Cât ne costă "războiul adâncimilor" de la Marea Neagră?

741
Porturile românești de la Marea Neagră sunt într-o adevărată competiție a adâncimilor cu celelalte porturi din zonă. Conform datelor consemnate, de cotidianul "Cuget Liber", de-a lungul timpului, în portul Constanța au fost dragate și derocate următoarele cantități de sedimente:

- anul 2004 - 300.000 metri cubi de nisip și piatră. Costurile lucrării, s-au ridicat la circa 3 milioane de dolari, fiind suportate de adminis-trația portuară și companiile de operare;

- anul 2006 - 60.000 metri cubi;

- anul 2007 - în numai cinci zile, nava specializată "Ham 316" a dra-gat 120.000 metri cubi de material;

- anul 2008 - compania "Van Oord Dredging and Marine Contractors", din Olanda, a câștigat licitația pentru dragarea a 3,4 milioane metri cubi de material, din bazinele portuare, în decurs de 18 luni, pentru suma de 22.176.623 euro.

Materialul rezultat din lucrările de dragaj a fost folosit ca umplutură pentru molurile 3 - 5, din portul Con-stanța Sud, prevăzute a fi construite, conform master planului portuar.

Pe data de 3 noiembrie 2011, fostul ministru al transporturilor, Anca Boagiu, a anunțat că proiectul "Modernizarea infrastructurii por-tuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în portul Constanța" va fi finanțat din fonduri europene și că valoare lui se ridică la 49,5 milioane euro.

În ianuarie 2012, Grupul Rompe-trol, prin Midia Marine Terminal, a început lucrările de dragare a danelor din portul Midia. Adâncimile realizate vor permite acostarea navelor maritime de 10.000 tdw și a barjelor de tip tanc, de maximum 2.000 tdw. Lucrările de dragare se încheie în iunie 2012 și sunt estimate la 2,8 milioane de dolari.

Materialele dragate sunt depozi-tate în zonele indicate de CN APMC și Apele Române. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Marţi, 27 Martie 2012
Stire din Economie : Topul primelor 10 porturi ale lumii
Pagina a fost generata in 2.453 secunde