Atenție, studenți de la marină: Europa are nevoie de specialiști în serviciile de la uscat!

9105
9
Atenție, studenți de la marină: Europa are nevoie de specialiști în serviciile de la uscat! - atentieovidiuaconi1-1476810017.jpg
Universitatea Maritimă din Constanța a inițiat un ciclu de conferințe cu specialiști din serviciile conexe shipping-ului 
Ovidiu Acomi, consultant în industria maritimă și energie, din Londra, va vorbi, joi, în fața studenților de la UMC


Opinia că instituțiile de învățământ superior marinăresc pregătesc specialiști doar pentru nave este o prejudecată foarte răspândită în România. În realitate, un număr mult mai mare de absolvenți ai facultăților de Marină, care au apucat sau nu să navige, muncesc în sfera serviciilor maritime (operare portuară, agenturare, navlosiri, brokeraj, crewing, aprovizio-nare, comisionare vamală, în centrele logistice și agențiile de turism maritim), în șantierele de construcții și reparații de nave, în exploatarea petrolieră și eoliană marină, la montajul conductelor și ca-blurilor submarine, în pescuitul maritim și în protecția mediului, în administrațiile porturilor și la autoritățile navale, în institutele de cercetare cu specific maritim și naval. Spre exemplu, în Uni-unea Europeană, aproximativ 350.000 de persoane lucrează în porturi și serviciile conexe. 


Responsabilitatea de a combate această prejudecată revine, în primul rând, universităților. Ele trebuie să le deschidă tinerilor ochii, să-i ajute să vadă toate oportunitățile de pe piața muncii, atât cele din flota mondială, cât și pe cele din sectorul serviciilor din România și Uniunea Europeană. Sistemul de învățământ marinăresc are nevoie de o viziune mai largă asupra pieții autohtone și interna-ționale a muncii, pe care să o transmită studenților și absolvenților. 


Universitatea Maritimă din Constanța a lansat un proiect interesant în această direcție. Instituția organizează un ciclu de conferințe, în cadrul cărora studenții se vor întâlni cu specialiști din sfera serviciilor, care le vor vorbi despre propria lor experiență.
 
Prima conferință va avea loc joi, 20 octombrie 2016, în aula UMC, începând cu ora 11.30. Invitat este Ovidiu Acomi, consultant în industria maritimă și energie, din Londra. 


Acomi este absolvent al UMC și deține o carte de vizită impresi-onantă. A navigat pe tancuri petroliere, portcontainere, vrachiere și alte tipuri de nave, ajungând pe funcția de șef mecanic. A fost superintendent tehnic pentru nave de transport și off-shore, manager pentru operațiuni marine în industria petrolieră și de gaze off-shore. În prezent, este consultant în industria maritimă și energie și execută servicii de supraveghere marină, investigare a accidentelor, soluționare a disputelor, expertize și multe altele. Este în ultimul an de studii la Oil&Gas MBA, în cadrul Robert Gordon University, și e membru al Chartered Management Institute, IMarEst - Institute of Marine, Science and Technology, Project Management Institute, Association of MBA și Shipping Professionals Network in London. 


Ovidiu Acomi le va vorbi studenților despre rolul și evoluția transporturilor maritime în economia mondială. Va prezenta o radiografie a stadiului actual al shipping-ului: evoluția cererii de transport și a construcțiilor de nave, excedentul de tonaj și prăbușirea tarifelor de transport, sectoarele cele mai afectate din shipping, declinul industriei off-shore. Le va vorbi despre viitorul acestei industrii, despre schim-bările tehnologice așteptate, despre navele și meseriile viitorului, despre procesul de transfer al forței de muncă de pe mare pe uscat, despre piața serviciilor maritime și despre cum trebuie să se pregătească studenții și absolvenții pentru a face față acestor provocări. 


Vor fi abordate, de asemenea, o serie de aspecte concrete ce intervin în circulația absolvenților pe piața muncii, precum: scrierea unui CV și modul de prezentare la interviu, concurență și atuurile românilor. 


Într-un cuvânt, studenții UMC vor avea parte de o întâlnire extrem de interesantă cu un specialist care deține o experiență internațională bogată și studii profunde în domeniul shipping-ului. 


Comentează știrea

costica
19 octombrie 2016
Lucrezi în timpul liber!

De ce să mai aștepți?Superoferta cu castiguri imediate! Iata in sfarsit o oferta noua, interesanta si profitabila prin care aveti posibilitatea reala de a castiga bani simplu, fara recrutari de oameni, fara batai de cap. Pur si simplu functioneaza! Va asteptam sa cereti mai multe detalii la adresa de email: pacurarucostica1963@gmail com http://bit.ly/29ypMJN

Popey
19 octombrie 2016
Avem exeple multe...

Nu era nevoie sa vina tipul asta de la Londra , caci studentii pot foarte bine sa vada cum poti "munci" la uscat si sa te imbogatesti , luand ca exemple: mazare , canstantinescu , darie , fagadau , munteanu petrica , calapod , poteleanu , manastireanu , marica , popa aurel , duma ambrozie si multi alti smecheri ale caror nume nu-mi vin pe moment...

Gogu
19 octombrie 2016
Smecher

Ce sa-i invete acest smecher de cartier zis "sef mecanic", cu ambarcari fictive si pile la anr, ca sa ia brevetele. La vapoare a dat chix, black-out si altele. Poate sa-i invete smecheriile, furaciunile si cum sa minta ca sa reuseasca in viata. Bravo Ovidiule, te-ai scos baiete, esti vedeta mare!

Gicu
19 octombrie 2016
Lamureste-ma....

Daca nu am plecat deloc pe mare , prind si eu un post la autoritatile romane? Am inteles ca nici ei nu au prea vazut marea :)

cta
19 octombrie 2016
mda...

din pacate, 80% din asa zisii studenti sunt VARZA... cand ajung la vapor zici ca sunt picati din cer.... nu poti face din frizeri mecanici, cu tehnica navala nu e asa simplu, la punte ii poti lua de pe strada daca sunt isteti si isi dau silinta, la masina e cu totul altceva !!!

miahi
19 octombrie 2016
specialist?

de cand e repetentul asta specialist?

Mihai Girancsi
19 octombrie 2016
Felicitari

Bravo Ovidiu. Il cunosc pe Ovidiu si le spun bravo si lui pentru realizari, si celor care mai initiaza cate un proiect de genul acesta. Invidiosii sa-si vada de treaba lor mediocra 😀.

eugen
19 octombrie 2016
sef mecanic

inbarcari de o zi pe fiecare nava/ a inceput cariera in navigatie cind avea trei ani cu ratusca in cadita

Altul
20 octombrie 2016
La uscat?

Pai înainte să muncească la uscat , unde a dat cu sapa?:)) Tot pe mare, numai vorbe goale. Cine face facultatea să plece pe mare, dacă nu pierde timpul .

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2138 secunde