Cerealele și petrolul salvează porturilor maritime românești
193
Articole de la același autor
Nava "Fortuna S" va fi ranfluată
10 Octombrie 2014
Ajutor de minimis pentru achiziționarea de berbeci și juninci din rase specializate
17 Octombrie 2014
Cursuri noi la CERONAV
27 Octombrie 2014
Ce a făcut CERONAV cu banii marinarilor
25 Octombrie 2014
Fiscul vinde o flotilă de nave tehnice și fluviale
05 Septembrie 2014
După o evoluție dezamăgitoare în primul semestru, porturile maritime românești au luat viteză, înregistrând creșteri semnificative de activitate. În primele nouă luni din 2014, traficul total de mărfuri a crescut cu 3,11% comparativ cu același interval din 2013, ajungând la 39,8 milioane tone.
Dacă traficul maritim a fost de 31 milioane tone, cu un spor de 3%, cel fluvial s-a ridicat la 8,7 milioane tone, cu o creștere de 3,7%.
Pe grupe de mărfuri, creșteri semnificative au fost înregistrate la semințe uleioase (+52,82%), petrol brut (+30,05%), produse petroliere (+27,39%), cereale (+23,62), minereuri și deșeuri neferoase (+15,23%), produse metalice (+11,39%) și mărfuri generale (+5,35%). În schimb, au fost consemnate scăderi dramatice ale cantităților de minereuri de fier și deșeuri metalice (-40,47%), combustibili minerali solizi (-35,29%), cherestea (-10,34%), îngrășăminte (-7,96%) și produse chimice (-3,37%).
Portul Constanța, a cărui activitate continuă să sufere din cauza declinului industriei siderurgice și industrie chimice, a manipulat 34,4 milioane tone mărfuri în primele trei trimestre ale anului, cu un plus de 0,12% față de același interval din 2013.
În 2014, Constanța și-a întărit statutul de port cerealier, traficul total de grâne și semințe uleioase ajungând la 13.224.791 tone, cu o pondere de 33% în total.
Traficul de containere a continuat tendința de creștere. La finalul primelor nouă luni au fost înregistrate 5.158.362 tone mărfuri, respectiv 508.750 TEU, în creștere cu 5,3%, respectiv 2,12%.
Portul petrolier Midia are un parcurs excepțional în acest an, demonstrând că dispune de mari resurse de creștere. În primele nouă luni ale anului, a realizat un trafic de 5.194.834 tone și un salt de 28,02%. O evoluție excelentă a avut-o și micuțul port Mangalia, care a ajuns la un flux total de 208.593 tone mărfuri, cu 22,23% mai mare față de perioada de referință din 2013.
În aceeași perioadă, porturile rusești din bazinul Azov - Marea Neagră au derulat un trafic de mărfuri de 142,2 milioane tone, cu 10,8% mai mare. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 91,8 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 8,8%. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 16,4 milioane tone (+28,9%), Taman - 7,6 milioane tone (+23,6%), Rostov - 7,8 milioane tone (+1,9%), Yeisk - 2,9 milioane tone (+9,6%), Azov - 4,7 milioane tone (+23,0%), Kavkaz - 7,2 milioane tone (+28,6%), Temryuk - 1,5 milioane tone (+4,4%) și Taganrog - 2 milioane tone (+0,1%).
Porturile din Ucraina au raportat o creștere de 6,5% a traficului de mărfuri. În principalele porturi a fost consemnată următoarea situație: Ilichevsk (+4,9%), Odessa (+12,5%), Yuyhny (+7,3%). Traficul de containere (TEU) s-a redus cu 12,2%.
Dacă traficul maritim a fost de 31 milioane tone, cu un spor de 3%, cel fluvial s-a ridicat la 8,7 milioane tone, cu o creștere de 3,7%.
Pe grupe de mărfuri, creșteri semnificative au fost înregistrate la semințe uleioase (+52,82%), petrol brut (+30,05%), produse petroliere (+27,39%), cereale (+23,62), minereuri și deșeuri neferoase (+15,23%), produse metalice (+11,39%) și mărfuri generale (+5,35%). În schimb, au fost consemnate scăderi dramatice ale cantităților de minereuri de fier și deșeuri metalice (-40,47%), combustibili minerali solizi (-35,29%), cherestea (-10,34%), îngrășăminte (-7,96%) și produse chimice (-3,37%).
Portul Constanța, a cărui activitate continuă să sufere din cauza declinului industriei siderurgice și industrie chimice, a manipulat 34,4 milioane tone mărfuri în primele trei trimestre ale anului, cu un plus de 0,12% față de același interval din 2013.
În 2014, Constanța și-a întărit statutul de port cerealier, traficul total de grâne și semințe uleioase ajungând la 13.224.791 tone, cu o pondere de 33% în total.
Traficul de containere a continuat tendința de creștere. La finalul primelor nouă luni au fost înregistrate 5.158.362 tone mărfuri, respectiv 508.750 TEU, în creștere cu 5,3%, respectiv 2,12%.
Portul petrolier Midia are un parcurs excepțional în acest an, demonstrând că dispune de mari resurse de creștere. În primele nouă luni ale anului, a realizat un trafic de 5.194.834 tone și un salt de 28,02%. O evoluție excelentă a avut-o și micuțul port Mangalia, care a ajuns la un flux total de 208.593 tone mărfuri, cu 22,23% mai mare față de perioada de referință din 2013.
În aceeași perioadă, porturile rusești din bazinul Azov - Marea Neagră au derulat un trafic de mărfuri de 142,2 milioane tone, cu 10,8% mai mare. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 91,8 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 8,8%. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 16,4 milioane tone (+28,9%), Taman - 7,6 milioane tone (+23,6%), Rostov - 7,8 milioane tone (+1,9%), Yeisk - 2,9 milioane tone (+9,6%), Azov - 4,7 milioane tone (+23,0%), Kavkaz - 7,2 milioane tone (+28,6%), Temryuk - 1,5 milioane tone (+4,4%) și Taganrog - 2 milioane tone (+0,1%).
Porturile din Ucraina au raportat o creștere de 6,5% a traficului de mărfuri. În principalele porturi a fost consemnată următoarea situație: Ilichevsk (+4,9%), Odessa (+12,5%), Yuyhny (+7,3%). Traficul de containere (TEU) s-a redus cu 12,2%.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 30 Octombrie 2014
Joi, 30 Octombrie 2014
Joi, 23 Octombrie 2014
Luni, 20 Octombrie 2014
Sâmbătă, 18 Octombrie 2014
Sâmbătă, 25 Octombrie 2014
Miercuri, 22 Octombrie 2014
Marţi, 21 Octombrie 2014
Vineri, 17 Octombrie 2014