Atenție, marinari! Numărul incidentelor piraterești și al jafurilor pe mare a crescut în zona Asiei

1909
Atenție, marinari! Numărul incidentelor piraterești și al jafurilor pe mare a crescut în zona Asiei - fondprintatentiemarinarinumaruli-1605291795.jpg

Articole de la același autor

Shipping-ul internațional se confruntă cu un paradox în vremurile pandemiei Covid: în timp ce echipajele navelor sunt supuse unor restricții dure din partea statelor, neputând coborî pe țărm în porturile de escală nici măcar pentru a merge la medic, pirații și hoții sunt lăsați să își facă de cap. Ies din porturi cu ambarcațiunile, după bunul lor plac, jefuiesc navele aflate în zonele de ancoraj sau în apropierea coastei și se întorc cu prada la uscat, fără să-i ia nimeni la întrebări.

Zona Asiei – alături de Golful Guineea – constituie un focar al pirateriei și hoției pe mare. În ciuda măsurilor luate de marile puteri ale lumii, care au trimis forțe de descurajare în Oceanul Indian și Pacific, fenomenul a crescut în intensitate în anul 2020, iar aceasta are o singură explicație: corupția. Fără sprijinul unor autorități, pirații și hoții nu ar putea deține ambarcațiuni și armament, nu ar putea da lovituri după lovituri, pe mare.

Potrivit ReCAAP (Acordul de cooperare regională privind combaterea pirateriei și a jafului armat împotriva navelor), în primele zece luni ale anului 2020, au fost raportate, în Asia, 84 de incidente piraterești și jafuri, în creștere cu 35% față de aceeași perioadă a anului 2019, când au fost raportate doar 62 de incidente. Numai în luna octombrie au avut loc nouă jafuri armate împotriva navelor.

Zona asiatică cea mai periculoasă rămâne Strâmtoarea Singapore, unde au avut loc 24 de incidente piraterești în perioada ianuarie-octombrie 2020, din care 6 incidente în luna octombrie.

În intervalul 8 – 9 noiembrie 2020, încă trei nave au fost atacate de pirați înarmați și jefuite, în Strâmtoarea Singapore. Este vorba de tancul petrolier „Zena” și bulk-carrierele „Atlantic Diana” și „Lefkada”.

Din fericire, niciun membru al echipajelor nu a fost rănit sau răpit. În două dintre incidente, briganzii au furat echipamente navale și o barcă de salvare, iar de pe a treia navă, atacatorii au plecat fără să ia nimic. Cu aceste cazuri, numărul incidentelor piraterești din Strâmtoarea Singapore a crescut la 31.

Tot în luna noiembrie, marinarul de veghe de pe portcontainerul „Cape Martin” s-a trezit cu șapte sau opt hoți la bord, în timp ce vasul se afla în zona de ancoraj de la Ho Shi Min, Vietnam. În momentul declanșării alarmei, intrușii au sărit peste bord și au fugit cu o barcă. Echipajul a făcut cercetări și a descoperit că au fost furate 12 cutii de vopsea din magazie. Incidentul a fost raportat autorităților vietnameze.

Potrivit ReCAAP, statele din zona de litoral ar trebui să sporească acțiunile de patrulare în apele Strâmtorii Singapore, să își coordoneze eforturile pentru arestarea făptașilor și să facă schimb de informații cu privire la grupările criminale implicate. Dar în ciuda tuturor apelurilor făcute, autorii acestor incidente nu sunt arestați.

O serie de nave pe care muncesc și navigatorii români tranzitează zonele asiatice bântuite de pirați: Strâmtoarea Singapore, zona de coastă a Indoneziei, Indiei, Vietnamului, Bangladeshului și Filipinelor, Marea Chinei de Sud. În lipsa protecției din partea statelor riverane, echipajele trebuie să își ia propriile măsuri de securitate. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1986 secunde