, în timpul operațiunii de transfer al mărfii de pe un tanc petrolier de 60.000 tdw, aflat la ancoră. Pe navă se aflau și cinci ofițeri români. Cu excepția ofițerului mecanic I care reușise să se ascundă, mai toți membrii echipajului au fost bătuți. Pirații au jefuit nava și au abandonat-o.
- Pe 28 februarie 2011, vra-chierul grecesc Dover, la bordul căruia se aflau și trei navigatori români a fost capturat de pirații somalezi. Nava a fost eliberată abia pe 30 septembrie 2011, după plata răscumpărării.
- Pe 9 iunie 2011, nava "Aristofanis", sub pavilion Liberia, pe care se aflau și doi ofițeri români, a fost atacată și jefuită de pirați în zona Cotonou, Benin.
- Pe data de 24 iulie 2011, pirații au capturat tancul petrolier italian "RBD Anema e Core", în timp ce se afla la 23 mile sud de Cotonou. Comandantul navei era român. Tancul petrolier a fost eliberat la câteva zile, după ce a fost jefuit.

22.000 de contracte de muncă
În ciuda crizei de pe piața internațională a shipping-ului și a concurenței acerbe a furnizorilor de forță de muncă din Asia și țările fostei URSS, Sindicatul Liber al Navigatorilor a reușit să asigure un număr mai mare de locuri de muncă pentru marinarii români. "În 2011, am semnat 37 de contracte co-lective de muncă, cu 5 mai multe decât în 2010, ceea ce s-a concretizat într-un plus de 400 de locuri de muncă" - a afirmat liderul SLN. În prezent, spune Mihălcioiu, pe piața românească activează 96 firme de crewing. În 2011, acestea au semnat 22.000 de contracte individuale de muncă, față de 24.000, în anul precedent. Diferența de 2.000 locuri de muncă echivalează cu o pierdere de circa 500 locuri de muncă. "Cele 22.000 de contracte asigu-rate de agențiile de crewing au acope-rit necesarul de echipaje pentru 8.200 locuri muncă. Dintre acestea, 4.580 locuri de muncă au contracte colective semnate cu SLN. Rezultă că sindicatul deține contracte pentru mai mult de jumătate din locurile de muncă ale navigatorilor români" - a declarat Adrian Mihălcioiu.

342 de salarii restante
Recesiunea a adus numeroase necazuri în lumea afacerilor maritime: pierderi de contracte, întârzieri ale plăților, rețineri de nave, falimente. Echipajele au fost primele afectate de deteriorarea mecanismului economic. "În 2011, am avut 342 de cazuri de salarii neplătite, pentru 342 de marinari, față de 288 de cazuri, în 2010" - a afirmat liderul de sindicat.
SLN a înregistrat, în acest an, un număr de 168 de accidente de muncă ușoare și îmbolnăviri, în rândul marinarilor români, față de 116 cazuri în anul precedent, precum și 7 decese, față de 6, în urmă cu un an. În ansamblu, 62 de nave cu români la bord au fost implicate în diferite evenimente, față de 72 nave, în 2010.

Un An Nou mai bun
"Anul 2012 vine cu măriri de salarii pe mare - anunță liderul SLN. Chiar dacă nu sunt creșteri substanțiale, ele nu sunt de neglijat. Majorările vor avea următoarea dinamică: în 2012 - 2%; în 2013 - 2,5%; în 2014 - 3%. Sperăm că Anul Nou va aduce și locuri de muncă mai multe, dar și ratificarea de către România a Convenției Maritime Consolidate - MLC 2006. SLN a contribuit la realizarea proiectului de lege și a făcut demersurile necesare. Totul e pregătit. Mai rămâne ca documentația să fie înaintată Parlamentului, spre ratificare. Sperăm să ne situăm printre primele 30 de țări care aderă la convenție. Acest lucru contează mult pentru imaginea țării."



Comentează știrea

1. Comentariu marcat ca fiind necorespunzător

Acest comentariu contravine regulilor și condițiilor de utilizare a site-ului CugetLiber.ro. Conținutul lui poate fi inadecvat sau chiar ofensator pentru vizitatori. Daca ai luat la cunoștință avertismentul și dorești să citești acest comentariu pe propria răspundere click aici.

goe
27 decembrie 2011
Gresit ! sindicatul nu asigura locuri de munca

Voi nu asigurati nici un loc de munca ,aia cu contractele nu are nici o legatura cu gasitul locului de munca,as vrea sa dati cazuri concrete la citi oameni chiar cotizanti le-ati gasit locuri de munca cind v-au cerut ajutorul (in special nebrevetati). Majoritatea s-au zbatut singuri pe la firme numai ei stiu cum milogindu-se,dind spaga asa ca nu aveti nici un merit din aceasta cauza multi nu vor sa plateasca sindicatul.Credeti ca daca intradevar ati gasi locuri de munca(unor oameni cu vechime si toate actele in regula bineinteles) oamenii nu ar veni pe loc sa va plateasca taxa ?,dar asa pe nimic pentru ce.Coontractele cu firmele de crewing(multe din ele cu firme sub orice critica :spagari,escroci etc)nu garanteaza automat locul de munca iar oameni cu toate in regula asteapta cu anii nestiind de ce dupa ce li se promite marea cu sarea.Nici unul da ! niciunul care vi s-a adresat dupa astfel de experiente traumatizante nu la-ti rezolvat ,numai ati procedat la fel ati luat datele si ia=ti spus sa astepte .

pindik
22 noiembrie 2013
MINCIUNI

"Sindicatul Liber al Navigatorilor a reușit să asigure un număr mai mare de locuri de muncă pentru marinarii români.""" ??????? Cine ? Mihalcioiu?

Nemo
9 iulie 2014
Locuri de munca

Locurile de munca se asigura numai prin contracte colective de munca. Faptul ca avem mii de marinari angajati pe navele straine pe care pana mai ieri erau numai filipinezi, inseamna ca ei sunt mai putini pe mare cu numarul marinarilor romani! Cam asta e adevarul, nu minciunile de mai sus.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5533 secunde