Porturile maritime românești, paralizate de furtună

451

Articole de la același autor

Din cauza furtunii care s-a dezlănțuit în noaptea de 5 spre 6 ianuarie, activitatea în toate porturile maritime românești a fost suspendată. Vântul a atins viteze și de 120 kilometri pe oră în zona de coastă, după cum au arătat măsurătorile din terminalul monoboy de la Midia. Apogeul vijeliei a fost consemnat între orele 7 și 8 dimineața. Apoi, furtuna s-a mai domolit, coborând de la forța 10 la forța 8, valurile din zona de coastă fiind de 6,50 metri.

Pe data de 6 ianuarie, în danele operative se aflau 30 de nave în portul Constanța și 4 nave la Midia. Alte 22 de nave erau fără operațiuni portuare, din care 6 nave în reparație la Șantierul Naval Constanța, 4 nave în reparație la Midia, 6 nave în conservare și 6 nave cu alte scopuri. 4 nave care așteptau să intre la operare au fost nevoite să plece în larg, pentru a evita eșuarea.

"În urma atenționării de furtună, navele aflate în rada exterioară au luat drum de capă. În rada interioară a rămas o singură navă, care este în siguranță. Probleme majore nu sunt. Este un tanc ancorat undeva în sudul gurii de acces în portul Constanța, deoarece are probleme la mașină. Este permanent monitorizat. Navele GSP sunt pregătite să intervină oricând. Cele ale Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare - ARSVOM nu au cum să ajute pe o vreme ca asta. Sperăm să nu se întâmple nimic", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Alexandru Mezei, directorul Căpităniei Zonale Constanța.

Dar este, oare, Constanța un port sigur pentru navele aflate în dane?

"Categoric este sigur! - a afirmat Mezei. Dar trebuie precizat faptul că responsa-bilitatea pentru felul cum stau navele la cheu revine în totalitate comandanților. Dacă navele sunt bine legate, categoric nu vor exista evenimente. Dacă legăturile sunt slabe, navele se pot desprinde de pe poziție, din cauza vântului puternic. Cel mai grav este că ar putea să se lo-vească una de alta. În caz de necesitate, se intervine imediat cu remorchere. Societatea de remorcaj este pregătită oricând să acorde asistență. Portul Constanța este unul dintre cele mai sigure porturi de la Marea Neagră, datorită digurilor de protecție. Au fost consolidate, iar cel de nord a fost prelungit. De aceea, nava aflată în rada interioară nu are niciun fel de probleme".

v v v

Activitatea operatorilor portuari a fost paralizată. Operațiunile de încărcare și descărcare a navelor au fost stopate. Marea grijă a agenților economici a fost să asigure macaralele, podurile rulante și celelalte utilaje portuare pentru a nu fi răsturnate de furtună, cum s-a mai întâmplat în trecut. Operatorii au fost avertizați încă de pe data de 4 ianuarie că vremea se va înrăutăți și că trebuie să își ia măsuri de siguranță. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.7598 secunde