Atac murdar la adresa Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța

598
Atac murdar la adresa Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța - atacmurdar-1484846084.jpg

Articole de la același autor

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța este ținta unui atac de presă, pe tema așa-ziselor "chirii secrete din portul Constanța". Personajele ale căror declarații sunt găzduite în articol se vede de la o poștă că ori sunt prost informate, ori mint cu nerușinare. Ele susțin că în portul Constanța ar exista doar șapte operatori, care plătesc o chirie de doar 5 eurocenți pe metru pătrat, acordată preferențial.

Citind articolul printre rânduri, se poate constata cu ușurință că reflectă poziția celor ce se simt deranjați de Legea pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile. Actul normativ aflat, în prezent, la Curtea Constituțională, în urma intervenției Guvernului Cioloș (care a făcut, printr-o serie de decizii, jocul străinilor), lovește în pretențiile multinaționalelor.

Prin derogare de la prevederile OG nr. 64/2001, pe viitor, maximum 25% din profitul net al administrațiilor portuare va putea fi repartizat sub formă de dividende acționarilor. În prezent, companiile naționale și societățile cu capital integral sau majoritar de stat au obligația să repartizeze minimum 50% din profitul net pentru dividende. Aceste schimbări legislative fac ca interesul național, întreținerea și dezvoltarea infrastructurii de transport a României să treacă înaintea interesului mărunt al acționarilor administrațiilor portuare.

Răspunzând întrebărilor ziariștilor, Nicolae - Dan Tivilichi, directorul general al CNAPMC, a declarat că informațiile prezentate în respectivul articol nu au legătură cu realitatea.

"Chiriile din portul Constanța au fost evaluate de ANEVAR (Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România). Aceasta a fost decizia fostului consiliu de administrație al CNAPMC. Desigur nu înseamnă că nu se vor modifica în timp. La această oră, chiriile sunt mai mari cu peste 100% sau peste 150%, față de ceea ce se spune în articol. Dar trebuie precizat următorul lucru: chiria nu reprezintă singura sursă de venituri obținute de la operatorii portuari. În portul Constanța nu sunt doar șapte, ci treizeci de operatori. Veniturile încasate de la aceștia variază de la 20 de euro la mai bine de 30 de euro pe metru pătrat pe lună. Comparația cu chiriile din terenurile limitrofe porturilor nu este de loc potrivită. Nu se poate compara activitatea portuară cu afacerile imobiliare. Pentru port este important să aibă trafic de marfă. Acesta generează venituri pentru CNAPMC și operatori, lo-curi de muncă pe platforma portuară și în municipiul Constanța. Deci, lucrurile trebuie privite în ansamblu. Nu mi-am dorit să intru în polemică cu autorii articolului. Dacă mă întrebați, am să vă spun că a fost scris cu rea intenție", a declarat Tivilichi.

Așa zisele dezvăluiri se bat cap în cap cu declarațiile celor ce au susținut cu tărie de-a lungul anilor că portul Constanța este prea scump și că ar trebui să își reducă chiriile și tarifele pentru a atrage investitori și fluxuri de mărfuri.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4174 secunde