Cât ne costă "războiul adâncimilor" de la Marea Neagră?
741
Porturile românești de la Marea Neagră sunt într-o adevărată competiție a adâncimilor cu celelalte porturi din zonă. Conform datelor consemnate, de cotidianul "Cuget Liber", de-a lungul timpului, în portul Constanța au fost dragate și derocate următoarele cantități de sedimente:
- anul 2004 - 300.000 metri cubi de nisip și piatră. Costurile lucrării, s-au ridicat la circa 3 milioane de dolari, fiind suportate de adminis-trația portuară și companiile de operare;
- anul 2006 - 60.000 metri cubi;
- anul 2007 - în numai cinci zile, nava specializată "Ham 316" a dra-gat 120.000 metri cubi de material;
- anul 2008 - compania "Van Oord Dredging and Marine Contractors", din Olanda, a câștigat licitația pentru dragarea a 3,4 milioane metri cubi de material, din bazinele portuare, în decurs de 18 luni, pentru suma de 22.176.623 euro.
Materialul rezultat din lucrările de dragaj a fost folosit ca umplutură pentru molurile 3 - 5, din portul Con-stanța Sud, prevăzute a fi construite, conform master planului portuar.
Pe data de 3 noiembrie 2011, fostul ministru al transporturilor, Anca Boagiu, a anunțat că proiectul "Modernizarea infrastructurii por-tuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în portul Constanța" va fi finanțat din fonduri europene și că valoare lui se ridică la 49,5 milioane euro.
În ianuarie 2012, Grupul Rompe-trol, prin Midia Marine Terminal, a început lucrările de dragare a danelor din portul Midia. Adâncimile realizate vor permite acostarea navelor maritime de 10.000 tdw și a barjelor de tip tanc, de maximum 2.000 tdw. Lucrările de dragare se încheie în iunie 2012 și sunt estimate la 2,8 milioane de dolari.
Materialele dragate sunt depozi-tate în zonele indicate de CN APMC și Apele Române.
- anul 2004 - 300.000 metri cubi de nisip și piatră. Costurile lucrării, s-au ridicat la circa 3 milioane de dolari, fiind suportate de adminis-trația portuară și companiile de operare;
- anul 2006 - 60.000 metri cubi;
- anul 2007 - în numai cinci zile, nava specializată "Ham 316" a dra-gat 120.000 metri cubi de material;
- anul 2008 - compania "Van Oord Dredging and Marine Contractors", din Olanda, a câștigat licitația pentru dragarea a 3,4 milioane metri cubi de material, din bazinele portuare, în decurs de 18 luni, pentru suma de 22.176.623 euro.
Materialul rezultat din lucrările de dragaj a fost folosit ca umplutură pentru molurile 3 - 5, din portul Con-stanța Sud, prevăzute a fi construite, conform master planului portuar.
Pe data de 3 noiembrie 2011, fostul ministru al transporturilor, Anca Boagiu, a anunțat că proiectul "Modernizarea infrastructurii por-tuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în portul Constanța" va fi finanțat din fonduri europene și că valoare lui se ridică la 49,5 milioane euro.
În ianuarie 2012, Grupul Rompe-trol, prin Midia Marine Terminal, a început lucrările de dragare a danelor din portul Midia. Adâncimile realizate vor permite acostarea navelor maritime de 10.000 tdw și a barjelor de tip tanc, de maximum 2.000 tdw. Lucrările de dragare se încheie în iunie 2012 și sunt estimate la 2,8 milioane de dolari.
Materialele dragate sunt depozi-tate în zonele indicate de CN APMC și Apele Române.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 27 Martie 2012
Joi, 19 Aprilie 2012
Joi, 05 Aprilie 2012
Vineri, 23 Martie 2012