Cerealele și petrolul salvează porturilor maritime românești

193
Cerealele și petrolul salvează porturilor maritime românești - cedrealele-1414698059.jpg

Articole de la același autor

După o evoluție dezamăgitoare în primul semestru, porturile maritime românești au luat viteză, înregistrând creșteri semnificative de activitate. În primele nouă luni din 2014, traficul total de mărfuri a crescut cu 3,11% comparativ cu același interval din 2013, ajungând la 39,8 milioane tone.

Dacă traficul maritim a fost de 31 milioane tone, cu un spor de 3%, cel fluvial s-a ridicat la 8,7 milioane tone, cu o creștere de 3,7%.

Pe grupe de mărfuri, creșteri semnificative au fost înregistrate la semințe uleioase (+52,82%), petrol brut (+30,05%), produse petroliere (+27,39%), cereale (+23,62), minereuri și deșeuri neferoase (+15,23%), produse metalice (+11,39%) și mărfuri generale (+5,35%). În schimb, au fost consemnate scăderi dramatice ale cantităților de minereuri de fier și deșeuri metalice (-40,47%), combustibili minerali solizi (-35,29%), cherestea (-10,34%), îngrășăminte (-7,96%) și produse chimice (-3,37%).

Portul Constanța, a cărui activitate continuă să sufere din cauza declinului industriei siderurgice și industrie chimice, a manipulat 34,4 milioane tone mărfuri în primele trei trimestre ale anului, cu un plus de 0,12% față de același interval din 2013.

În 2014, Constanța și-a întărit statutul de port cerealier, traficul total de grâne și semințe uleioase ajungând la 13.224.791 tone, cu o pondere de 33% în total.

Traficul de containere a continuat tendința de creștere. La finalul primelor nouă luni au fost înregistrate 5.158.362 tone mărfuri, respectiv 508.750 TEU, în creștere cu 5,3%, respectiv 2,12%.

Portul petrolier Midia are un parcurs excepțional în acest an, demonstrând că dispune de mari resurse de creștere. În primele nouă luni ale anului, a realizat un trafic de 5.194.834 tone și un salt de 28,02%. O evoluție excelentă a avut-o și micuțul port Mangalia, care a ajuns la un flux total de 208.593 tone mărfuri, cu 22,23% mai mare față de perioada de referință din 2013.

În aceeași perioadă, porturile rusești din bazinul Azov - Marea Neagră au derulat un trafic de mărfuri de 142,2 milioane tone, cu 10,8% mai mare. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 91,8 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 8,8%. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 16,4 milioane tone (+28,9%), Taman - 7,6 milioane tone (+23,6%), Rostov - 7,8 milioane tone (+1,9%), Yeisk - 2,9 milioane tone (+9,6%), Azov - 4,7 milioane tone (+23,0%), Kavkaz - 7,2 milioane tone (+28,6%), Temryuk - 1,5 milioane tone (+4,4%) și Taganrog - 2 milioane tone (+0,1%).

Porturile din Ucraina au raportat o creștere de 6,5% a traficului de mărfuri. În principalele porturi a fost consemnată următoarea situație: Ilichevsk (+4,9%), Odessa (+12,5%), Yuyhny (+7,3%). Traficul de containere (TEU) s-a redus cu 12,2%. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6464 secunde